کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سایکودرام در دستور کار شهرداری شیراز

خبرگزاري برنا , 13 آذر 1397 ساعت 14:09

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: استفاده از ابزار هنر برای درمان مشکلات روحی و روانی موجود در جامعه، در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد.


ميگنا: ابراهیم گشتاسبی‌راد گفت: روش‌های سنتی نظیر سخنرانی و آموزش کلاسیک تاثیر مورد انتظار را در مباحثی نظیر کنترل خشم و مشکلات روحی و روانی ندارد، لذا شهرداری برای رسیدن به هدف خود در شهر شهروند مدار، سایکودرام را در دستور کار قرار داده است. این برنامه که قالبی از سخنرانی و نمایش است، با 36 اجرا برای حدود 2 هزار مخاطب در فرهنگسراها و مراکز وابسته به شهرداری شیراز اجرایی شده است.

گشتاسبی‌راد گفت: هنردرمانی از دیرباز برای درمان مشکلات و معضلات روحی و روانی در جوامع مختلف کارآیی داشته است؛ این روش از ابزار‌های هنری برای درمان و تسکین اختلالات مختلف روانی افراد استفاده می کند. هنر درمانی، تکنیک‌های روان درمانی را با فرایندهای خلاقانه در هم می‌آمیزد تا سلامت روانی و بهزیستی را بهبود بخشد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه سایکودرام به عنوان یکی از شیوه‌های یادگیری شیوه زندگی بهتر برای افرادی است که ناخواسته اسیر عارضه‌های زندگی شده و به سوی شیوه‌های خشونت آمیز و یا غمگین کننده رفته‌اند.

گشتاسبی‌راد اضافه کرد: تئاتردرمانی، نمایشنامه‌ای است که سناریو را خود مراجعه‌کننده با کمک بقیه مراجعان که در گروه نقش تماشاگر را دارند در صحنه بازی می‌کند. وی در خصوص وضعیت سایکودرام در ایران افزود: در حال حاضر در کشور ما پتانسیل مورد نیاز وجود دارد، ولی نبود انگیزه و بستر لازم باعث شده تا امروز در ایران تئاتر درمانی در جایگاه مناسبی نباشد.

معاون فرهنگی شهرداری در ادامه با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی و شیوه ‌ های فرزند پروری و ارتقاء سلامت روان افراد جامعه، گفت: این معاونت با همکاری تعدادی از روانشناسان فعال حوزه تربیتی و تعدادی از هنرمندان، اقدام به برگزاری دوره‌های تئاتر درمانی کرده است. گشتاسبی‌راد گفت: این برنامه در فاز اول در فرهنگسراها و مراکز وابسته به شهرداری اجرایی شده است و در فاز بعدی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس خصوصا نقاط مدارس واقع در نقاط پرخطر شیراز اجرا خواهد شد.


کد مطلب: 45964

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45964/سایکودرام-دستور-کار-شهرداری-شیراز

میگنا
  https://www.migna.ir