جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ / ۲۳:۱۴
کد مطلب: 45345
۱
۲

پاسخ سوالات خود را در زمینه «جوش غرور» اینجا بخوانید

پاسخ سوالات خود را در زمینه «جوش غرور» اینجا بخوانید
جوش غرور از سن بلوغ شروع شده و کم کم بر تعداد و التهاب جوش ها اضافه می شود. معمولا اشکال مختلف جوش هم زمان در سطح پوست دیده می شود. ممکن است ضایعات التهابی یا غیر التهابی باشند.ضایعات غیر التهابی به شکل جوش های سر سیاه و سرسفید درشروع بیماری دیده می شوند. محتویات سیاه رنگ داخل جوش های سر سیاه مربوط به تجمع کراتین و چربی است.

جوش های سر سیاه خیلی در معرض دید هستند و باعث آزار بیمار می شوند اما جوش های سر سفید به سختی دیده می شوند و بیماران شکایت چندانی از وجود آن ها ندارند. جوش های قرمز و ملتهب در اندازه های مختلف دیده می شوند گاهی کیست های بزرگ دردناک ایجاد می شود. بعضی از بیماران معتقدند استرس زیاد مثلا در زمان کنکورباعث تشدید جوش ها می شود. در شرایط استرس هورمون های بیشتری از غدد فوق کلیه ترشح می شود که بر روی غدد چربی پوست اثر می گذارد.

جوش های روی بدن یا صورت از لحاظ زیبایی مشکل روحی بزرگی برای بیماران ایجاد می کنند و نباید این مساله را دست کم گرفت. گاهی اوقات بیماران به خاطر جوش های تنه ازحضور در اماکن ورزشی مانند استخر خودداری می کنند.اما ردجوش ها مشکل زیبایی مهم تری است و شاید از خود بیماری مهم تر باشد. جوش های بزرگ تنه می توانند باعث اسکار شوند .

انواع گوناگون جوش به ویژه اگر مرتبا دستکاری شده و فشار داده شوند یا کیسه بر رویشان کشیده شود می توانند در سطح پوست چاله یا فرورفتگی ایجاد کنند. بعضی از چاله ها سطحی هستند و با لیزر یا درم ابرژن درمان می شوند ولی متاسفانه درمان اسکارهای عمیق بسیار مشکل و زمان براست.

جوش غرور محدود به پوست بوده واعضای درونی بدن سالم هستند.البته بروز ناگهانی جوش های شدید نیاز به بررسی دارد. اگر خانمی به طور ناگهانی دچار اکنه شدید شود یا هم زمان پرمویی صورت و بی نظمی در عادت ماهانه داشته باشد باید ازلحاظ افزایش غیر طبیعی هورمون های مردانه آزمایش خون انجام دهد. بعلاوه مصرف برخی از داروها مانند انواع کورتون، فنی تویین ،لیتیم ،ویتامین های گروه ب ،ترکیبات برم و ید(هالوژن ها) ،بعضی از داروهای شیمی درمانی و استرویید های آنابولیک می توانند باعث بروز ناگهانی جوش شوند.
 
سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص پوست پاسخ داد.پاسخ  سوالات شما در زمینه «جوش غرور» را سبا غلامی متخصص پوست پاسخ داده است.

سوال: جای جوش را چگونه می‌توان از بین برد؟
جواب: بهترین راه درمان جوش استفاده از لیزر است که نیاز به درمان کامل دارد.

چگونه می‌توان جوش را درمان کرد؟
سوال: دختری 22 ساله هستم، از چهار سال پیش روی چانه‌ام جوش‌های بزرگی می‌زند که عمیق، متورم و قرمز است و سطحی نیست که خود به خود سر باز می‌کند و از داخل آن چرک غلیظ بیرون می‌آید، علت آن چیست؟ 
جواب: باید آزمایش دهید تا دقیق بتوان تشخیص داد، می‌تواند به علت‌های مختلفی به وجود آمده باشد که نیاز به معاینات دارد.

سوال: پوست صورت من چرب است و با خوردن موادغذای که طبع گرم دارد صورتم جوش می‌زند، پزشک پوست  صابون و کرم تجویز کردندکه تاحدی درمان شد اما جای جوش‌هایم مانده است و پوستم لکه‌دار شده است، برای از بین بردن جای جوش و لکه‌ها  چکار کنم؟
جواب: برای از بین بردن جای جوش استفاده از روش‌هایی مانند لیزر و میکرودرم پیشنهاد می‌شود.
چگونه جوش سرسیاه را از بین ببریم؟

سوال: چگونه جوش‌های سر سیاه را می‌توان از بین برد؟ آیا جای جوش سر سیاه در صورت باقی می‌ماند؟، کدام نوع جوش باعث ایجاد حفره در صورت می‌شود؟ 
جواب: با استفاده از روش‌های درمانی جدید مانند میکرودم و پاکسازی صورت جوش‌های سر سیاه درمان خواهد شد.

سوال: راه درمان جوش چگونه است؟ 
جواب: راه‌ها و داروهای مختلفی وجود دارد که با توجه به شدت بیماری باید آن‌ها را تجویز کرد.

سوال: 35 ساله هستم، مدتی است جوش می‌زنم و با دارو درمان و بعد از مدتی مجدد برمی‌گردد، چگونه آن‌ها را درمان کنم؟
جواب: علت جوش زدن متفاوت است که باید آزمایش دهید و باتوجه به جواب آزمایش و علت آن باید داروی مناسب تجویز شود.

سوال: برای درمان جوش‌های پیشانی چه پیشنهادی دارید؟
جواب: بهترین راه درمان برای جوش‌ تقویت سیستم ایمنی بدن است، زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود که خود را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهد که یکی از آنها جوش روی پیشانی است.

سوال: 27 ساله هستم، پزشکان گفتند دایسکتینگ سلولیت روی سر و صورت دارید اما متاسفانه هیچ کدام از آن‌ها، رژیم غذایی مناسب به من پیشنهاد نکردن که حداقل بتوانم از رشد و تشدید این بیماری جلوگیری کنم، در رابطه با رژیم غذایی و همچنین نحوه درمان بیماری چه پیشنهادی دارید؟
جواب: باید از نزدیک معاینه شوید تا با توجه به شرایط و علت بیماری رژیم غذایی و داروی مناسب تجویز کرد.

سوال: راه‌های طبیعی درمان جوش صورت چیست؟
جواب: راه‌های مختلفی وجود دارد که بهترین آن تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت نکات بهداشتی است، چرا که عفونت یکی از علت‌های آن است.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمد
Iran, Islamic Republic of
پوست من تقریبا چرب است و در پیشانی خیلی جوش زدم 14 سال هم دارم لیزر کنم جوش های پیشانیم از بین میروند
امیر طاها حسن پور
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۱۳ سالمه پیشانی و کمی دماغ و سمت چپ صورتم جوش زده و جوش هارا در هی اورم هی رشد میکنند و چندی روز پیش صورتم کهیر زده بود با استفاده از پماد اکسید دو زنگ و سرکه زدم به صورتم الان کم شده لطفا راهنمایی بکنید برای درمان و اهل ارومیه هستم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند