پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۸
کد مطلب: 45495
۰
ضرورت تشخیص به موقع کودک آزاری

سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان برگزار مي شود

سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان برگزار مي شود
میگنا: دبیر همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: کودک‌آزاری عبارت است از آسیب یا تهدید جسم، روان، سعادت و رفاه کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئولیت دارند.
 
 کتایون رازجویان در ارتباط با برگزاری سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، اظهار داشت: این همایش 26 تا 29 مهرماه سال جاری همزمان با هفته بهداشت روان در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه روانپزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش امسال به موضوعات مختلف علمی از جمله روانپزشکی کودکان و نوجوانان،‌ روانپزشکی اعتیاد، روانپزشکی سالمندان، روانپزشکی نظامی، روانپزشکی جامعه‌نگر و روانپزشکی پسیکوسوماتیک می‌پردازد و سمپوزیوم‌های دارویی و اجتماعی –روانی می پردازد.

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: از ویژگی های این همایش دو برنامه جایزه دکتر داویدیان و جایزه دکتر یدالهی است. در برنامه اول روانپزشکان و پزشکان جوان و اعضا گروه های پیراپزشکی که مقالات و کارهای ارزشمندی در زمینه روانپزشکی و بهداشت روان انجام داده اند کاندید شده و پس از بررسی به نفرات برتر جایزه اعطا خواهد شد. در جایزه دکتر یدالهی٬ افراد غیر پزشکی که قدم های مهمی در جهت بهداشت روان و آموزش در سطح جامعه برداشته اند توسط تمام روانپزشکان و رای حداکثر آرا کاندید دریافت جایزه و لوح خواهند شد.

رازجویان به روانپزشکی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهمی که در همایش امسال مورد بحث قرار خواهد گرفت و در حال حاضر در جامعه شایسته توجه بیشتری می باشد مساله کودک آزاری در فرم های فیزیکی٬ عاطفی و جنسی است که برای پیشگیری و تشخیص به موقع و اقدامات درمانی اجتماعی مناسب نیازمند آگاه سازی و همکاری نهادهای مختلف از جمله وزارت بهداشت٬ بهزیستی٬ آموزش و پرورش و مراجع قانونی است.

وی افزود: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، کودک‌آزاری عبارت است از آسیب یا تهدید جسم و روان یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئولیت دارند. این تعریف آسیب جسمانی، روانی، جنسی و بهره‌کشی از افراد زیر ١٨‌سال را دربرمی‌گیرد.

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: متاسفانه آمارهای ما در این زمینه به دلیل حساسیت موضوع و عدم گزارش تمام موارد ناقص است ولی طبق گفته رئیس اورژانس اجتماعی آمار کودک‌آزاری در ‌سال ٩٥، ٢هزار و ٧٦٥ مورد بوده است گرچه به نظر می رسد آمار واقعی باید بیش از این باشد.
گفتني است این همایش، سی و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روان پزشکان ایران است که با هدف آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای علمی دنیا، معرفی نتایج پژوهش‏های داخلی و ارتقاء فعالیت های علمی متخصصین بر أساس یافته های مبتنی بر شواهد برگزار می شود.

همایش‏های سالانه که همزمان با هفته بهداشت روان در تهران برگزار می شوند یادگاری پرارزش از بنیانگذاران انجمن هستند که بازآموزی و حفظ موجودیت انجمن را در قالب همایش‏ها مدنظر داشتند. تاریخ برگزاری این همایش از ۲۶ الی ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۷ و به مدت ۴ روز پیاپی است.

در این همایش موضوعات مختلف روان پزشکی در سه قالب سخنرانی، سمپوزیوم و پانل ارائه می شوند. خلاصه مقاله های علمی ارسال شده نیز پس از پذیرش توسط کمیته علمی همایش به دو صورت سخنرانی یا پوستر مطرح خواهند شد. کارگاه های تخصصی نیز در ساعات عصر روزهای همایش به صورت کار گروهی برگزار خواهند شد.

ثبت نام، ارسال مقالات و درخواست سمپوزیوم و کارگاه نیز در سایت همایش امکان پذیر است. جوایز ویژه همایش امسال، جایزه استاد داویدیان و جایزه افشین یداللهی با هدف ارج نهادن به فعالیت های برجسته روان پزشکان جوان و همچنین غیر روان پزشکانی که در مسیر اعتلای سلامت روان اقدام به سزایی داشته اند خواهد بود. مطابق هر سال در انتهای همایش گواهی حضور همراه با امتیاز بازآموزی جهت شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.


 
تاریخ شروع :26 مهر 1397
تاریخ پایان :29 مهر 1397
محل برگزاري": شهر تهران
آدرس مكان :بیمارستان میلاد، سالن غرضی
مجری / مرجع خبر: انجمن علمی روانپزشکان ایران


محورهای همایش:

• همه‌گیرشناسی، آسیب‌شناسی، علامت‌شناسی، ‌اختلال‌های روانپزشکی
• روانپزشکی اجتماعی و جامه‌نگر:
o سلامت روان در سطح جامعه
o سلامت روان و جنسیت
o سلامت روان و گروه‌های سنی
• روانپزشکی مشاوره- رابط:
o اختلالات روان‌تنی
o جنبه‌های روانپزشکی اختلالات طبی غیرروانپزشکی
• پسیکوفارماکولوژی: درمان‌های دارویی، فارماکودینامیک، فارماکوکینتیک،‌عوارض جانبی و درمان‌های ترکیبی
• پسیکوتراپی
o فردی و گروهی
o آموزش روانشناختی
o زوج و خانواده
• اورژانس‌های روانپزشکی
• روانپزشکی و علوم اعصاب (نوروسایکیاتری): اهداف بالینی،‌درمانی و تحقیقاتی
• اپی ژنتیک در روانپزشکی
• روانپزشکی کودک و نوجوان
• روانپزشکی سالمندی
• روانپزشکی و رسانه در عصر دیجیتال
• اخلاق و قانون در روانپزشکی
• هنر و ادبیات در روانپزشکی
• پیشگیری و درمان خودزنی و خودکشی
• وابستگی و اعتیاد
o مواد
o رفتارهای اعتیادآور
 
 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...