کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجلیل از مفاخر روانشناسی، فلسفه و هنر در ارسباران

ايرنا , 24 مهر 1397 ساعت 15:19

طراح برنامه «چهره های ماندگاری» از تجلیل از مفاخری چون دکتر دینانی، دکتر شکوه نوابی نژاد و استاد نصرالله افجه ای در برنامه «مفاخر ماندگار» خبر داد و گفت: این برنامه به اهتمام ماهنامه «چهره های ماندگار» روز جمعه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.


ميگنا: دبیر نخستین دوره همایش «مفاخر ماندگار» گفت: این همایش به مناسبت پنجمین سالگرد انتشار ماهنامه «چهره های ماندگار» با هدف تجلیل از مفاخر و اساتید برجسته در حوزه های فلسفه، روانشناسی و هنر 27 مهر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

محمود اسعدی اظهارداشت: در این آیین از غلامحسین ابراهیمی دینانی چهره ماندگار فلسفه، شکوه نوابی نژاد چهره ماندگار رشته روان شناسی و مشاوره و مادر روانشناسی خانواده و استاد نصرالله افجه ای چهره ماندگار خوشنویسی تجلیل خواهد شد.

وی، رونمایی از تندیس استاد ابراهیمی دینانی، نمایش بخش هایی از فیلم مستند «فلسفه با طعم شکلات»، سخنرانی اساتید و مسئولان فرهنگی را از بخش های این همایش عنوان کرد.

اسعدی گفت: همایش مفاخر ماندگار روز جمعه(27 مهرماه) ساعت 17 با حضور جمعی از اساتید، مسئولان فرهنگی، دانشجویان و علاقه مندان در فرهنگسرای ارسباران( خیابان شریعتی، جلفا) برگزار می شود.

دبیر نخستین همایش مفاخر ماندگار، الگوسازی برای نسل جوان، قدردانی و تجلیل از اساتید و مفاخر معاصر را از اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: در برنامه های آینده همایش اساتید برجسته در حوزه های ایران شناسی، زبان و ادب فارسی و اسلام شناسی به خصوص افرادی که در خارج از کشور به زبان و ادب فارسی خدمت کرده و یا در زمینه اسلام شناسی و ایران شناسی با آثار و اعمالشان صادقانه به کشور کمک کردند، معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی که طراح و دبیر ستاد همایش «چهره های ماندگار» نیز است اظهارداشت: پیش تر این همایش با ستادی متشکل از فرهنگستان های علوم، زبان و ادب فارسی، هنر، علوم پزشکی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و صدا و سیما در دهه 80 به مدت 10 سال برگزار و 240 نفر به عنوان چهره ماندگار معرفی شدند که متاسفانه مدتی است این همایش به دلایلی متوقف شده است.
اسعدی افزود: در ادامه، همایش «مفاخر ماندگار» به اهتمام ماهنامه چهره های ماندگار به مناسبت پنجمین سالگرد انتشار این ماهنامه بدون بودجه دولتی و با علاقه شخصی برگزار می شود.

وی از پیشنهاد راه اندازی جایزه ای به نام استاد دینانی در حوزه فلسفه اسلامی خبر داد و گفت: تاکنون حدود 13 جایزه به نام شخصیت ها و اساتید مختلف در حوزه های مختلف از جمله پروفسور علیرضا یلدا در حوزه پزشکی، دکتر علیمحمد کاردان در حوزه روان شناسی، دکتر رضا داوری اردکانی در حوزه فلسفه، دکتر فتح الله مجتبایی در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی و ادیان و عرفان در نظر گرفته شده است.

سردبیر و مدیر مسئول ماهنامه چهره های ماندگار در بخش دیگری از سخنان خود، آشنایی نداشتن نسل جوان با اساتید و مفاخر را قصور رسانه ها دانست و افزود: ما کمتر توانستیم در الگوسازی برای نسل جوان فعال باشیم.

اسعدی گفت: متاسفانه با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی نامناسب، فعالیت های فرهنگی و هنری کم ارزش جلوه می کند، در حالی که برای ایجاد امید، تحرک، تلاش و کوشش باید از هنرمندان، استادان و نخبگان بهره مند شویم.

به گفته دبیر نخستین همایش «مفاخر ماندگار»، تجلیل از بزرگان و نخبگان وظیفه یک سازمان، فرد و رسانه نیست و همه نهادها باید به این امر توجه داشته باشند.

وی اظهارداشت: معرفی و تجلیل از اساتید و مفاخر، ضمن الگوسازی و ایجاد نشاط اجتماعی، یک سنت است که باید آن را با شیوه های نو و متناسب با نیازهای نسل جوان پایدار کرده و امیدواری را در جامعه به خصوص نسل جوان زنده نگه داریم.

به گزارش ایرنا، ششم تا 15 مهرماه نیز نمایشگاه آثار چهره های ماندگار در حوزه هنرهای تجسمی با عنوان «قاب تجلی» در خانه هنرمندان برگزار و از اساتید این حوزه تجلیل شد.

 


کد مطلب: 45595

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45595/تجلیل-مفاخر-روانشناسی-فلسفه-هنر-ارسباران

میگنا
  https://www.migna.ir