جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۱
کد مطلب: 45284
۸
۳

رابطه صمیمی با پدرتان از شما یک زن قوی می‌سازد

ترجمه از: هدی بانکی
رابطه صمیمی با پدرتان از شما یک زن قوی می‌سازد
میگنا: از وقتی دختر کوچکی بودم می‌دانستم که رابطه‌ من با پدرم خاص است. او همیشه حامی من بود، همیشه رویاهایم را باور می‌کرد و به من یاد داده بود که تنها مانعی که سر راهم قرار دارد در نهایت خودم هستم، مگر اینکه اسب رویاهایم را با شهامت بتازانم. هرگز تردید ندارم که دلیل قوی بودنم و اینکه زنی با اعتماد بنفس کامل هستم، تشویق‌ها و دلگرمی‌های پدرم بوده و هست.

می‌گویید چگونه:
برای اولین بار متوجه می‌شوید مردان واقعی و قوی با زنان چگونه رفتار می‌کنند
می‌بینید که احترام گذاشتن به دیگران چه شکلی است و فرقی نمی‌کند زن باشد یا مرد یا موقعیت اجتماعی او چه باشد. اگر در کنار یک پدر مهربان بزرگ شده باشید و رابطه‌ خوبی با او داشته باشید، رفتارهای او طبیعتا روی شما هم تاثیر می‌گذارد. زیرا با نمونه رفتارهایش شما را هدایت می‌کند و شما هم از او تقلید می‌کنید. شما یاد می‌گیرید که از خودتان مراقبت کنید و از اطرافیان‌تان در حد معقولی انتظار داشته باشید. اما استقلال خود را حفظ می‌کنید چون این کاری است که پدرتان همیشه کرده.


همیشه می‌توانید خودتان را باور کنید زیرا فرد دیگری است که از قبل به شما ایمان دارد

اعتماد بنفس شما از سر غرور نیست بلکه نتیجه‌ بزرگ شدن توسط کسی است که همیشه به شما گفته می‌توانید هر چه در ذهن دارید عملی کنید. او به شما یاد داده به جای اینکه روی چیزهایی تمرکز کنید که در حد توان‌تان نیست، ذهن‌تان را معطوف چیزهایی کنید که می‌دانید از پس آنها برمی‌آیید. وقتی به دستان پدری بزرگ می‌شوید که شما را باور دارد، راحت‌تر می‌توانید خودتان را بپذیرید.


یاد می‌گیرید که قوی بودن به معنی خودپسند و نامهربان و بی‌رحم بودن نیست

در کنار پدرتان می‌فهمید که مهربان و دل‌رحم و متواضع بودن به معنی ضعیف و ناتوان بودن نیست و قدرت واقعی از ایجاد توازن بین غرور و فروتن بودن سرچشمه می‌گیرد. کسی که به کمک دیگران می‌شتابد و اهل گذشت است قدرتمند است و این چیزی است که آن را در وجود پدرتان دیده‌اید.

از سختی‌ها نمی‌ترسید بلکه از آنها انگیزه می‌گیرید
چالش‌ها به شما انگیزه می‌دهند و از آنها انرژی می‌گیرید. مشکلات شما را خسته و فرسوده نمی‌کنند که وادار شوید هدف‌تان را رها کنید. شما از پدرتان یاد گرفته‌اید که با چشمان باز با زندگی روبرو شوید و هرگز از کاستی‌ها نترسید.

از اعتراض نمی‌ترسید و از همه مهمتر از ارزیابی خودتان هراسی ندارید
آدمهای قوی می‌دانند کجا و کی اعتراض کنند و از خود ضعف نشان نمی‌دهند. این افراد همانقدر که حمایت خود از دیگران را نشان می‌دهند، دربرابر ظلم و بدی‌ها نیز تسلیم نمی‌شوند. اگر پدری دارید که همیشه کنارتان بوده پس می‌دانید در کنار دیگران بودن و پشتیبانی کردن از دیگران چقدر مهم است. شما بلدید هر وقت که لازم شد خودتان را محک بزنید و بسنجید و از رو شدن ایرادهای‌تان نمی‌ترسید.


لذت بخشش را می‌دانید
آدمها اشتباه می‌کنند و خود شما هم بارها و بارها اشتباه کرده‌اید و باز هم پدرتان با تمام عشق و توجه خود کنارتان بوده، نصیحت‌تان کرده و شما را بخشیده. از حسادت و دشمنی، قدرتی به شما نمی‌رسد و از کینه به دل گرفتن و نبخشیدن هم چیزی نصیب‌تان نمی‌شود و این را به خوبی از پدرتان یاد گرفته‌اید. می‌دانید که قوی بودن یعنی اینکه دیگران را همان گونه که هستند بپذیرید و به آنها این اطمینان را بدهید که همیشه می‌توانند روی شما حساب کنند.


بلدید امیدوار بمانید
وقتی زنی قوی هستید که از مشکلات نمی‌ترسید پس از به پایان رساندن کاری که شروع کرده‌اید هم ابایی ندارید. شما می‌دانید چگونه ایستادگی کنید و ادامه دهید. پدرهای قوی اهمیت ناامید نشدن و دست از تلاش نکشیدن را به شما می‌آموزند و یادتان می‌دهند سرتان را بالا بگیرید و در هیچ شرایطی ناامید نشوید.

به هیچکس اجازه نمی‌دهید از شما سوء استفاده کند
استانداردهای شما در زندگی، آرمان‌های‌تان و آدمهایی که دورتان جمع کرده‌اید بسیار باارزشند. شما به هیچکس اجازه نمی‌دهید از شما سوء استفاده کند، تحقیرتان کند یا جوری با شما رفتار کند که به شما احساس بی‌ارزش بودن بدهد و حال‌تان را بد کند. شما خوب می‌دانید لایق چه چیزهایی هستید و پدرتان از این جهت نیز الگوی خوبی در دوران کودکی برای‌تان بوده.

دوست بسیار خوبی دارید که هیچکس دیگر مانند او را ندارد
وقتی با پدرتان صمیمی هستید یعنی دوستی بی‌نظیر دارید. او از شروع زندگی‌تان با شما بوده و کسی است که می دانید هر وقت بخواهید پیش‌تان حاضر خواهد بود. شما یک سنگ صبور دارید که می‌توانید حرفهای دل‌تان را به او بگویید، شانه‌ای برای گریه کردن و کسی که حتی در اندوهناک‌ترین لحظات هم بلد است شما را بخنداند. یک پدر قوی یک رهبر اندیشمند است، یک شنونده‌ خوب و یک دوست باارزش. او شما را طوری پرورش داده که مثل خودش باشید.
مرجع : برترین ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مینا
Iran, Islamic Republic of
پدر من برعکس همه این ویژگیهای گفته شده رو داره تو زندگیم یادم نمیاد با وجود توان مالیش،پول توجیبی یا ساپورت مالیم کرده باشه و حتی واسه غذا ازدماغمون درمیاره و کلی منت میذاره ،یادم نمیادیه دست رو سرم کشیده باشه ،فقط یه دیکتاتور هس که دستورمیده ،دائم فحاشی میکنه و وسایلای خونه رو میشکنه و دعوا میکنه و جلوی کارکردنمون رودرخارج ازخونه میگیره نمیذاره کارکنیم و الانم که بازنشسته هس و پیرمرد حدودا62ساله شده و مثه زنها توخونه ازصبح تا شب هس و سرشو با موبایل سرگرم میکنه و نمیخواد کار کنه ،تو این میون با یه پسرآشنا شدم مثلا واسه ازدواج پاپیش گذاشته بود زشت هم بود با خودم گفتم ظاهرش زشت هس شاید اخلاق داشته باشه دیدم نه اونم توزرد دراومد و تا فهمید بابام اینطوریه شروع کرد بازی دادن و حرفمو باور نکرد و گفت من دروغ میگم و من بد هستم و دیوانه شدمو بایدخودمو روانپزشک نشون بدم و فحش بد و حرفای نامردی بیوجدانی و خارج از انسانیت زد و میخواست سواستفاده کنه ازشرایط ،تازه مثه من ارشد داشت ازدانشگاه دولتی ،منم نذاشتم سواستفاده کنه وگفتم بهش هِری.....،لطفا اینایی که تو موقعیت من زندگی نکردن لطفا الکی قضاوت نکننو شعار ندن و نصیحت نکنن لطفا،درضمن ازپدرم متنننفففرررم
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه همیشه پدر مقتدر و در عین حال مهربانی داشتم درسته گاهی اوقات عصبانی می شد و چون در بازار کار می کرد بددهنی می کرد، اما همیشه دختران خود را به طی مدارج عالی علم تشویق می کرد و سفارش می کرد زندگیتان را خودتان بسازید نه اینکه مردی از راه برسد و به آرزوهای شما جامه عمل بپوشاند،شاید بدبینانه باشه اما معتقد بود غالب آقایان برای همسرشان مانع ایجاد می نمایند اما برای دخترانشان نه. کمتر مردی پیدا میشود که به همسرشان برای پیشرفت کمک کند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی مطلب خوبی است، از سایت خوبتان متشکرم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .