کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرفصل‌های درسی رشته روانشناسی تربیتی مقطع دکتری مشخص شد

باشگاه خبرنگاران , 27 آبان 1397 ساعت 11:31

در جلسه شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابعاد مختلف این برنامه درسی مشتمل بر روانشناسی مدرسه و... مورد بررسی قرار گرفت.


ميگنا: در جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی که به بررسی سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری اختصاص داشت گزارش تدوین شده در کارگروه مربوطه ارائه شد.

در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به‌منظور تدوین سرفصل‌ها و برنامه‌های جامع و کامل برای این رشته درسی، ابعاد مختلف این برنامه درسی مشتمل بر روانشناسی مدرسه و... مورد بررسی قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است: لزوم ارائه این دروس در قالب‌های مصوب آموزش عالی، توجه بیشتر به چهار مؤلفه تحول و ارتقاء علوم انسانی، تقویت نگاه آینده‌نگرانه در این برنامه‌های درسی، تولید متون آموزشی متناسب با این رشته و بلامانع بودن دروس اختیاری در مقطع دکتری.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضاء و رأی مثبت آنان به کلیات این برنامه آموزشی و سرفصل‌های جزئیات این برنامه درسی و سرفصل آموزشی مورد بحث انسان‌شناسی در این برنامه درسی، توجه به نشریات علمی و پژوهشی به عنوان یک منبع درسی، ارتباط این برنامه‌ها و سرفصل‌ها با رشته‌هایی مانند علوم شناختی، روش تحقیق و اهمیت آن در رشته روانشناسی تربیتی و بررسی نقش رسانه‌های نوین در روند تعلیم و تربیت. با رأی مثبت اعضاء مقرر شد این سرفصل‌های آموزشی و برنامه‌های درسی پس از تصویب به منظور اصلاحات و ویرایش بیشتر در کمیسیونی خاص مطرح شود.


کد مطلب: 45851

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45851/سرفصل-های-درسی-رشته-روانشناسی-تربیتی-مقطع-دکتری-مشخص

میگنا
  https://www.migna.ir