سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۰
کد مطلب: 45033
۱

پیر‌ها دوباره جوان می‌شوند!

پیر‌ها دوباره جوان می‌شوند!
با جوان سازی این سلول ها می توان امیدوار بود که افراد مسن بتوانند با جوان سازی سلول های حیاتی خود جوان تر شده و ظاهر خود را مجددا به شکل ایام جوانی درآورند.
 
یکی از فرایندهای مهم بیولوژیک که موجب افزایش سن افراد می شود، پیری سلولی نام دارد. همزمان با افزایش سن افراد، سلول های انسان ها نیز فرسوده تر و ضعیف تر می شوند و معنای این امر آن است که آنها دیگر قادر به تکثیر خود نیستند، هر چند سلول های پیر از نظر متابولیک کماکان فعال خواهند ماند.

سلول های پیر بسیاری از کارکردهای سلول های جوان را در خود ندارند و همین مساله باعث می شود انسان ها با بالارفتن سن بسیاری از توانمندی های خود را از دست بدهند.

پژوهشگران زیادی در سراسر جهان در حال تلاش برای طراحی سازوکارهای جوان سازی سلول های پیر هستند و در این میان محققان دانشگاه اگزتر به این نتیجه رسیده اند که اگر مقدار اندکی از سولفیدهیدروژن به طور مستقیم به بخش میتوکندری هر سلول تزریق شود، می توان فرایند افزایش سن سلول های بدن را معکوس کرد.

میتوکندری اندامکی در هر سلول است که وظیفه آن تنفس سلولی و انتقال انرژی است که موجب می‌شود انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی به صورت پیوندهای پرانرژی فسفات (آدنوزین تری‌فسفات) ذخیره شود.

ترکیباتی که تا به حال بر همین مبنا تهیه شده اند موفق به جوان سازی ۴۰ تا ۵۰ درصدی سلول های مسن شده اند و می توان امیدوار بود که در آینده این رقم باز هم بیشتر شود. البته نتیجه این تحقیقات تولید داروهای معجزه گر و طولانی کننده مدت زندگی انسان نخواهدبود، بلکه هدف اصلی از این اقدامات افزایش مدت زمانی است که فرد طی آن بتواند به سلامت و بدون ابتلا به بیماری های صعب العلاج زندگی کند.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.