جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۰۶:۵۴
کد مطلب: 45727
۱

چگونه نگاه کردن به صفحه نمایش را کاهش دهیم؟

مترجم: سید محمد حسن هاشمی
چگونه نگاه کردن به صفحه نمایش را کاهش دهیم؟
چکیده
متخصصان بر این باورند که این روند می تواند روی سلامت انسان ها مخصوصا کودکان تاثیر منفی بگذارد. زمان استفاده از صفحات نمایشگرها به نوعی است که نوع بشر دائما در زمان استفاده از آنها بدون تحرک است و عدم تحرک نیز با چاقی کودکان در ارتباطی تنگاتنگ قرار دارد. این روند به حدی بوده است که سازمان سلامت قلب در آمریکا توصیه های ویژه ای را در این رابطه داشته است. گزارش های دانشگاه سانفرانسیسکو در بخش رسانه حاکی از این هستند که کودکان 13 تا 18 ساله به طور میانگین 6 ساعت و 40 دقیقه در مقابل نمایشگرهای دیجیتالی قرار دارند.
 
بزرگ ترین راه برای کاهش استفاده کودکان از نمایشگرهای دیجیتالی ابتدا محدود کردن استفاده از این نمایشگرهای دیجیتالی است. در حقیقت والدین نیز نباید از تلفن همراه خود و یا دیگر وسایل الکترونیکی در زمانی که با کودکان خود هستند، استفاده کنند زیرا این اقدام برای آنها حاوی این پیام است که آنها می توانند به جای ارتباط و تعامل با یکدیگر از تلفن همراه استفاده کنند. در حالی که تلویزیون و بسیاری از لوازم الکترونیکی که نمایشگر دارند مانند موبایل و تبلت در زندگی روزمره همه مردم فراوان دیده می شود و می توان گفت مینی کامپیتورها در جیب هرکسی وجود دارد، متخصصان بر این باورند که این روند می تواند روی سلامت انسان ها مخصوصا کودکان تاثیر منفی بگذارد.

تصاویر واضح ابتدا در صفحات نمایشگرهای الکترونیکی مانند تلفن های همراه هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی پیدایش داشتند. اکنون بسیاری از متخصصان بر این باورند که همانطور که چاقی کودکان نگران کننده است، اعتیاد به استفاده کودکان از این وسایل الکترونیکی نیز می تواند نگران کننده باشد اما باید گفت که چاقی کودکان می تواند به استفاده زیاد از این وسایل هم مرتبط باشد.

زمان استفاده از صفحات نمایشگرها به نوعی است که نوع بشر دائما در زمان استفاده از آنها بدون تحرک است و عدم تحرک نیز با چاقی کودکان در ارتباطی تنگاتنگ قرار دارد. این روند به حدی بوده است که سازمان سلامت قلب در آمریکا توصیه های ویژه ای را در این رابطه داشته است.

متخصصان این امر می گویند اختصاص زمان زیادی به تماشای تلویزیون برای کودکان خطرناک است و والدین باید تلوزیون را خاموش کرده و کودکان خود را به خارج از خانه برده و تحرک بدنی آنها را زیاد کنند. اما در سال های اخیر شاید خاموش کردن تلویزیون ساده باشد اما بیرون رفتن از خانه برای والدین سخت تر شده است و باید گفت بی تحرک بدون کودکان در منزل نیز می تواند عواقبی را در پی داشته باشد.سازمان سلامت کودکان درآمریکا در گزارشی اعلام کرده است که زمانی که انسان در مقابل تلویزیون مصرف می کند شاید کاهش یافته است اما از طرفی استفاده از نمایشگر های دیجیتالی دیگر به شدت وقت گیر هستند و انسان ها چندین برابر نسبت به تلویزیون از آنها استفاده می کنند. گزارش های دانشگاه سانفرانسیسکو در بخش رسانه حاکی از این هستند که کودکان 13 تا 18 ساله به طور میانگین 6 ساعت و 40 دقیقه در مقابل نمایشگرهای دیجیتالی قرار دارند.

پزشکان سلامت کودکان بر این باورند که با توجه به پیشرفت در زندگی مردم در جهان، تنها تماشای صفحات دیجیتالی به صفحه تلویزیون ختم نشده و زندگی انسان در همه جا به نوعی با نمایشگرهای مختلف در ارتباط است.


اعداد و ارقام دروغ نمی گویند
سازمان سلامت کودکان درآمریکا در گزارشی اعلام کرده است که زمانی که انسان در مقابل تلویزیون مصرف می کند شاید کاهش یافته است اما از طرفی استفاده از نمایشگر های دیجیتالی دیگر به شدت وقت گیر هستند و انسان ها چندین برابر نسبت به تلویزیون از آنها استفاده می کنند.

گزارش های دانشگاه سانفرانسیسکو در بخش رسانه حاکی از این هستند که کودکان 13 تا 18 ساله به طور میانگین 6 ساعت و 40 دقیقه در مقابل نمایشگرهای دیجیتالی قرار دارند. این زمان شامل تماشای تلویزیون از جمله تماشای فیلم و ویدئو و یا چک کردن اینترنت و یا بازی های کامپیوتری می شود. این زمان در سنین قبل از بلوغ روزانه 4 ساعت می باشد که البته باید گفت این زمان شامل انجام تکالیف کودکان که در مدرسه با نمایشگر های دیجیتالی انجام می شود نمی شود. به طور کلی دانش آموزان مدارس، روزانه 8 ساعت بدون تحرک هستند و این می تواند بطور دراز مدت برای آنها مضر باشد و یا آنها را با چاقی های زود رس روبرو کند.

افزایش زمان استفاده از نمایشگر های تلویزیونی می تواند خطرات زیادی را برای بدن انسان و به خصوص کودکان در پی داشته باشد. برخی از محققان بر این باورند که افزایش زمان استفاده از نمایشگر ها موجب کاهش کیفیت خواب کودکان و همچنین کاهش مهارت های اجتماعی می شود که این روند می تواند به شدت سلامت بدن کودکان را به خطر اندازد.

محققان همچنین افزودند که تحقیقات اخیر نشان می دهد که کودکانی که هفته ای بیش از 35 ساعت را به تماشای نمایشگرهای دیجیتالی مشغول هستند در معرض خطرات قلبی قرار دارند و افرادی که هفتگی 16 ساعت را به تماشای نمایشگرهای دیجیتالی مشغولند، کمتر با این بیماری خطرناک مواجه اند. این تحقیق در میان دیگر رده های سنی نیز همین مقدار بوده است.

در نامه سرگشاده ای که هفته قبل منتشر شده است، 50 روانشناس اعلام کرده اند که آنها خواهان این هستند که تمامی روانشناسان در آمریکا علیه فعالیت ها و اشتغالاتی که با تکنولوژی مواجه هستند، اقداماتی را انجام دهند تا نسل آینده آمریکایی ها را از مشکلات عدیده نجات دهند.

ورزش های فیزیکی
آکادمی کودکان در آمریکا می گوید زمان تماشای اسکرین ها نباید جایگزین فعالیت های فیزیکی و تحرک و تعاملات اجتماعی بشود.
دیوید هیل پروفسور و متخصص امور پزشکی و امور رسانه بر این باور است که که ارتباط مستقیمی میان زمان تماشای نمایشگرهای دیجیتالی و امراض قلبی وجود دارد و همین طور میان چاقی و تماشای نمایشگرها.

وی افزود استفاده از تمامی نمایشگرهای دیجیتالی آنقدر هم ضروری نیست مانند همین تماشای تلویزیون و یا استفاده بلند مدت کودکان از بازی های رایانه ای. به طور جدی باید گفت که رابطه قوی میان چاقی و بازی های رایانه ای وجود دارد و علاوه بر این بسیاری از کودکان عادت دارند در زمان انجام بازی ها، غذاهای فست فود و یا بسیاری از غذاهای ناسالم را استفاده کنند. وی همچنین افزود سایز و اندازه نمایشگر ها نیز در زمانی که کودکان از آن استفاده می کنند تاثیر دارد.

چطور زمان استفاده کودکان از نمایشگر های دیجیتالی را کاهش دهیم
بزرگ ترین راه برای کاهش استفاده کودکان از نمایشگرهای دیجیتالی ابتدا محدود کردن استفاده از این نمایشگرهای دیجیتالی است.
در حقیقت والدین نیز نباید از تلفن همراه خود و یا دیگر وسایل الکترونیکی در زمانی که با کودکان خود هستند، استفاده کنند زیرا این اقدام برای آنها حاوی این پیام است که آنها می توانند به جای ارتباط و تعامل با یکدیگر از تلفن همراه استفاده کنند.

توصیه پزشکان بر این است که در زمان غذا خوردن و یا در رختخواب به هیچ وجه از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده نشود مخصوصا برای کودکان دو ساله. همچنین برای کودکان بالا دوسال باید استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی مدیریت شود تا از زمان تحرک و فعالیت های بدنی آنها کاسته نشود.

نکته دیگر اینکه چاقی کودکان در سال های اخیر افزایش یافته است اما محققان بر این باورند که اقدامات اشتباه والدین دلیل اصلی این روند بوده است که این مشکل نیز قابل حل شدن است.

محققان اصلی ترین دلیل برای چاقی در کودکان را استفاده بیش از حد آنها از نمایشگرها و بی تحرکی آنها می دانند. نگرانی اصلی این است که با پیشرفت روزانه تکنولوژی و مدرنیزه شدن زندگی عامه مردم، نمایشگر های دیجیتال بیشتری روزانه وارد زندگی انسان ها شده که می تواند عواقب بدتری نیز در پی داشته باشد.
 
برگرفته از سایت: https://www.healthline.com
مرجع : راسخون
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...