جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۸:۱۳
کد مطلب: 45844
۱

وزیر آموزش و پرورش: راه‌اندازی کلاس‌ اسباب‌بازی در دبستان‌ها

وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی کلاس‌های اسباب‌بازی در دوره اول ابتدایی خبر داد و گفت: این طرح امسال به صورت آزمایشی در ۱۰ هزار مدرسه ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود.
 
به گزارش فارس، چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، امروز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اسباب بازی به عنوان یکی از تجهیزات تکنولوژی آموزشی است و به عنوان وسیله‌ای برای پرکردن اوقات فراغت نیست بلکه به کمک اسباب‌بازی تسهیل در یادگیری انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: بچه‌ها با کمک بازی دامن شناخت‌شان گسترش می‌یابد و دامن مهارت‌آموزی و مهارت اجتماعی گسترش می‌یابد.

بطحایی اضافه کرد: بچه ها در کنار هم بودن را در کنار استفاده از اسباب‌بازی تجربه می‌کنند و یاد می‌گیرند که باید صبور باشند و یکدیگر را تحمل کنند و مهارت زندگی را تمرین کنند.

وی با بیان اینکه اسباب‌بازی حامل فرهنگ است، افزود: اگر اصرار داریم که اسباب بازی بچه‌ها ساخت داخل باشد چون حامل فرهنگ است و اگر غیر این صورت باشد، آثار و عواقب سوء دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید استفاده از اسباب‌بازی در فرایند یاددهی و یادگیری رسمی وارد شود و اسباب بازی به عنوان بخشی از تکنولوژی آموزشی در روند نظام یادگیری اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نشاط از یادگیری وجود داشته باشد، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های یادگیری اصیل، نشاط از یادگیری است و امروز در یادگیری ما این حلقه مفقوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد جدید آموزشی را باید وارد فرایند یاددهی و یادگیری کنیم که در ۱۰ استان کشور در گام اول، در ۱۰ هزار مدرسه کلاس اسباب‌باز‌ی‌های آموزشی در دوره اول دبستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این طرح دانش‌‌آموزان کلاس اول، دوم و سوم ابتدایی، سه ساعت در هفته همراه با بازی کردن اهداف آموزشی را دنبال می‌کنند.

بطحایی با بیان اینکه امیدوارم این اقدام که امسال اجرا می‌شود، دانش‌‌آموزان را به یادگیری علاقه‌مند کند، گفت: امیدوارم این اقدامات، ما را به سمت آنچه سند تحول می خواهد نزدیک کند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم