کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابتلای ۳۰ درصد از مردم کشور به مشکلات اختلالات خواب

خبرگزاري صداوسيما , 7 مهر 1397 ساعت 16:34

دبیر علمی پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران گفت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده ۳۰ درصد از مردم کشور به بیماری‌های مربوط به اختلالات خواب دچار هستند.


ميگنا: مسعود طهماسیان افزود: نقشه برداری مغز یک علم بین رشته‌ای است که این همایش با حضور استادان رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، مهندسی پزشکی، بخش‌های علوم اعصاب، روان پزشکی، جراحی مغز و اعصاب و حتی روان شناسان برگزار شد.
 
دبیر علمی پنجمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی با تغییرات ساختاری و عملکردی مغز به طور مثال در بیماری‌های روان پزشکی و نورولوژی است، همچنین ساختار‌های نرمال مغز مثل حافظه و هیجان را با یک دید بهتری می‌توانیم درک کنیم.

وی افزود: این همایش برای ۵ بار و سالانه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود و حدود ۲۰۰ استاد و دانشجوی برتر و مطرح در این همایش حضور دارند، همچنین حدود ۸ مهمان و استاد دانشگاه از کشور‌های امریکا، انگلستان، المان و استرالیا در این همایش حضور دارند.

طهماسیان با اشاره به تشکیل گروه اختلالات خواب در طرح جهانی، گفت: یکی از فعالیت‌های ما در این مباحث برقراری گروه اختلالات خواب در طرح جهانی است که بیشتر از ۲۰۰ پژوهشکده در سطح جهان عضو آن هستند و ایران رئیس این طرح معرفی شده است.

وی به برخی از مشکلات و بیمار‌ها در زمینه اختلالات خواب اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰ درصد از مردم کشورمان دچار مشکلات و بیماری در زمینه اختلالات خواب هستند و ۲۵ درصد از مردم کشورمان به دلیل افزایش چاقی در معرض آپنه خواب هستند.

طهماسیان گفت: این همایش با امتیاز بازآموزی ۱۵ برای رشته‌های مختلف از جمله روانشناسی و مهندسی پزشکی است که به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.
وی در پایان تأکید کرد: حدود ۶۰ مقاله مورد بررسی و تأیید قرار گرفت که ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.
 
 
 


کد مطلب: 45465

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45465/ابتلای-۳۰-درصد-مردم-کشور-مشکلات-اختلالات-خواب

میگنا
  https://www.migna.ir