سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۹
کد مطلب: 45094
۰
خشت اول به‌دنبال پایداری ازدواج است

43 درصد طلاق‌ها در کشور در 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد

43 درصد طلاق‌ها در کشور در 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد
میگنا: اولین گردهمایی زوجین مرکز همسان‌گزینی خشت اول و مرکز مشاوره مهرگان وابسته به‌نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهر (س) صبح امروز در تالار سپیدار مشهد با حضور 120 زوج جوان در این مرکز و مسؤولان حوزه ازدواج در سطح استان و همچنین استادان دانشگاه، برگزار و چگونگی شکل‌گیری ازدواج پایدار تشریح شد.

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این گردهمایی با اشاره به‌اینکه ازدواج سنت پیامبر(ص) است؛ گفت: وساطت در ازدواج و معرفی و آشنا کردن دو جوان برای تحقق امر خیر  ازدواج نیز سنت پیامبر بوده است.

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی خطاب به‌زوجین حاضر در مراسم بیان کرد: شما جوانان باید سفرای فرهنگی ما در مشهد در بین آشنایان و دوستان جوان خود باشید تا سایر جوانان کاندید ازدواج نیز از خدمات این مرکز بهره ببرند و به‌همسر دلخواه خود معرفی شوند.
وی تاکید کرد: آن هدفی که ما در مرکز خشت اول دنبال می‌کنیم، صرفا آشنایی زن و شوهر به‌هم نیست، بلکه دغدغه شخصی خود بنده در این مرکز پایداری ازدواجی است که شکل گرفته است.

مسؤول ستاد ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در خراسان رضوی با بیان اینکه برای رسیدن به‌ازدواج پایدار برنامه‌های متعددی داریم، ادامه داد: از جمله اینکه طی امسال و 2 سال آینده ما تلاش می‌کنیم، ارتباطمان را با شما قطع نکنیم، چراکه شما تازه عروس و دامادهای عزیز را در فرایند زندگی هنگامی که با چالش مواجه می‌شوید، شما را تنها نگذاریم و کمک‌تان کنیم، بر مشکلات فائق آیید.


 43 درصد طلاق‌ها در کشور در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد
در ادامه این گردهمایی، قائم مقام معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل  ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه همه مسؤولان در حوزه جوانان دغدغه اجتماعی دارند تا موضوع  ازدواج آسان و آگاهانه و پایدار در حامعه توسعه پیدا کند؛ گفت: اولین رکن در ازدواج خود جوانان و مجهز شدن آنها به آگاهی و علم و مهارت در ازدواج و همسرداری است.
مهدی عزیزی با بیان اینکه 43 درصد طلاق‌ها در کشور در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد، ادامه داد: افزایش پدیده طلاق در کشور زنگ خطری است که ما باید واقعیت موجود در جامعه را درک کنیم و به‌موضوع مشاوره در پیش از ازدواج و بعد از آن توجه کنیم.
وی تاکید کرد : مشاوره امروز نیاز ضروری جامعه است که به‌جوانان کمک می‌کند، چگونه به‌حل مشکلاتی که در زندگی مشترک به‌آن دچار می‌شوند، بپردازند و انواع مهارت‌های زندگی و برخوردهای مناسب زوجین با یکدیگر را به‌آنان می‌آموزد.


یکی از  اهداف ازدواج، برقراری آرامش است
در ادامه این مراسم، یک استاد روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ازدوج یک سفر است و ما باید از ابتدا مقصدمان را تعیین کنیم؛ گفت: یکی از  اهداف ازدواج، برقراری آرامش و دیگری تسهیل رشد است.
محسن بهادر ادامه داد: ما باید ویژگی‌های انسان سالم را در خودمان و همسرمان محقق کنیم، اما متاسفانه مردم با شاخص‌های انسان سالم و خانواده سالم ناآشنا هستند.
وی بیان کرد: چقدر خوب است، دختر و پسر جوان ما قبل از ازدواج، مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند و بعد از وقوع ازدواج مهارت‌های همسرداری را بیاموزند، یعنی شاخص‌های انسان سالم و خانواده سالم را فرا بگیرند تا برای زندگی مشترک موفق مجهز شوند.
این استاد روانشناسی ادامه داد: خانواده یک سیستم است و زن و مرد در حکم مغز و قلب این سیستم که هیچ کدام بدون دیگری توانایی گرداندن موفق آن را ندارد.
بهادر بیان کرد: اتفاقی که در دوران عقد باید بیفتد، این است که خانواده سالم باید قواعد رفتاری را بشناسند و این قواعد رفتاری در حکم نقشه و طرح ساختمان ازدواج هستند.
وی افزود: امروزه کمتر خانواده‌ای وجود دارد که در زمان خواستگاری مرد را ارزیابی کند که آیا این مرد علاوه بر توان همسرداری، توان پدری هم دارد و آیا این زن علاوه بر نقش همسری، توان مادری هم دارد یا نه که همه این مطالب به‌همان ایجاد طرح و نقشه و رعایت آن برمی‌گردد.
 
مرجع : خبرگزاري فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.