کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تکیه بر روانشناسی کاربردی؛

همایش ملی یافته‌های نوین روان‌شناسی برگزار شد

خبرگزاری آنا , 23 شهريور 1397 ساعت 22:31

نخستین همایش ملی یافته‌های نوین روان‌شناسی با تکیه بر روان‌شناسی کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی برگزار شد.


میگنا: دبیر علمی همایش ملی روانشناسی در آمل گفت: دراین همایش یک روزه، از میان 264 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش 174 مقاله پذیرفته شد و از میان مقاله پذیرفته شده تعداد 25 مقاله درقالب سخنرانی و 149 مقاله نیز به صورت پوستر در این همایش ملی ارائه شد.
 
" ارسلان خانمحمدی" افزود: با توجه به اینکه علم روانشناسی مورد نیاز تمام اقشار جامعه است، اساتید این علم باید متناسب با معضلات و مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه روانشناسان وبه خصوص جامه متعهد روانشناسی باید در بحران ها و آسیب های اجتماعی مداخله مستمر داشته باشد، ادامه داد: روانشناسان می توانند در پیشگیری از مسایل اجتماعی کمک فراوانی کنند و در این مسیرنیز خانواده ها نیز با اعتماد کردن بیشتر به اینقشر، در نهادینه شدن خدمات مشاوره ای درجامعه همراه شوند.

دبیر علمی همایش ملی روانشناسی درآمل با تاکید براینکه در کشور به 4 بعد سلامت جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی افراد باید توجه بیشتری شود ولی متاسفانه تنها نگاه ما به سلامت جسمانی است، گفت: بسیاری از مردم در برابر درمان های سلامت روانی مقاوم هستند در حالیکه سلامت روانی کشورما در وضعیت بحرانی جدی قرار دارد و انواع آسیب های اجتماعی گریبان خانواده ها را گرفته است.
 
خانمحمدی ادامه داد: بسیاری از بحران ها درونی خانواده ها، بحرانی است که آنها را وارد چالش می کند، و برای حل بحران های اجتماعی از کوکترین تا بزرگترین آن، متاسفانه اقدامات بسیار ضعیفی انجام شده است.این همایش درقالب چندین پنل تخصصی با حضور صاحبان مقاله های برتر زیرنظر اعضای سازمان نظام روانشناسی کشور پیگیری شد.
 

 
ارسلان خانمحمدی با ارائه گزارشی از نحوه شکل‌گیری و عملکرد دبیرخانه همایش ملی یافته‌های نوین روان‌شناسی گفت: «این همایش علمی با همکاری استانداری مازندران، دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ساری و تنکابن، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، انجمن روان‌شناسی ایران شاخه مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.»

دبیر علمی همایش ملی یافته‌های نوین روان‌شناسی ادامه داد: «این همایش با مجوز پایگاه اطلاع‌رسانی استنادی جهان اسلام (ISC) برگزار شد.»

مدیرگروه روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: «برای برگزاری این همایش، کمیته‌های متعددی از ماه‌ها پیش تشکیل شد تا امروز با موفقیت این مراسم اجرا شود.»
 


کد مطلب: 45365

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45365/همایش-ملی-یافته-های-نوین-روان-شناسی-برگزار

میگنا
  https://www.migna.ir