سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۰:۱۹
کد مطلب: 45117
۲
عضو هیات علمی گروه روانشناسی مطرح کرد؛

سه اختلال شایع روانی/ افسردگی در رتبه اول

سه اختلال شایع روانی/ افسردگی در رتبه اول
میگنا: دکتر مسعود نصرت آبادی با اشاره به افتتاح بخش نوروسایکوتراپی در کلینیک چند تخصصی درد در تهران، اظهارداشت: نوروسایکوتراپی رویکردی نوین است که فعالیت های بالینی آن در دنیا از سال ۲۰۱۱ شروع شده است که بر همین اساس یک تیم تحقیقاتی به همراه کلینیک چند تخصصی درد در تهران از سال ۹۴ پژوهش های بالینی خودشان را در این زمینه شروع کرده اند و این خدمات از تابستان ۹۷ آماده ارائه به عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه در موضوع نوروسایکو تراپی دو نگاه اصلی به درمان و ارتقای سلامت افراد وجود دارد، افزود: در بحث درمان افرادی که مشکلات مرتبط با استرس و هیجان دارند مانند اضطراب، افسردگی، میگرن، سندرم روده تحریک پذیر، دردهای مزمن، مشکلات خواب و مشکل مدیریت استرس، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین ارتقای عملکردی ورزشکاران، مدیران، دانش آموزان و دانشجویان در جهت کنترل مناسب استرس، مدیریت هیجان، افزایش توان تصمیم گیری دقیق و بهبود مهارت های شناختی مورد تاکید قرار گرفته است.


این دکترای روانشناسی سلامت، با اشاره به اینکه شیوع اختلالات روانی در ایران در سال ۱۳۹۵ در حدود ۲۵ درصد اعلام شده است، ادامه داد: شایع ترین نوع این اختلالات روانی، شامل افسردگی، استرس و پرخاشگری بوده است بطوریکه از هر چهار ایرانی یک نفر مبتلا به اختلال روانی است.

به گفته نصرت آبادی، افسردگی در زنان حدود دو برابر مردان است. بر اساس گزارش دولت آمریکا، استرس به یک اپیدمی یک هزار میلیارد دلاری تبدیل شده است که رقم آن از مجموع هزینه های سرطان، دخانیات، دیابت و بیماری های قلبی بیشتر است.

نصرت آبادی با اعلام اینکه وجه مشترک ۷۰ تا ۹۵ درصد از عمده ترین بیماری های بشر شامل بیماری های قلبی، سرطان، سکته مغزی، بیماری های تنفسی، تصادفات و اختلالات روانی است، افزود: استرس به عنوان عامل به وجود آورنده اختلالات و بیماری ها و همچنین تشدید کننده این اختلالات و بیماری ها و مانع بهبود آنها نام برده می شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش سلامت روان به طور خاص، وضعیت استرس بر موضوع سلامت اجتماعی و اثر مستقیم آن بر سسیستم اقتصادی، در مورد عدم توفیق درمان و بهبود عملکرد در روش ها و رویکردهای سلامت روان، گفت: از سال ۱۹۸۸ تا امروز وضعیت شیوع اختلالات روان نه تنها رو به کاهش نبوده، بلکه افزایش هم یافته است که علت آنها را می توان در عدم وجود ارزیابی و تفسیر جامع، عدم وجود نگاه یکپارچه به درمان های مغز، رفتار و شناخت و همچنین عدم وجود رویکرد پزشکی شخصی و صدور نسخه های عمومی برای مراجعان دانست.

نصرت آبادی، رویکرد جامع نوروسایکوتراپی را شامل سلامت روان و کنترل استرس، عملکردهای شناختی، بیومارکرهای مغز و ویژگی های شخصیتی عنوان کرد.
 
 
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.