سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ / ۲۳:۲۴
کد مطلب: 45190
۱
به بهانه روز پزشک؛

پزشک عزیز ، مرسی از این که به دنیا آمدی

پزشک عزیز ، مرسی از این که به دنیا آمدی
میگنا: به بهای از دست دادن بسیاری فرصت ها و لذات زندگی و گاه به بهای از دست دادن خاطره انگیزترین روزهای زندگی یعنی درکنار همسر و فرزند بودن و لذت دیدن و رشد و بالندگی فرزندان خود و بسیاری از پزشکان همواره این احساس ناخوشایند را در ذهن و یاد خواهند داشت که در قبال مسئولیت های خانوادگی و در مقابل همسر و فرزندان خود کوتاهی نموده‌اند.

همچنین این روز یادآور روزهای تلخ و شیرین با همکارانی است که روزها و شب های خود و خانواده خود را برای رسیدن به هدفی مقدس و انسانی پشت سر گذاشتند و با تمام سختی ها و ناملایمات درحالی که شاهد اشک ها و لبخندهای بسیاری بوده اند. از اولین لبخند به ثمر رسیدن تلاش های شبانه روزی دوران تحصیل والدینی که بعضا از بسیاری خواسته های خود گذشتند تا فرزندشان در آرامش و بدون دغدغه بر غول بی شاخ و دم کنکور غلبه کنند تا اشک های در نهان پزشکی که علیرغم تلاش های بی وقفه و مسئولانه بیمار خود را از دست می دهد.


تمام این دوران پر فراز و نشیب همواره در یاد و خاطره پزشکان ماندگار خواهد بود و در هر شرایطی که باشند دلیلی است تا به عمری که در این راه صرف کرده اند بر خود ببالند و در هر شرایطی با لبخند بیمار شاد و با درد او غمگین شوند. قطعا تمام همکاران با وجود دغدغه های فراوان شغلی و هجمه های ناخودآگاه و گاه هدف دار برخی کج اندیشان و با استفاده از تحریک احساسات پاک مردم با نیت سرپوش گذاشتن بر روی کاستی ها و سوء مدیریت های خرد وکلان در سیستم بهداشت و درمان، برخود فرض می­دانند.


هدف همان هدف مقدسی است که برای آن پا به عرصه تلاش و فعالیت گذاشتند و این هدف چیزی جز اعتلای سلامت و بالابردن فرهنگ زندگی سالم­تر و بانشاط­تر و ارج نهادن به بزرگترین نعمت خدادادی یعنی همان سلامتی نیست و اینگونه است که یک پزشک می تواند بر خود ببالد و ساعت ها و روزها دور از خانواده و فرزندان با شادی هم نوعان شاد و در غم آنان اندوهگین شود.


هر چند نتواند این احساسات قلبی را در ظاهر نشان دهد و با کلمات وصف کند، چرا که برخود اینگونه فرض نموده که در هر شرایطی که دیگران در استرس و رنج هستند، او تنها کسی است که باید خویشتن دار باشد و احساسات خود را سرکوب نماید تا بارقه امید و اعتماد به زندگی در بیمار مجدد زنده شود و در این باب تنها جمله ای که برای تبریک چنین روزی به همکاران پزشک به ذهنم خطور می کند جمله ای است که از یکی از بیمارانم شنیدم "پزشک عزیز ، مرسی از این که به دنیا آمدی".


دکتر بهروز مقدادی
فوق تخصص نوزادان و کودکان
عضو انجمن کودکان ایران
مرجع : جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!