کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵۸ پایگاه در تهران به داوطلبان کنکور مشاوره می دهند

14 مرداد 1397 ساعت 13:25

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت 58 پایگاه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در مناطق 19گانه گفت: این پایگاه ها از 11مردادماه در حال مشاوره به داوطلبان كنكور هستند.


به گزارش ميگنا دكتر عزیزالله بابلی بهمئي  با اشاره به اینکه بنا بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی اقدامی فرایندی است، اظهار داشت: ممکن است داوطلبانی در پایه نهم و در جریان هدایت تحصیلی انتخاب رشته خوبی انجام نداده باشند که پایگاه های انتخاب رشته کنکور بهترین مکان و آخرین فرصت برای اصلاح این فرایند محسوب می شود.

وی با اشاره به شعار پایگاه های انتخاب رشه کنکور سراسری مبنی بر «ما مشاوره می دهیم تا شما متناسب با استعداد، تیپ شخصیتی خود، آگاهانه انتخاب رشته کنید» تاکید کرد: مشاوران در این پایگاه ها، انتخاب رشته نمی کنند بلکه به داوطلبان مشاوره می دهند تا آنان متناسب با استعداد و تیپ شخصیتی خود انتخاب آگاهانه و با دانش فراوان تصميم گرفته و انتخاب رشته کنند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری، 110 مشاور منتخب آموزش دیده  با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا به داوطلبان راهنمايي و مشاوره ارائه می دهند.

بابلي با بیان اینکه پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری مصوب دولتی است، كه با هزينه اندك كميته هدايت تحصيلي اداره كل شهر تهران به شهروندان تهراني خدمت مي نمايند.


اين مشاور مجرب تحصيلي افزود: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری تخفیف هایی برای فرهنگیان، خانواده های شهدا و افرادی که توان مالی ندارند، در نظر گرفته شده است. و اقشار آسيب پذيري كه تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هستند بشرط ارائه معرفي نامه به رايگان پذيرش مي شوند. 

بابلي با بیان اینکه آموزش و پروش نگاه اقتصادي و درآمدی به پایگاه های انتخاب رشته کنکور ندارد، افزود: هدف ما در این پایگاه ها، آموزش، کمک و مشاوره به داوطلبان برای شناخت و آگاهی از رشته های مختلف تحصیلی است تا آنان بتوانند براساس متناسب با علاقه، توانايي، استعداد و تیپ شخصیتی خود انتخاب رشته کرده و به دانشگاه راه یابند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با مقایسه روند انتخاب رشته کنکور سراسری در سال های گذشته و امروز افزود: در گذشته دور داوطلبان تنها امکان 14 انتخاب رشته را داشته و ترازهای کسب شده و کمیت مطرح بود اما امروزه داوطلبان امکان انتخاب 150 رشته را دارند و امکان ورود آنان به دانشگاه تسهیل شده و رقابت تنها در چند رشته پرطرفدار محدود است.

بابلی با اشاره به اینکه دلسوزترین افراد و بهترین مشاوران برای فرزندان، والدین هستند، گفت: ما به خانواده ها توصیه می کنیم که برای انتخاب رشته به مراکز دولتی اعتماد کنند، ما در این مراکز ضمن معرفی رشته ها به خانواده ها و داوطلبان، آموزش های لازم برای انتخاب رشته را می دهیم تا داوطلبان عاقلانه و متناسب با استعداد و توانایی خود انتخاب رشته کنند.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته فرایند بسیار سخت و پیچیده ای نیست، اظهار داشت: در مراکزی که با تبليغات زياد از مردم هزینه های هنگفتي دریافت می کنند، در انتخاب رشته ها، تفاوتی میان انتخاب یک تا 150 وجود ندارد و به داوطلبان توصیه می کنیم که براساس رغبت، استعداد، توانایی، تیپ شخصیتی و آینده شغلی انتخاب رشته کنند و تحت تاثیر جو حاکم و رغبت تزریقی قرار نگیرند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: وقتی داوطلب رشته را براساس ذوق، علاقه و توانايي خود انتخاب کند نه ديگران، شوق یادگیری در او ایجاد خواهد شد و مي تواند در آن رشته تا مدارج بالاتر پيشرفت كند وگرنه در آن رشته موفق نخواهد شد.
 
بابلی در پايان يادآور شد : اطلاعات و نشانی 58 پایگاه انتخاب رشته کنکور به تفکیک در سایت آموزش و پرورش تهران به نشانی http://tehranedu.ir درج شده و با توجه به استقبال متقاضیان و درخواست مناطق، این تعداد به 70 پایگاه افزایش پیدا خواهد کرد.


کد مطلب: 45010

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45010/۵۸-پایگاه-تهران-داوطلبان-کنکور-مشاوره-می-دهند

میگنا
  https://www.migna.ir