کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حدود 7 درصد جمعیت دنیا اختلالات خواب دارند

خبرگزاری ایرنا , 2 مهر 1397 ساعت 6:20

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: چهار تا هفت درصد مردم دنیا دچار نوعی از اختلالات خواب هستند.


میگنا: مسعود طهماسیان روز یکشنبه در نشست خبری پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز افزود: همچنین یک سوم مردم دنیا بی خوابی را در طول زندگی خود تجربه می کنند.

وی اظهار داشت: اختلالات خواب باعث بیماری های روانپزشکی از جمله افسردگی می شود و در واقع بی خوابی تغییراتی در مغز ایجاد می کند که باید به موقع تشخیص و درمان شود.

طهماسیان با بیان اینکه چاقی از مهمترین عوامل بروز اختلالات خواب است، اضافه کرد: چاقی سبب می شود اکسیژن رسانی به مغز در حین خواب مختل شود و در نفس کشیدن وقفه می افتد که ممکن است خطرناک باشد.

وی، دیابت و مشکلات قلبی عروقی را نیز از عوامل بروز اختلالات خواب دانست و گفت: خوروپف یکی از اختلالات خواب است که پنج برابر خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در حال حاضر ایران مسئول گروه بررسی و پیشگیری از اختلالات خواب با عضویت 12 کشور از جمله آلمان، دانمارک، استرالیا و انگلیس است که تحقیقات مختلف علمی درباره اختلالات خواب و نحوه درمان آن را انجام می دهد.

بیماری های روان پزشکی مانند اختلالات خواب با توجه به دستگاه هایی که در کشور وجود دارد باید درست تشخیص داده شود زیرا عدم تشخیص درست باعث افزایش مصرف داروهای غیرضروری و افسردگی شدید می شود.

به گفته وی، نقشه برداری مغز که تکنیک جدیدی در حوزه پزشکی است و درحال تحقیقات و پژوهش روی آن هستیم، در آینده ای نیز می تواند به درمان اختلالات خواب کمک بزرگی کند.


پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران از هفتم تا نهم مهرماه با حضور جمعی از صاحب نظران داخلی و خارجی این حوزه در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.


کد مطلب: 45430

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45430/حدود-7-درصد-جمعیت-دنیا-اختلالات-خواب

میگنا
  https://www.migna.ir