کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان اعلام نتایج ۴ آزمون ملی وزارت بهداشت مشخص شد

خبرگزاری ایسنا , 2 شهريور 1397 ساعت 4:41

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام نتایج ۴ آزمون جایابی و ملی دانش آموختگان خارج از کشور، دندانپزشکی، ارتقاء دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور و ارزشیابی دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور تا پایان هفته جاری خبر داد.


دکتر محمد حسین پورکاظمی ضمن بیان این مطلب از تعیین تکلیف ۴ آزمون ملی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که با مسئولین معاونت آموزشی وزارت خانه برگزار شد زمان اعلام نتایج نهایی ۴ آزمون جایابی و ملی دانش آموختگان خارج از کشور، دندانپزشکی، ارتقاء دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور و ارزشیابی دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور مشخص شد و مقرر شد نتایج نهایی این آزمون‌ها تا پایان هفته جاری اعلام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در آزمون جایابی ملی ۳۵۴ نفر شرکت کرده بودند که با پذیرش ۵۰ درصد شرکت کنندگان اسامی تعداد ۸۶ نفر به عنوان پذیرفته نهایی اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: در آزمون دندانپزشکی نیز ۶۳ داوطلب شرکت کرده بودند که اسامی تمامی این شرکت کنندگان به عنوان پذیرفته شده اعلام خواهد شد و در واقع این افراد بر اساس نمره‌ای که کسب می‌کنند در دانشگاهها توزیع خواهند شد.

به گفته‌ی وی، در آزمون ارتقاء دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور نیز ۱۲۵ نفر شرکت کرده بودند که ۲۴ نفر از این شرکت کننده‌ها حد نصاب لازم برای پذیرش را کسب خواهند کرد. همچنین در آزمون ارزشیابی دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور تعداد ۱۵۹ داوطلب حضور داشتند که ۲۹ نفر آنها به عنوان پذیرفته شده نهایی و ۳۲ نفر به عنوان پذیرفته شده مشروط اعلام خواهند شد.

دکتر پورکاظمی در پایان خاطرنشان کرد:‌بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده پذیرفته شدگان آزمونهای فوق می‌توانند دوره‌های ضروری آموزشی را در دو دانشگاه شهید بهشتی و تهران بگذارنند.  
 


کد مطلب: 45178

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45178/زمان-اعلام-نتایج-۴-آزمون-ملی-وزارت-بهداشت-مشخص

میگنا
  https://www.migna.ir