کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درگذشت

4 مهر 1397 ساعت 7:24

دکتر کریم واعظ زاده استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و از پایه گذاران اصلی رشته جراحی در استان فارس درگذشت.


میگنا: دکتر علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درگذشت استاد دکتر کریم واعظ زاده را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه و جراح عالیقدر مرحوم دکتر «کریم واعظ زاده» را به جامعه پزشکی کشور، دانشگاهیان و خانواده گرامی ایشان تسلیت گفته، از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبرو شکیبایی آرزومندم.

استاد واعظ زاده، پزشکی دوراندیش و از پایه گذاران اصلی رشته جراحی در استان فارس بود که با تلاش فراوان و عشق و علاقه وافر به این رشته، شاگردان و جراحان زیادی را تربیت کرد.

او همواره اخلاق مداری و خدمت به بیماران و نیازمندان را سرلوحه کار حرفه ای خویش قرار داده و در راه خدمت به همنوعان و درمان بیماران نیازمند از هیچ کوششی فروگذار نکرد. امیدوارم جامعه پزشکی کشور با پیروی از این الگوهای واقعی در راه اعتلای خدمت رسانی به بیماران و پیشبرد اهداف بلند جامعه توفیق یابد.»

استاد دکتر کریم واعظ زاده در سال ۱۳۱۰ در شهرستان آباده به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۵ در دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو، فارغ التحصیل شد؛ مقاطع تخصص و فوق تخصص را در رشته جراحی عمومی و اطفال دانشکده پزشکی دانشگاه لوزان سوئیس در سال ۱۳۴۲ گذراند و مدرک فوق تخصص جراحی اطفال را در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا دریافت کرد.

به گزارش مفدا، ریاست بیمارستان سعدی از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۵، رئیس بخش جراحی شیراز از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۳، تاسیس بخش اطفال شیراز در دهه ۶۰ و ریاست این بخش، عضویت در کالج جراحان آمریکا و عضویت در شاخه آسیایی جراحان اطفال از جمله مسئولیت های اجرایی این استاد پیشکسوت بوده است.


کد مطلب: 45443

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45443/استاد-پیشکسوت-دانشگاه-علوم-پزشکی-شیراز-درگذشت

میگنا
  https://www.migna.ir