سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۴:۰۵
کد مطلب: 4520
۰

خودكشي روزانه حدود‌١٠نفر در كشور

رييس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: آمار دقيقي در مورد كودك آزاري وجود ندارد. به گزارش ایسنا ، دكتر احمد شجاعي روز دوشنبه با بيان اينكه آمار خودكشي در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/9 درصد افزايش داشته است گفت: از سه ماهه نخست سال جاري 952 نفر در كشور خودكشي كرده‌اند كه از اين ميان 274 نفر زن و 678 نفر مرد بوده‌اند. وي با بيان اينكه در سه ماهه نخست سال گذشته 870 نفر در كشور خودكشي كرده‌اند گفت: در سه ماهه نخست سالجاري آماري خودكشي 4/9 درصد افزايش داشته است. وي افزود: درسال 88 ، 3 هزار و 122 مورد خودكشي و در سال 89، 3 هزار و 649 مورد خودكشي به سازمان پزشكي قانوني گزارش شده است. به گفته شجاعي آمارخودكشي 88 نسبت به سال 89 حدود 17 درصد رشد داشته است. رييس سازمان پزشكي قانوني همچنين با بيان اينكه پزشكي قانوني تنها سازمان ارائه دهنده آمار واقعي است در مورد آمارهاي ضد و نقيضي كه در طول چند ماه اخير از سوي برخي از سازمانها ارائه مي‌شود گفت: براساس اين مشكل تنها در هنگام ارائه آمار تصادفات بوده كه براساس قانون ايمني راه پزشكي قانوني تنها ارگان ارائه دهنده آمار متوفيان است. وي با بيان اينكه برخي از سازمانها تنها عملكرد خود را پوشش مي‌دهند گفت: اين سازمان‌ها مطمئنا قصد و قرضي در ارائه آمارها ندارند و تنها آمار عملكرد خود را ارائه مي‌دهند. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه از آنجايي كه سازمان پزشكي قانوني تنها مرجع ارائه دهنده آمارها است آيا اين سازمان قصد ندارد كه از سازمانهاي متخلف ديگر كه نسبت به ارائه آمارهاي متفاوت مبادرت مي‌كنند شكايتي مطرح كند گفت: تذكراتي به دوستان داده شده است و شاهد آن هستيم كه دوستان ما در سازمانهاي ديگر اين رويه را اصلاح كرده‌اند.
در سه ماهه نخست سال جاري 947 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند وي ادامه داد: در سال 88 ، سه هزار و 798 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده و اين رقم در حاليست كه در سال 89 اين رقم با كاهش 7/3 درصدي به رقم 3 هزار و 656 نفر رسيد. وي با بيان اينكه در سه ماهه نخست سالجاري اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تغيير چنداني نداشته است گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته 942 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده و اين در حاليست كه در سه ماهه نخست سالجاري 947 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند.
سازمان پزشكي قانوني در رابطه با حمل جسد وظيفه‌اي ندارد رييس سازمان پزشكي قانوني در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه جاده ماهشهر و وظيفه اين سازمان در رابطه با حمل اجساد گفت: وظايف ميان سازمانها كاملا تعريف شده و اين سازمان در رابطه با حمل اجساد وظيفه‌اي ندارد. وي با بيان اينكه حمل اجساد در داخل شهرها برعهده شهرداري است گفت: حمل اجساد متوفيان ناشي از حوادث در جاده‌ها جزو وظايف اورژانس است. وي افزود: پزشكي قانوني در شهر تهران اقدام به جابه‌جايي و حمل اجساد متوفيان ناشي از حوادث مي‌كند كه اين رويه درستي نبوده است.
تعيين آمار دقيق تجاوزات نياز به پژوهش دارد شجاعي در ادامه اين نشست در خصوص آمار تجاوزات گفت: از نظر علمي فردي كه به زور و بدون رضايت مورد تجاوز جنسي قرار مي‌گيرد در دسته تجاوز به عنف قرار مي‌گيرد كه تعيين دقيق آمار تجاوزات نياز به بررسي كامل دارد. وي با بيان اينكه موارد متعددي براي معاينه به پزشكي قانوني ارجاع داده مي‌شود گفت: پزشكي قانوني تنها آمار معاينات انجام شده در اين مورد را دارد و علت‌ها در اين مورد دسته‌بندي شده نيست و تعيين آمار دقيق تجاوزات نياز به كار پژوهشي در مورد احصاي موارد تجاوز دارد. به گفته وي ممكن است فردي به دليل عدم تمكين مورد آزار همسر قرار گيرد و يا ممكن است فردي مورد تجاوز افراد غير قرار گيرد كه نمي‌توان اين دو را در يك دسته قرار داد و بايد كار پژوهشي در اين مورد صورت گيرد.
آمار دقيقي در مورد كودك آزاري وجود ندارد
كودك پناهي ندارد و نمي‌تواند از والدين خود شكايت كند و خانواده‌ها نيز قطعا از خود شكايت نمي‌كنند رييس سازمان پزشكي قانوني با بيان اينكه از نظر علمي كودك آزاري به آزار ديدن كودك به وسيله بستگان و والدين و افرادي كه در ارتباط نزديك با كودك هستند اطلاق مي‌شود گفت: براي تعيين آمار دقيق كودك آزاري بايد شكايتي نسبت به آزردن اين كودك مطرح شود و از آنجايي كه كودك پناهي ندارد و نمي‌تواند از والدين خود شكايت كند و خانواده‌ها نيز قطعا از خود شكايت نمي‌كنند اين مسائل مطرح نمي‌شود. به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه در صورتي كه كودك به دليل حجم وسيع تنبيهات بدني به مراكز درماني منتقل شود مسوولان بيمارستان مي‌توانند اين مساله را به مقام قضايي و انتظامي منتقل كنند. وي با بيان اينكه آمار دقيقي در مورد كودك آزاري نداريم گفت: رقم كودك آزاري آنچنان بزرگ نيست و مواردي كه به پزشكي قانوني براي معاينه ارجاع داده شد مواردي است كه رسانه‌اي شده است.
آمار دقيقي از اسيدپاشي هم نداريم  كاهش 18 درصدي مرگ و مير ناشي از استفاده از سلاح سرد
رييس سازمان پزشكي قانوني كشور در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي مبني بر ارائه آمار دقيقي در خصوص اسيدپاشي در كشور از سوي سازمان پزشكي قانوني گفت: آمار دقيقي در مورد ميزان اسيد‌پاشي در كشور نداريم.
وي همچنين در ادامه با بيان اينكه در سه ماهه نخست سال جاري 232 نفر بر اثر سلاح سرد جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته اين رقم 284 نفر بوده است كه در سال 90 ميزان مرگ و مير ناشي از سلاح سرد نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد كاهش داشته است.
وي در ادامه افزود: در سه ماهه نخست سال جاري 552 نفر بر اثر سوختگي جان خود را از دست داده‌اند كه اين در حاليست كه در مدت مشابه سال قبل 575 نفر بر اثر سوختگي جان خود را از دست داده بودند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم