لزوم حداقل ۶ ساعت خواب شبانه‌ برای سلامت دانش‌آموزان

خبرگزاری مهر , 10 مهر 1397 ساعت 18:22

یک روانشناس داشتن خواب کافی برای حفظ سلامتی و افزایش قدرت یادگیری دانش آموزان را ضروری دانست و به داشتن ۶ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز تاکید کرد.


میگنا: سارا گلستانی روان‌شناس با اشاره به لزوم خواب کافی برای دانش‌آموزان گفت: به‌طور متوسط همه افراد برای داشتن سلامت کافی باید میانگین ۶ تا ۸ ساعت خواب داشته باشند. برای دانش‌آموزان ابتدایی نیز داشتن خواب ۸ ساعت در شبانه‌روز ضروری است چراکه موجب تقویت یادگیری و تمرکز کودکان می‌شود.

وی درخصوص دانش‌آموزان مقاطع بالاتر توضیح داد: هرچه سن افراد بیش‌تر می‌شود، می‌توان بین ۶ تا ۸ ساعت استراحت متغیر داشت.

این روانشناس با بیان اینکه کم‌خوابی تاثیر مستقیم بر روی کاهش تمرکز خواهد داشت، عنوان کرد: نداشتن خواب کافی موجب اختلال در چرخه زیستی شده و تمرکز را به شدت کاهش می‌دهد.

کاهش تمرکز نیز موجب اختلال در حواس فرد خواهد شد، درنتیجه داشتن خواب و خوراک کافی برای تمرکز حواس و افزایش یادگیری لازم است.

وی با اشاره به اینکه خواب بخش عمده کارآمد بودن سیستم بدنی را تعیین می‌کند، عنوان کرد: نداشتن خواب کافی یا به‌موقع نخوابیدن موجب اختلال در سیستم عادی بدن شده و فعالیت روزانه فرد دچار مشکل می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه مقدار زمان خوابیدن بیش‌تر از ساعت خوابیدن اهمیت دارد، تصریح کرد: مقدار خواب کافی برای بدن ضروری بوده و زمان یا ساعت خوابیدن اهمیت چندانی ندارد چراکه سیستم بدن هر شخص متفاوت است و اینکه ساعت مشخصی را برای خواب افراد تعیین کنیم امکان پذیر نیست.

گلستانی وجود مشکلات مربوط به خواب را نشان‌دهنده وضعیت بدن است، خاطرنشان کرد: مشکلات خواب فصلی یا مقطعی بوده و نشان از شرایط درونی و حالات بدن دارد، فرضا کاهش یا افزایش غیر طبیعی خواب نشانه افزایش اضطراب در فرد است.

وی در پایان داشتن خواب و خوراک کافی را برای بدن ضروری دانست و عدم توجه به میزان خواب را برای بدن مضر خواند.  
 
 


کد مطلب: 45487

آدرس مطلب: http://www.migna.ir/news/45487/لزوم-حداقل-۶-ساعت-خواب-شبانه-سلامت-دانش-آموزان

میگنا
  http://www.migna.ir