کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مددجوی کمیته امداد نفر چهارم کنکور ارشد روانشناسی بالینی

28 مرداد 1397 ساعت 21:14

فرزند مددجوی کمیته امداد با توکل به خدا و به پشتوانه حمایت های این نهاد توانست امسال با کسب رتبه 4 در کنکور کارشناسی ارشد رشته روان شناسی بالینی قبول شود.


به گزارش میگنا به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرزند مددجوی کمیته امداد موفقیت اش در کنکور کارشناسی ارشد را مدیون حمایت های کمیته امداد می داند و معتقد است اگر کمک های این نهاد و خیران نبود نمی توانست ادامه تحصیل بدهد.

وی اینگونه خود را معرفی می کند: فاطمه نظری هستم.در سال ۷۴ در شهر تبریز متولد شدم.مدرک کارشناسی روان شناسی بالینی را در سال گذشته اخذ کردم و امسال رتبه چهارم کنکور کارشناسی ارشد را به دست آوردم. من جزء دانشجویان استعداد درخشان بودم و می توانستم بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهم اما دوست دارم در تهران و رشته های زیر نظر وزارت بهداشت تحصیل کنم چون امکاناتش خوب است و آموزش های بیمارستانی هم دارد.

وی با اشاره به چگونگی مطالعه خود برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد، می گوید: من از ترم هفت مقطع کارشناسی شروع به مطالعه کردم و روزانه حدود چهار ساعت درس می خواندم البته هرچه قدر به زمان کنکور نزدیک تر می شدیم من روزی تا هشت ساعت مطالعه می کردم.

وی با اعلام اینکه با توکل به خدای متعال می خواهم این رشته را تا مقطع دکترا ادامه دهم و استاد دانشگاه شوم، می افزاید: در دوره دبیرستان تجربی می خواندم و هدفم این بود که در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهم.اما روز کنکور به دلایلی بیمار شدم و نتوانستم آنچنان که باید تست بزنم و رتبه ۲۵۰۰ را کسب کردم. دیگر نمی خواهم رشته های پزشکی بخوانم و علاقه دارم در رشته روان شناسی بالینی تحصیل کنم.

وی با اشاره به دلایل حمایت کمیته امداد از خانواده اش، می گوید: پدرم بیمار روانی بود، از مادرم طلاق گرفت و بعد از یک سال فوت کرد. به همین خاطر بیش از ۱۳ سال تحت حمایت این نهاد بودیم که با دریافت ۲۰ میلیون تومان وام مسکن مستمری ما قطع شد. فرزند مددجوی کمیته امداد هستم.اکنون از بیمه و خدمات درمانی کمیته امداد بهره مند هستیم.

نظری با اشاره به مبلغ پرداخت کمک هزینه تحصیلی توسط کمیته امداد، بیان می کند: همیشه معدل بالایی در طول مدت تحصیل داشتم و دانش آموز ممتاز بودم. کمیته امداد هر ترم بیش از ۳۰۰ هزار تومان کمک هزینه تحصیل به من پرداخت می کرد. در دوره دبیرستان هم لوازم التحریر مورد نیاز من از طرف این نهاد و خیران تامین می شد.


نفر چهارم کنکور کارشناسی ارشد عنوان می کند: مدرک تافل دارم و باید بگویم تسلط به زبان انگلیسی در کنکور و حین تحصیل برای من خیلی موثر بود. شهریه آموزش انگلیسی را کمیته امداد پرداخت کرد.

وی نقش خانواده را در موفقیت خود بسیار موثر می داند و می افزاید: تشویق خانواده به خصوص مادرم خیلی تاثیرگذار بود.می توانم بگویم که اگر شرایط لازم از جمله تامین کتاب های درسی و محیط آرام فراهم نمی شد نمی توانستم درس بخوانم. مشکلات مالی داریم ولی مادرم اجازه نداد من کمبودی احساس کنم.مادرم در منزل مشاغل خانگی انجام می دهد و ما با حداقل درآمد گذران زندگی می کنیم.خوشحالم که با موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد باعث سربلندی مادرم شدم.

وی می گوید: فرزندان خانوارهای محروم معمولا تحصیل را تنها راه موفقیت تصور می کنند. به همین خاطر این انگیزه در بین فرزندان بیشتر به چشم می خورد و آنان تلاش می کنند به موفقیت تحصیلی برسند.

نظری با بیان اینکه با دست روی دست گذاشتن نمی توان به جایی رسید، مطرح می کند: موفقیت هزینه دارد، اما نتیجه اش شیرین است نمی توان بیکاری و مشکلات اقتصادی را کتمان کرد ولی اگر فرد زحمت بکشد و تلاش کند به طور قطع به موفقیت می رسد.

وی با تاکید به اینکه تلاش خواهم کرد دستی در کارهای خیر و کمک به نیازمندان داشته باشم، می گوید: موقعیت امروز و موفقیت ام را مدیون حمایت های کمیته امداد می دانم چون اگر کمک های این نهاد و خیران نبود نمی توانستم تحصیل کنم.امیدوارم فرد مفیدی برای کشورم باشم و به مردم خدمت کنم.


پایگاه خبری روان شناسی میگنا،ضمن تحسین اراده و پشتکار این جوان موفق و آینده دار کشورمان، این موفقیت و افتخار بزرگ را به این دخترخانم با استعداد و کوشای رشته روانشناسی تبریک عرض می نماید.


کد مطلب: 45131

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45131/مددجوی-کمیته-امداد-نفر-چهارم-کنکور-ارشد-روانشناسی-بالینی

میگنا
  https://www.migna.ir