جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ / ۰۱:۱۱
کد مطلب: 45979
۱
با این روش‌ها میگرن را کنترل کنید

هنر مدیریت میگرن

هنر-مدیریت-میگرن
پرفسور چارلز فیلیپن (Charles Flippen) استاد رشته عصب‌شناسی بالینی در دانشکده پزشکی UCLA و از اعضای آکادمی عصب‌شناسی آمریکا، راهکارهایی برای کنترل میگرن ارائه می‌کند که به کار بستن آن‌ها می‌تواند برای بیماران بسیار مفید باشد:
 
_ خود را بیش‌ازحد خسته و درگیر باکارهای روزمره نکنید. باعجله به یک مرکز خرید رفتن، فراموش کردن ساعت ناهار، تکرار و سرزنش خود برای انجام کاری مانند کادو کردن هدایا، فشار برای بیدار ماندن در طول شب و ... هرکدام می‌تواند زمینه‌ساز میگرن شود.

_ در زندگی خود آرامش و تعادل داشته باشید. استفاده از الگوهای مناسب و عادی، رعایت ساعات مناسب غذا خوردن، داشتن ریتم مشخص خواب و مواردی از این جمله می‌تواند در کاهش میگرن مؤثر باشد.

_ آب کافی بخورید. در هر شرایطی آب مناسب موردنیاز بدنتان را بنوشید. در فصول گرم سال تعریق زیاد است و در فصول سرد سال نیز اتمسفر خشک‌تر می‌شود بنابراین نوشیدن آب را افزایش دهید.

_ در طول سفر و حتی هنگام پرواز با هواپیما نیز نوشیدن آب را فراموش نکنید.

_ از مصرف الکل پرهیز کنید زیرا نوشیدن الکل یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز میگرن است.

_ داروهای میگرن خود را در دسترس داشته باشید و در هنگام شروع حمله میگرنی به‌سرعت آن‌ها را مصرف کنید زیرا این داروهای تنها زمانی مؤثر خواهند بود که طی ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ابتدائی شروع میگرن مصرف شوند.

_ در هنگام مسافرت از اضطراب و عصبی شدن پرهیز کنید. سعی کنید اگر با هواپیما سفر می‌کنید، در زمان مناسب به فرودگاه رفته و آرامش داشته باشید.

_ اگر نسخه اصلی پزشکتان برای میگرن را در اختیار ندارید از داروهای مسکن عمومی مانند ایبوبروفن استفاده کرده، کمی بخوابید و پیشانی‌تان را با کمپرس آب‌خنک کنید.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار از هر هفت نفر، یک نفر دچار میگرن  بوده و مهم‌ترین علائم این بیماری شامل اختلالات شدیدی است که با  سردردهای ملایم یا شدید پی‌درپی همراه است. این بیماری اغلب دارای  علائمی در سیستم عصبی آتونومس است.

 علائم همراه با این سردردها شامل حالت تهوع، استفراغ، نور گریزی (افزایش حساسیت به نور) و صدا گریزی (افزایش حساسیت به صدا) است. قابل‌ذکر است در این نوع سردردها، به‌طورکلی درد با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش پیدا می‌کند.

بیش از یک‌سوم افراد مبتلابه سردردهای میگرنی پیش از حملات میگرنی نشانه‌های آن را دریافت می‌کنند که می‌تواند شامل نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی باشد که معمولاً نشان می‌دهند سردرد به‌زودی آغاز خواهد شد. به باور محققان دلایل بروز میگرن ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است.

کنترل این سردردها دارای اهمیتی بسیار زیاد است زیرا میگرن به‌عنوان یکی از بیست بیماری ناتوان‌کننده در سطح جهانی شناخته‌شده و اگرچه برخی درمان‌ها برای مواجهه با میگرن ارائه‌شده است اما با توجه به ناشناخته بودن عامل بروز این بیماری و احتمال ژنتیکی بودن آن، درمان میگرن دشوار است.

به‌تازگی و به‌طور رسمی در ایالات‌متحده آمریکا مؤثر بودن نوعی دارو برای پیشگیری از بروز میگرن به اثبات رسیده و رسماً ثبت‌شده است. این مطالعات توسط بنیاد آمریکایی میگرن که یک سازمان غیرانتفاعی متعهد به تحقیق و حمایت از بیماران دارای میگرن است، انجام‌شده و در آن از خون افراد دارای این عارضه، نمونه‌برداری شده است. در این مطالعات پژوهشگران مرکز تحقیقات سردرد دانشگاه توماس جفر سن نیز حضورداشته و ادعا می‌شود داروئی کاملاً مؤثر برای پیشگیری از میگرن ارائه‌شده است. این دارو هنوز مجوزهای لازم را برای ورود به بازار اخذ نکرده و در صورت تائید مقامات ذی‌ربط، به داروخانه‌ها فرستاده خواهد شد.

قابل‌توجه است درصورتی‌که حملات میگرن شدید باشد و بیش از یک‌بار در هفته ظاهر شود، بهتر است که اقدامات پیش‌گیرانه همچون استفاده برخی داروهای پیشگیری در این نوع بیماری انجام شود. در پایان باید خاطرنشان کرد که استفاده از هر نوع دارویی باید با تشخیص و دستور پزشک صورت گیرد تا علاوه بر دریافت نتیجه مطلوب از عوارض جانبی آن نیز جلوگیری شود.

ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: washingtonpost
 
 
 
مرجع : سیناپرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!