شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۷:۱۰
کد مطلب: 4598
۰

امکان تعطیلی پنجشنبه مدارس راهنمایی و هنرستانهای تهران فراهم شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعطیلی مدارس راهنمایی با طرح مطلب در جلسه شورای دبیران هر واحد آموزشی و تصمیم‌گیری توسط مدیران قابلیت اجرایی دارد.
به گزارش مهر، سیدعلی یزدیخواه افزود: با توجه به اصلاح ساعات درسی دوره راهنمایی و الزام مدیران مدارس به اینکه 33 ساعت برنامه آموزشی ـ هفتگی خود را ارائه کنند، به مدیران مناطق نوزده‌گانه شهر تهران اجازه داده شد، در صورتی که مدرسه به صورت یک نوبته اداره ‌شود، برنامه مدرسه راهنمایی را در پنج روز هفته ساماندهی کنند. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این موضوع با طرح مطلب در جلسه شورای دبیران هر واحد آموزشی و تصمیم گیری توسط مدیران، قابلیت اجرایی دارد. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، یزدیخواه ادامه داد: در خصوص دبیرستان‌های نظری، کارهای کارشناسی در حال انجام است اما در حوزه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، با توجه به اینکه در هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کرد دروس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به صورت 40 ساعت در هفته ارائه شود، این امکان برای هنرستان‌ها فراهم شد که برنامه خود را در 5 روز اول هفته تدارک دیده و ساماندهی کنند.   بی‌خبری معاون آموزش متوسطه از تعطیلی پنجشنبه مدارس راهنمایی و دبیرستانها
در حالی که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی مدارس راهنمایی و متوسطه خبر داده است، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای چنین طرحی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.
ابراهیم سحرخیز در گفتگو با مهر ضمن ابراز بی اطلاعی از تعطیلی مدارس راهنمایی و متوسطه در روزهای پنجشنبه گفت: بنده هم دیشب از طریق رسانه ها متوجه شدم و این موضوع را می توانید از طریق مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران پیگیری کنید. روز گذشته علی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران از تعطیلی همه مدارس راهنمایی، متوسطه و هنرستانهای فنی و حرفه ای در روزهای پنج شنبه از سال تحصیلی 91-90 خبر داد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سئوال که " مگر سیاستهای کلی از طریق وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نمی شود و چنین موضوع مهمی با نظر شما اجرا نمی شود؟" افزود: این را باید از مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران بپرسید. طرح تعطیلی مدارس راهنمایی و متوسطه در حالی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح می شود که هنوز طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روز پنجشنبه ها محل مناقشه بین آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی است. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این طرح ناپخته و نسنجیده است، گفته بود: " تمام تلاشمان را می کنیم وزارت آموزش و پرورش از اجرای این طرح منصرف شود در غیر این صورت تدابیری جدیدی می اندیشیم".
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.