سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۸
کد مطلب: 45111
۲
۱

چرا ایرانی‌ها دچار استرس فریز (ماندگار در بدن) هستند؟

چرا ایرانی‌ها دچار استرس فریز (ماندگار در بدن) هستند؟
میگنا: مسعود نصرت آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح خدمات جدید نوروسایکوتراپی اظهار داشت: درصد اختلال روان در ایران بیشتر از آمار‌های جهانی است، همچنین جامعه ما به سمت کهنسالی نیز پیش می‌رود و وجه مشترک همه این بیماری‌ها استرس است.
بخشی از استرس‌ها قابل کنترل نیست، ولی در کشور‌های که استرس بالا است استفاده از دانش بسیار اهمیت دارد، بنابراین اینکه فرد بیمار نشود و یا بیماری او درمان شود و در نهایت تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گیرد بسیار اهمیت دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به دلیل شغل‌شان دارای استرس بالای هستند، افزود: از دهه ۸۰ برای مدیریت استرس جامعه، تلاش‌هایی شده است، ولی نتیجه مطلوب گرفته نشده است.

این مسئله هم درست نیست که استرس کاملاً زیان دارد بلکه استرس می‌تواند مفید واقع شود و در عملکرد و نتیجه کار فرد تاثیر بگذارد، ولی در ۹۵ درصد بیماری‌ها نقش استرس بد تاثیر منفی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه استرس انواع مختلفی دارد که بدترین آن این است که استرس در بدن فریز شود که در جامعه ما این نوع استرس بسیار وجود دارد، گفت: باید استرس را از بدن بیرون راند که نیاز به شناخت و کنترل استرس دارد که این مولفه‌ها نیز وابسته به توجه و کنترل هیجانات دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تشریح ویژگی‌های افراد که درونگرا و بیرونگرا هستند، عنوان کرد: هر مشکلی برای فرد رخ می‌دهد به دلیل تغییرات در مغز است که به ما آن نوروسایکوتراپی می‌گویند یعنی نوروسایکوتراپی نوعی رویکردی نوین به درمان و ارتقای عملکردی است.

نصرت‌آبادی با اشاره به اینکه تجویز یک نسخه برای درمان همه افراد جوابگو نیست، عنوان کرد: مثلاً در حوزه افسردگی که بسیار هم رایج است هیچ فرد افسرده شرایط و علائم و دلایل افسردگی آن‌ها یکی نیست.

وی با اشاره به اینکه با امواج مغزی، سیستم مغزی بدن بررسی می‌شود و ارتباطی با پرسش و پاسخ ندارد، گفت: ویژگی‌های شخصی افراد برای درمان آن‌ها بسیار اهمیت دارد مثلا آدم‌های بانظم و سازگار درمان آن‌ها سریعتر است، ولی خلاف این ویژگی‌ها نوع درمان آن متفاوت است.

اگر تاکنون در کشور در درمان اختلال‌های روان موفق نبودیم به دلیل این بوده است که فاکتور‌های فردی و ژنتیکی را به طور کامل استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سرطان، دیابت و بیمار‌های قلبی از مهمترین زیان‌های استرس در ایران است، گفت: البته ما نمی‌توانیم از سمت مشکلات کشور و اقتصادی کار خاصی کنیم، ولی می‌توانیم افراد را برای مقابله با این استرس‌های قوی کنیم.
 
 
 
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سلام
ممنون از اطلاعات مفیدتون
افراد برونگرا و درونگرا استرس و چطور بروز می دهند؟
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی