سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۸
کد مطلب: 45016
۵

آیا دوست دارید معلم شوید؟/ خدمات مشاوره برای انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان

آیا دوست دارید معلم شوید؟/ خدمات مشاوره برای انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان
انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز می‌شود و داوطلبان با رتبه‌هایی که کسب کردند باید به فکر انتخاب رشته و دانشگاه خود باشند.
 
دانشگاه فرهنگیان نیز امسال دارای ردیف جذب(استخدام) است و از این سو، به داوطلبان ورودی دانشگاه‌ها مشاوره هدایت تحصیلی می‌دهد.

معصومه علی‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این خصوص گفت: در آستانه اعلام نتایج مرحله اول کنکور و انتخاب رشته، معاونت دانشجویی بر آن شد که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید رئیس دانشگاه فرهنگیان، در راستای جذب بهترین استعدادها و نخبگان برای امر مقدس معلمی به معرفی حداکثری دانشگاه شریف فرهنگیان بپردازد.

وی ادامه داد: با توجه به متنوع بودن رشته های تحصیلی و وجود رقابت بین رشته‌های پرطرفدار در کنکور سراسری، ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی جهت به‌گزینی داوطلب در رشته مربوطه احساس می‌شود و سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی صدای سنجش دانشگاه فرهنگیان، نقش مهمی را در هدایت مناسب داوطلبان کنکور بر عهده دارد. 

 علی‌نژاد افزود: با توجه به نیازی که در آموزش و پرورش به انتخاب معلم شایسته در مقاطع مختلف تحصیلی احساس می‌شود، مشاوره تحصیلی مناسب می‌تواند داوطلبان کنکور و دانشجومعلمان را برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه خود هدایت کند و افراد را به ادامه تحصیل در رشته‌های پرطرفدار معلمی در علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی راغب کند.
 
وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی بسیار فراتر از کنکور سراسری شده است و بسیاری از جنبه های تحصیل را پوشش می‌دهد، افزود: داوطلبان کنکور برای اطلاع از ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی و آگاهی از رشته‌های پرطرفدار در کنکور سراسری، به مراکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان در پردیس‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ داوطلبان می‌توانند از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور (شهرستان) با شماره ۸۷۷۵۱۷۱۸-۰۲۱ و ۰۲۱۸۷۷۵۱۷۱۵ شماره تماس مشاور مربوطه در استان خود را دریافت کنند.

 
 معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: مشاوره تحصیلی می‌تواند دانش‌آموزان و دانشجویان را در مورد آینده شغلی معلمی و آینده تحصیلی رشته‌های مختلف، رشته‌های پرطرفدار در کنکور سراسری، آزمون‌های زبان خارجه، روش‌های افزایش تمرکز،  روش‌های برنامه‌ریزی درسی، ضرورت و اهمیت مشاوره تحصیلی و بسیاری از موارد دیگر مطلع سازد.

وی افزود: داوطلبان کنکور معمولا بعد از ورود به دانشگاه از ویژگی‌های رشته دلخواه خود باخبر می‌شوند و ضروری است داوطلب قبل از انتخاب رشته،  از آینده تحصیلی رشته های مختلف تحصیلی و استعداد خود در رشته مربوطه جهت تدریس در کلاس درس مطلع شود تا بتواند برای انتخاب رشته تصمیم‌گیری کند؛ به عنوان مثال یک داوطلب کنکور باید از استعداد خود در معلمی، نحوه ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه، شرایط ادامه تحصیل آن رشته در مقاطع بالاتر و همچنین واحدهای دانشگاهی که باید بگذراند مطلع شود.

 

-

-
مرجع : خبرگزاري فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.