پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۸
کد مطلب: 45826
۵

۲۵ توصیه‌ شغلی از رهبران موفق به جوانان

ترجمه از حمید پاشایی
۲۵ توصیه‌ شغلی از رهبران موفق به جوانان
میگنا: این افراد موفق توصیه هایی خوب (و گاهی خلاف عرف) برای جوانانی که در دهه 20 زندگی خود قرار دارند، ارائه داده اند:
 

1. وارن بافت: تواضع و فروتنی از خود نشان دهید.

وارن بافت (Warren Buffett) سرمایه گذار معروف و رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی در مصاحبه ای در سال 2010 با وبسایت یاهو گفت که بهترین نصیحتی که تا به حال دریافت کرده از طرف توماس مورفی عضو هیئت مدیره برکشایر هاتاوی بوده است. او به بافت گفته بود:

«هرگز فراموش نکن وارن، که فردا هم می توانی به یک نفر بگویی برو به جهنم. کسی این حق را از تو نمی گیرد. پس امروز دهانت را بسته نگه دار، و فردا ببین که آیا هنوز همان حس را داری یا نه.»

در جلسه سالیانه امسال سهامداران برکشایر هاتاوی، بافت همچنین به یک دانش آموز نوجوان کنجکاو گفت که رمز پیدا کردن دوست و کنار آمدن با همکاران این است که همانطور که بزرگ می شوی، یاد بگیری که رفتار خود را تغییر دهی، از کسانی که تحسین می کنی تقلید کنی و ویژگی هایی که آن ها دارا هستند را به دست آوری.
 
 
2. مایا آنجلو: راه خود را ایجاد کن.

کیتی کوریک در کتاب خود به نام «بهترین نصیحتی که تا به حال دریافت کرده ام» نقل قولی از مایا آنجلو (Maya Angelou) نویسنده، شاعر، بازیگر و خواننده منتشر کرده است:

«مادربزرگ پدری من، خانم آنی هندرسون، نصیحتی به من کرد که برای 65 سال از آن استفاده کرده ام. او گفت، "وقتی دنیا تو را در جاده ای قرار می دهد که از آن خوشت نمی آید، اگر به جلو نگاه کردی و مسیری که در مقابلت قرار دارد را دوست نداشتی و به عقب نگاه کردی و نخواستی به محلی برگردی که از آن آمدی، از جاده خارج شو. راه جدیدی برای خود بساز."»

3. ریچارد برانسون: هرگز با افسوس به گذشته نگاه نکن، به سمت اتفاق بعدی حرکت کن.

ریچارد برانسون (Richard Branson) مؤسس و رییس هیئت مدیره ویرجین گروپ در مصاحبه ای گفت، «تعداد افرادی که به جای اینکه انرژی خود را روی پروژه ای دیگر بگذارند، روی شکست ها تمرکز می کنند همیشه من را متعجب می کند. من از اداره کردن تمام فعالیت های ویرجین گروپ لذت می برم. یک مانع هیچ وقت تجربه بدی نیست، بلکه فقط یک منحنی یادگیری است.»

برانسون می گوید که این را مادرش به او یاد داده است.
 

4. جی. کی. رولینگ: از شکست استقبال کنید.

جی. کی. رولینگ (J.K. Rowling) نویسنده مجموعه کتاب های پرفروش هری پاتر تجربه زیادی در مورد رسیدن به موفقیت، و همچنین شکست، دارد.

او در مصاحبه ای با شبکه NBC گفت: «من فکر نمی کنم که ما بتوانیم راجع به شکست به اندازه کافی صحبت کنیم. این واقعاً می توانست به من کمک کند که کسی را داشته باشم که مقیاسی از موفقیت داشته باشد و به من بگوید، "تو شکست خواهی خورد، این غیر قابل اجتناب است. مهم این است که با آن شکست چکار می کنی."»

قبل از اینکه رولینگ یکی از ثروتمندترین زنان در جهان شود، مادر تنهایی بود که از طریق کمک های دولتی در بریتانیا زندگی می کرد. او شروع به نوشتن در مورد شخصیت مشهور داستان های خود، هری پاتر جادوگر جوان، در کافه های شهر ادینبرو کرد، و وقتی نسخه دستنویس کتاب خود را برای ناشران فرستاد بارها با عدم پذیرش مواجه شد.

رولینگ در سخنرانی خود برای فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد در سال 2008 گفت: « ازدواج بسیار کوتاه مدت من با ناکامی مواجه شد، و من بیکار، یک مادر تنها، و تا حد ممکن فقیر بودم. بر اساس هر نوع استانداردی، من بزرگترین فرد ناموفقی بودم که می شناختم.»

او در ادامه گفت که شکست اولیه خود را «موهبتی» می داند که آن را «با رنج به دست آورد»، چرا که شناخت ارزشمندی در مورد خود و روابطش از طریق بدبختی و فلاکت کسب کرد.

5. اریک اشمیت: به چیزهای بیشتری بگو بله.

کیتی کوریک در کتاب خود به نام «بهترین نصیحتی که تا به حال دریافت کرده ام» نقل قولی از اریک اشمیت (Eric Schmidt) رییس هیئت مدیره گوگل منتشر کرده است:

«راهی پیدا کن تا به موضوعات مختلف بگویی بله. به دعوتنامه ای به کشوری جدید بگو بله، به ملاقات دوستان جدید بگو بله، به یاد گرفتن چیزی جدید بگو بله. با بله گفتن است که اولین شعل خود، و شغل بعدی خود، و همسرت، و حتی بچه هایت را به دست می آوری.»
 
 

6. مریسا مایر: چیزی را انتخاب کن و آن را عالی کن.

مریسا مایر (Marissa Mayer) رییس و مدیرعامل کنونی یاهو در مصاحبه ای در سال 2011 با سوشال تایمز گفت:

«یک بار دوست من آندره به من گفت، "می دانی مریسا، تو فشار زیادی به خودت وارد می کنی تا انتخاب درست داشته باشی، و من باید با تو روراست باشم: این چیزی نیست که من در اینجا می بینم. من یک سری تصمیمات خوب می بینم، و یک تصمیم وجود دارد که تو باید بگیری و و آن را عالی کنی." من فکر می کنم این بهترین نصیحتی است که تاکنون شنیده ام.»

7. استیو جابز: نه فقط اشتیاق خود، بلکه چیزی بزرگتر از خودت را دنبال کن.

کال نیوپورت نویسنده کتاب «به قدری خوب باش که نتوانند نادیده ات بگیرند» اخیراً در مصاحبه ای با بیزنس اینسایدر به والتر ایزاکسون زندگینامه نویس استیو جابز (Steve Jobs) اشاره کرده، که مکالمه ای بین او و جایز مدت کوتاهی پیش از درگذشت جابز شکل گرفت. از قرار معلوم جابز به ایزاکسون گفت:

«بله، ما همیشه راجع به دنبال کردن اشتیاق صحبت می کنیم، ولی همه ما بخشی از جریان تاریخ هستیم... شما باید چیزی را به جریان تاریخ برگردانید که قرار است به جامعه تان و سایر مردم کمک کند. تا اینکه 20، 30 یا 40 سال بعد مردم بگویند، این آدم فقط اشتیاق نداشت، او به ساخت چیزی اهمیت می داد که بقیه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.»
 

8. سوزی اورمان: به همراه موفقیت، انتقاد غیر سودمند هم می آید... آن را نادیده بگیر.

سوزی اورمان (Suze Orman) سخنران انگیزشی، نویسنده و مجری شبکه CNBC در مقاله ای در لینکدین راجع به بهترین نصیحتی که تا به حال شنیده نوشت که موفقیت همیشه باعث شده که او هدف انتقادات زننده ای قرار گیرد که «کاملاً با واقعیات بی ربط است.» در ابتدا این حملات او را عصبانی می کرد، ولی بالاخره یاد گرفت که آن ها را نادیده بگیرد.

او در مقاله خود نوشت، «معلم دانایی از هندوستان بصیرت خود را به اشتراک گذاشته است: فیل ها به راه رفتن ادامه می دهند در حالی که سگ ها همچنان پارس می کنند. حقیقت غم انگیز این است که همه ما باید در حرفه خود راهمان را از میان سگ ها بگذرانیم: منتقدان بیرونی، رقبا، رییس های افتضاح، یا همکارانی که ما را پایین می آورند. بر اساس تجربه خودم، من به شما توصیه می کنم که آماده باشید همراه با موفقیت تان، پارس سگ ها هم بیشتر شود.»
 

9. بیل گیتس: اوضاع را ساده نگه دارید.

در مصاحبه ای در سال 2009 با  شبکه CNBC، بیل گیتس (Bill Gates) مؤسس و رییس هیئت مدیره مایکروسافت توانایی وارن بافت در ساده نگه داشتن اوضاع را تحسین کرد.

«وقتی شما به تقویم او نگاه می کنید، بسیار ساده است. شما با وی راجع به موردی که فکر می کند کسب و کار جذابی است صحبت می کنید، و او یک سری عدد و رقم پایه ای در مورد آن می داند. و وقتی چیزی کمتر پیچیده باشد، او احساس می کند که چیزی است که باید روی آن سرمایه گذاری کند. او چیزهایی را انتخاب می کند که مدلی از آن ها در اختیار دارد، مدلی که واقعاً قابل پیش بینی است و برای دوره بلندمدتی درست عمل خواهد کرد. توانایی او در ساده کردن مسائل، در فقط اهمیت دادن به موضوعاتی که واقعاً اهمیت دارند، در فکر کردن در مورد پایه های ابتدایی، شکل خاصی از نبوغ است.»

10. آریانا هافینگتن: خیلی سخت کار نکنید.

در مقاله ای در لینکدین، آریانا هافینگتن (Arianna Huffington) رییس و سردبیر وبسایت هافینگتن پست نوشت که اغلب از او سؤال می شود آیا افراد جوانی که رویاهای خود را دنبال می کنند باید حتماً صبح و شب خیلی سخت کار و تلاش کنند؟

«اشتباه تر از این ممکن نیست. برای مدت زمان زیادی، ما تحت این توهم جمعی عمل کرده ایم که سخت کار کردن بهایی ضروری است که برای دستیابی به موفقیت باید بپردازیم.»

او می گوید که کاش می توانست به عقب برگردد و به خودش در دوران جوانی بگوید، «آریانا، عملکرد تو در صورتی بهبود پیدا خواهد کرد که نه تنها سخت تلاش کنی، بلکه دست از کار بکشی، انرژی خود را تقویت کنی و مجدداً تجدید قوا کنی.»
 
 
11. استوارت باترفیلد: روحیه ای آزمایش طلب داشته باش.

استوارت باترفیلد (Stewart Butterfield) مؤسس وبسایت فلیکر (Flickr) و مدیرعامل اسلک (Slack) یکی از رو به رشد ترین اپلیکیشن های تجاری تمام دوران، اخیراً در مصاحبه ای با آدام برایانت خبرنگار نیویورک تایمز بهترین نصیحت خود برای جوانان را به اشتراک گذاشت:

«بعضی از مردم از سنی بسیار پایین دقیقاً می دانند که چه کار می خواهند بکنند، ولی احتمال این موضوع بسیار پایین است. من احساس می کنم که آدم ها در اوایل تا میانه های دهه 20 سالگی خود بسیار جدی هستند. آن ها خیلی جدی هستند، و به جای اینکه فقط سعی کنند مسائل را کشف کنند، می خواهند این حس را داشته باشند که در سنی بسیار جوان دستاوردهای زیادی داشته اند. به همین خاطر من سعی می کنم آن ها را به سمت روحیه آزمایش طلب تری هدایت کنم.»


12. جرج استفانوپولوس: ریلکس باشید.

جرج استفانوپولوس (George Stephanopoulos) مجری برنامه صبح بخیر آمریکا در مصاحبه با وبسایت امور مالی شخصی نردوالت (NerdWallet) گفت: «تقریباً هیچ چیزی که شما امروز نگرانش هستید موفقیت شما در فردا را تعیین نمی کند. در طول راه، نگران نباشید که برای دنبال کردن اشتیاق خود حقوق کمتری به دست آورید.»

13. مارلا مالکوم بک: به یاد داشته باشید همان جایی که شروع کردید باقی نخواهی ماند.

مارلا مالکوم بک (Marla Malcolm Beck) مدیرعامل شرکت بلومرکوری (Bluemercury) در مصاحبه ای با آدام برایانت خبرنگار نیویورک تایمز گفت که همیشه به یاد دانشجویان می اندازد که «هیچ کس در اولین شغلی که بعد از دانشگاه انتخاب می کند باقی نمی ماند، پس چیزی را پیدا کنید که برایتان جذاب است چون که شما در کارهایی فوق العاده خواهید بود که برایتان جالب باشد. پس فقط بروید و انجامش دهید. شما هیچ چیزی برای از دست دادن ندارید.»

نصیحت دیگر او این است که وارد دنیای تکنولوژی شوید. «اگر به تمام مجموعه مهارت هایی که کمپانی ها نیاز دارند نگاه کنید، همه آن ها شامل سطحی از تکنولوژی است.»

14. تی. جی. میلر: از هر کسی دور و بر خود سخت تر کار کنید.

تی. جی. میلر (T.J. Miller) کمدین و ستاره سریال «سیلیکون ولی» در مصاحبه ای با وبسایت امور مالی شخصی نردوالت (NerdWallet) گفت که فرمول واقعی موفقیت همین است. «این موضوع در مورد من جواب داد، با اینکه استعدادی متوسط و چانه ای شبیه به اسب دارم.»

 


15. الکسا وون توبل: بلند شو، لباس بپوش، و خود را نشان بده.

منظور الکسا وون توبل (Alexa von Tobel) بنیانگذار و مدیرعامل وبسایت لرن وست (LearnVest) و نویسنده کتاب پرفروش «بی باک از نظر مالی» این است که اهمیت زیادی دارد که صبح ها با هیجان برای اتفاقاتی که قرار است بیفتد از خواب بیدار شوید، لباس های مناسب موقعیت بپوشید و خود را آماده نشان دهید.

او در مقاله ای برای وبسایت بیزنس اینسایدر نوشت، «به عنوان یک کارمند جدید به احتمال زیاد در موقعیت های تازه بسیاری قرار خواهید گرفت، و این به شما بستگی دارد که بفهمید چگونه رفتار کنید. یادتان باشد که مدیر شما وقت کمی دارد، پس بدانید که چه زمانی سؤال بپرسید. آیا شما در مورد اهداف وظایفتان تردید دارید؟ بسیار مهم است که از او بخواهید آن را برایتان روشن کند، چرا که در غیر این صورت خیلی سخت است که خودتان را نشان دهید. از طرف دیگر، از مدام مطرح کردن سؤالات کم اهمیتی که می توانید از همکارانتان بپرسید یا با جستجویی سریع در گوگل پاسخ آن ها را پیدا کنید با مدیرتان خودداری کنید.
 
 
16. مارک بارتلز: وقتی که شغل جدیدی را شروع می کنید، برنامه ای زمانی تدوین کنید.

مارک بارتلز (Mark Bartels) مدیرعامل وبسایت StumbleUpon در مصاحبه با بیزنس اینسایدر می گوید، «ما در مورد بودجه ها صحبت می کنیم؛ ما در مورد برنامه ریزی امور مالی صحبت می کنیم؛ ولی کاری که خیلی از مردم انجام نمی دهند این است که برای 12 تا 24 ماه بعدی حرفه شغلی خود برنامه ریزی کنند.»

او می گوید که نداشتن برنامه ریزی می تواند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر فردی هزینه گزافی داشته باشد، در حالی که داشتن برنامه معیاری برای سنجش موفقیت شما فراهم می کند.
 

17. هرمیون وی: کسب و کار خود را شروع کنید.

هرمیون وی (Hermione Way) مؤسس وبسایت WayMedia و مجموعه تلویزیونی واقع گرایانه «استارتاپ ها: سیلیکون ولی» در مصاحبه ای با NerdWallet گفت، «هیچ زمان آسان تری برای شروع کردن کسب و کار وجود نداشته است. ابزارهای آنلاین بسیار زیادی وجود دارد. فقط شروع کنید، و اگر شکست بخورید می توانید بروید و شغلی معمولی به دست آورید، ولی به قدری چیز در طول راه یاد می گیرید که تجربه ای عالی برایتان خواهد بود.»

18. جان چن: سوپراستار بودن می تواند به حرفه شغلی شما آسیب وارد کند.

جان چن (John Chen) مدیرعامل شرکت بلک بری در پستی در لینکدین نوشت، «بیشتر کارکنان فکر می کنند که بهترین راه برای نشان دادن ارزش خود به رییسشان و پیشرفت شغلی این است که هر کاری که انجام می دهند را مدام به رخ بکشند. درست است که مورد توجه قرار گرفتن به خاطر کاری که انجام می دهید و ارزشی که اضافه می کنید دارای اهمیت است، ولی اینکه تمام افتخار را به نام خود بزنید می تواند همکارانتان را دلسرد کند.» او هشدار می دهد که این کار می تواند رییس شما را هم دلسرد کند.

«اینکه خیلی تلاش کنید تا نشان دهید که شما سوپراستار هستید به من می گوید که فقط به چیزی که برای خودتان نفع دارد اهمیت می دهید، و خود شرکت چندان برایتان مهم نیست.»
 

19. سالی ستا: هرگز تنها ناهار نخور.

سالی ستا (Salli Setta) رییس رستوران های زنجیره ای غذای دریایی رد لابستر در گفتگو با بیزنس اینسایدر می گوید مهم است که در هنگام ناهار از پشت صفحه لپ تاپ خود بلند شوید چرا که ناهار، فرصتی عالی برای شبکه سازی است.

اینکه همیشه ناهار خود را با فرد دیگری صرف کنید دو مزیت عمده دارد. می توانید اطلاعاتی به دست آورید که به شما کمک خواهد کرد «در مورد شغل تان به شکلی متفاوت فکر کنید»، و همچنین در شبکه شغلی فرد دیگر قرار می گیرید.

ستا می گوید، «مسئله این نیست که بگویی "سلام، قرار است در مورد چه چیزی حرف بزنیم، بیا راجع به ورزش صحبت کنیم"، مهم این است که هدف این ناهار را در ذهن خود شناسایی کنید و از قبل در مورد چیزهایی که می خواهید بپرسید و موضوعاتی که می خواهید مطرح کنید آماده باشید.
 


20. دیپاک چوپرا: از حکمت عدم قطعیت استقبال کنید.

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) نویسنده و مؤسس بنیاد چوپرا در مقاله ای در وبسایت لینکدین نوشت که ای کاش از حکمت عدم قطعیت در سنی جوان تر استقبال کرده بود.

او نوشت، «در ابتدای حرفه پزشکی خودم، دقیقاً می دانستم به کجا پیش می روم. ولی روی عدم قطعیت زندگی، و اینکه عدم قطعیت چه کار می تواند با افراد انجام دهد، حساب باز نکرده بودم.

ای کاش آن زمان مثل حالا می دانستم که حکمتی در عدم قطعیت نهفته است، اینکه دری را به روی ناشناخته ها باز می کند، و زندگی فقط از طریق ناشناخته ها می تواند به طور مداوم تجدید شود.»
 

21. سینتیا تیدول: آنقدر صبور باشید که یاد بگیرید، ولی آنقدر بی صبر باشید که ریسک کنید.

سینتیا تیدول (Cynthia Tidwell) مدیرعامل شرکت بیمه رویال نیبرز آمریکا در گفتگو با بیزنس اینسایدر گفت که نصیحت مورد علاقه او برای افراد جوان این است که به اندازه کافی برای یادگیری صبور، ولی برای ریسک کردن به اندازه کافی بی صبر باشند. «من ریسک کردن را تشویق می کنم. بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟ می توانید برگردید و کاری را انجام دهید که قبلاً انجام می دادید.»
 

22. برایان چسکی: به والدین خود گوش ندهید.

برایان چسکی (Brian Chesky)، مدیرعامل ایر بی‌ان‌بی (Airbnb)، در مصاحبه با آدام برایانت خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز گفت که کسانی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند بهتر است که به حرف والدین خود گوش ندهند.

«پدر و مادر مهم ترین روابط در زندگی شما هستند، ولی شما هیچ وقت نباید به توصیه های شغلی والدین خود گوش دهید. همچنین فرض کنید هر شغلی که در آن هستید قرار است شکستی بزرگ باشد. این گونه، شما بر اساس موفقیت، پول و حرفه تصمیم نخواهید گرفت. بلکه فقط بر اساس انجام کاری که عاشقش هستید تصمیم خواهید گرفت.»
 

23. دیوید ملانکون: در پایان هر مصاحبه شغلی سه سؤال مهم بپرسید.

دیوید ملانکون (David Melancon) مدیرعامل وبسایت btr، پلتفرم رتبه بندی شرکتی که روی عملکرد کلی تمرکز دارد، می گوید سه پرسش برای شما وجود دارد که پرسیدن آن ها بسیار مهم تر از این است که حقوق یا نیازمندی های شغل چه چیزی است.
 
1. فردی که این مسئولیت را دارد چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا در فرهنگ شرکت شما، به عنوان یک فرد و یک کارمند، موفق باشد؟

2. عقیده شرکت شما در مورد تحصیلات آکادمیک و رشد و توسعه، از جمله بازپرداخت وام های دانشجویی و کمک های شهریه، چیست؟

3. شرکت شما چگونه کارکنان را هیجان زده، خلاق و با انگیزه نگه می دارد؟
 

24. دایان وون فورستنبرگ: همه چیز را واقعی نگه دارید.

دایان وون فورستنبرگ (Diane von Furstenberg) طراح مد در مصاحبه ای اخیر با نیویورک تایمز می گوید او یاد گرفته است که اعتماد کردن به خودت کلید موفقیت است.

«برای اینکه به خودت اعتماد کنی، باید با خودت ارتباط داشته باشد. برای اینکه با خودت ارتباط داشته باشی، باید به خودت سخت بگیری و همچنین توهم نداشته باشی.
 

25. ریک گوینگز: با همه مهربان باش.

ریک گوینگز (Rick Goings) مدیرعامل شرکت تاپرور برندز (Tupperware Brands) که سال گذشته درآمدی 2.6 میلیارد دلاری داشت، در مصاحبه ای با وبسایت بیزنس اینسایدر توصیه های مورد علاقه خود برای جوانان را در میان گذاشت. یکی از آن توصیه ها این بود که وقتی به مصاحبه ای شغلی می روید با همه مهربان باشید.

«من دوست دارم با راننده، مسئول پذیرش و دستیارانم چک کنم که کاندیدای شغل چگونه با آن ها رفتار کرد. اینکه با بقیه چگونه رفتار کنید یک دنیا معنی دارد!»
 
مرجع : برترین ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی