شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - 20 Oct 2018
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۵
کد مطلب: 45541
۰

پله نوردی برای سلامت قلب مفید است

پله نوردی برای سلامت قلب مفید است
میگنا: دکتر مارتین گیبالا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا، به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه ورزشکاران می توانند بیشترین بهره را از تمارین ورزشی شان ببرند.

تیم تحقیق دریافت هفته ای ۳۰ دقیقه بالارفتن از پله ها می تواند به اندازه دوچرخه سواری برای مدت زمان مشابه برای سلامت قلب مفید باشد. این مطالعه شامل ۳۱ زن سالم، اما بی تحرک، بود که تنها ۱۰ دقیقه در روز به مدت ۳ بار در هفته و در طول شش هفته ورزش بالارفتن از پله ها را انجام دادند.

در اولین تست، شرکت کنندگان در جلسات ۲۰ ثانیه ای از پله ها بدون وقفه بالا رفتند. سپس نتایج آن با شرکت کنندگانی که در مدت مشابه رکاب زده بودند مقایسه شد.

در تست دوم، افراد شرکت کننده در فواصل ۶۰ ثانیه ای پله ها را بالا و پایین می رفتند. محققان دریافتند در هر دو تست بالارفتن از پله ها، آمادگی قلبی عروقی در مدت ۶ هفته به اندازه مدت مشابه تمرین دوچرخه سواری بهبود یافته بود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

کودکان آنلاین و میل به خوردن غذاهای کاذب
چرا دختران چاق مورد پسند پسران امروزی است؟
علت قرمزشدن سفیدی چشم
اگر همسرتان از شما می‌خواهد لاغر شوید
نگرانی مشکلات فردا را دور نمی کند بلکه تنها آرامش امروز را دور می کند...