جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۴
کد مطلب: 45689
۰

کوچک‌ شدن سفره‌ها اختلالات روانی را در جامعه گسترش داده

کوچک‌ شدن سفره‌ها اختلالات روانی را در جامعه گسترش داده
میگنا: دكتر احمد برجعلی در خصوص اختلالات روانی در جامعه اظهار کرد: با فرض پذیرش شیوع اختلالات روانی به‌عنوان دامنه نشانه‌های پاتالوژیک در جامعه، شیوع و دامنه‌دار شدن بخشی از این نشانه‌ها تحت تأثیر مسائل دیگر است.

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال بدبینی، یکی از عوامل ایجاد افسردگی و ایجاد اختلال روانی است و زمانی‌که ما خوبی‌های جامعه را اصلاً نمی‌بینیم، باعث می‌شود جمعیت غیربالینی ما نیز به افسردگی دچار شوند.

این روانشناس با بیان این‌که مشکلات معیشتی، خود به‌عنوان بخشی دیگری از عوامل بروز اختلالات روانی است، افزود: به دلیل فقر موجود در جامعه، سفره مردم روز‌به‌روز کوچک می‌شود و ممکن است این بار منفی از سوی معلم و یا خانواده به نوجوانان منتقل و بدبینی را در جامعه اپیدمی می‌کند.

برجعلی در ادامه راه‌حل غلبه بر بدبینی را چنین عنوان کرد: وقتی دو خبر منفی در خانه می‌دهیم، دو خبر مثبت هم بدهیم، تا میانگین خلق خانواده ما پایین نیاید، چون وقتی بدبینی آمد، به‌‌جای رشد نوع‌دوستی، ارتباطات و فضیلت، خشم، پرخاشگری و رذیلت رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به پیشگیری از بد‌بینی در خانواده‌های ما فرهنگ‌سازی نشده و زمان گفتگوی خانواده‌ها به شدت پایین آمده، گفت: اگر وضعیت ایده‌آل را ۲۰ دقیقه در نظر بگیرید، این میزان تا ۱۰ دقیقه هم تنزل پیدا کرده و نکته قابل توجه اینکه، برمبنای پژوهش‌های صورت‌گرفته، این مدت زمان گفتگوی کوتاه بین خانواده هم بیشتر درگیری و بحث‌های حاشیه‌ای است.

این روانشناس یکی دیگر از اشکا‌ل‌های موجود در جامعه را روش تحکمی در گفتگوهای روزمره عنوان کرد و گفت: بروز برخی نابهنجاری‌ها در جامعه به همین دلیل است، چون اقناع افراد نیازمند صرف وقت است و وقتی ما فرصت چندانی را برای افراد در گفتگو نمی‌گذاریم، نوع صحبت ما شکل تحکم پیدا کرده و می‌تواند مانند اخباری همچون ضرب‌وشتم پزشکان بروز پیدا کند.

برجعلی با بیان اینکه اصلاح روش‌های رفتاری از خانواده، همچون یک انرژی مثبت در جامعه منتشر می‌شود، تصریح کرد: وقتی ما ریلمان را در ارتباط عاطفی تغییر دهیم و برای فرزندانمان وقت بیشتری بگذاریم تا متقاعد شوند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.
 
مرجع : خبرگزاری آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .