جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۵
کد مطلب: 45493
۰

مزاحمان تلفنی چند ماه حبس می‌شوند؟

مزاحمان تلفنی چند ماه حبس می‌شوند؟
به گزارش آنا، رضا قربانی در خصوص مزاحمت‌های تلفنی و احکامی که در قانون مجازات اسلامی درباره افراد مزاحم آمده است، اظهار کرد: مزاحمت تلفنی عمل عمدی است که افراد به‌صورت آگاهانه مرتکب آن می‌شوند که این مزاحمت در انواع مختلف مانند سکوت کردن، سوت زدن، تهدید به قتل و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی افراد نمایان می‌شود. مجازات مزاحمین تلفنی با شکایت شاکی شروع می‌شود و اگر فردی شکایت نکند این پرونده به جریان نخواهد افتاد. از طرفی در ماده ۷۲۷ قانون مجازات اسلامی جرائمی هستند که قابل گذشت بوده اما جرم مزاحمت تلفنی در این ماده نیامده است.

وی ادامه داد: در ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی آمده که هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد. برخی از افراد از تلفن برای جرم دیگری استفاده می‌کنند یعنی علاوه بر این‌که مزاحم تلفنی هستند جرائم دیگری نظیر تهدید به قتل انجام می‌دهند که در این صورت مجازات افراد متفاوت خواهد بود.

وکیل پایه یک دادگستری افزود: برای مثال اگر فردی از پشت تلفن فرد دیگری را تهدید به قتل یا افشای تصاویر و اطلاعات خصوصی کند طبق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه و حبس از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. این قانون شامل کسانی‌که تصاویر شخصی دیگران را در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی انتشار دهند نیز می‌شود.

قربانی در پاسخ به‌سؤال دیگری در خصوص این‌که آیا مجازات ذکر شده شامل مزاحمین تلفنی که به نهادهای دولتی و شهری نظیر آتش‌نشانی، اورژانس و یا پلیس بدون نیاز تماس می‌گیرند، می‌شود یا خیر اظهار کرد: در خصوص مزاحمت به نهادهای مختلف چیزی در قانون نیامده لذا به نظر اکثر حقوقدانان، قانون مجازات اسلامی در ارتباط با این موضوع نقص دارد چرا که برای مثال سازمان آتش‌نشانی باید وقت خود را برای صحت تماس‌ها تلف کند لذا باید قانونی در ارتباط با این موضوع داشته باشیم تا افراد به خودشان اجازه ندهند که به همین راحتی مزاحم مراکز خدماتی و درمانی شوند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد