کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهکاری فوق‌العاده و آسان برای خلاصی از افسردگی

باشگاه خبرنگاران , 4 آبان 1397 ساعت 9:06

یک کار بسیار ساده اما اثربخش می‌تواند مانع از ابتلا به افسردگی، خطرناک‌ترین بیماری‌ روانی شود که همه ساله هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند.


کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند رفتن به حمام آب گرم بهتر از شرکت در جلسه‌های روان درمانی می‌تواند سبب درمان افسردگی در افراد شود.

تحقیق‌ها نشان می‌دهند افرادی که به طور منظم به استحمام با آب گرم درطول هفته می‌پردازند بسیار کمتر از دیگران دچار اختلال‌های روانی، چون افسردگی می‌شوند.


فواید استحمام با آب گرم
آب گرم می‌تواند سبب تنظیم ساعت بیولوژیک بدن شود که اختلال در آن نقش قابل توجهی در ابتلا به بیماری‌های اعصاب و روان دارد.
محققان اثربخشی استحمام با آب گرم را بیشتر از رفتن به کلاس‌های ورزشی می‌دانند؛ افرادی که به مدت یک ساعت دوبار در هفته استحمام با آب گرم انجام می‌دهند سلامت روحی بهتری به نسبت افرادی دارند که با تاخیر به حمام می‌روند.
محققان اعتقاد دارند استحمام با آب گرم می‌تواند سبب بهبود و بازسازی ریتم طبیعی بدن در افراد مبتلا به افسردگی شود.


این نتیجه‌ها حاصل تحقیق‌های دانشمندان دانشگاه فرایبورگ آلمان برروی ۴۵ دواطلب است؛ داوطلبان در بازه‌های زمانی استاندارد به مدت ۳۰ دقیقه به استحمام با آب ۴۰ درجه سانتی گراد پرداخته‌‎اند و محققان اثر‌های آن بر سلامت روان آن‌ها را اندازه گیری کرده‌اند.

به گفته دانشمندان هیپرترمی، راهکاری ساده، ارزان و فوق العاده اثربخش برای بهبود اختلال‌های روانی در افراد است.
سن متوسط داوطلبان ۴۸ سال و مبتلا به طیف بیماری افسردگی از متوسط تا شدید بوند.

کارشناسان اثربخشی استحمام با آب گرم در داوطلبان را با گروهی دیگر که به انجام ورزش‌های هوازی، چون راه رفتن یا حتی شنا می‌پرداختند مقایسه کرد‌ اند.

افسردگی یکی ازشایع تری‌ترین اختلال‌های روانی در دنیاست و کارشناسان تخمین می‌زنند میلیون‌ها نفر به این بیماری مبتلا هستند؛ افسردگی به دلایل مختلفی می‌تواند به وجود آید و دربرخی افراد حالت مزمن پیدا می‌کند.

علائم ابتلا به افسردگی
ازجمله علامت‌های بیماری افسردگی، مشکل‌های خواب، خستگی، اشتهای کم و حتی درموارد پیشرفته تمایل به خودکشی را می‌توان نام برد.
افرادی با سابقه افسردگی در خانواده، افرادی که دچار آسیب و شکست درزندگی خانوادگی شده‌اند، ابتلا به برخی بیماری‌های جسمی، برشکستگی و مواردی از این دست می‌تواند سبب بروز افسردگی در افراد شود.

کارشناسان بنا بر نتیجه‌های به دست آمده به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت جسم و روح به نظافت شخصی و استحمام با میزان استاندارد آب اهمیت دهند و چنانچه دچار افسردگی شده‌اند در کنار درمان‌های دارویی و گذراندن جلسه‌های روانشناسی و مشاوره به استحمام با آب گرم نیز بپردازند.

منبع:ِdailymail


کد مطلب: 45668

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45668/راهکاری-فوق-العاده-آسان-خلاصی-افسردگی

میگنا
  https://www.migna.ir