جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۷
کد مطلب: 4603
۰
۱

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد سراسری و دکتری آزاد

  زمان اعلام نتایج کنکورهای تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور از سوی سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد که بر اساس آن داوطلبان کنکور سراسری کارشناسی ارشد و کنکور دکتری آزاد می توانند از زمان اعلام نتایج خود مطلع شوند.
زمان انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد
ابراهیم خدایی - قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با  مهر از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال 90 در اواخر هفته آینده خبر داد و گفت: نتایج کنکور در مقطع کارشناسی ارشد هفته آینده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. وی با بیان اینکه میزان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها نسبت به سال گذشته 64 درصد رشد داشته است، افزود: ظرفیت دانشگاهها 75 هزار نفر برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد است و با احتساب پذیرش استعدادهای درخشان با آزمون و بدون آزمون 85 هزار نفر در نهایت پذیرفته می شوند. کنکور کارشناسی ارشد سال 90 در 142 کد رشته امتحانی و در روزهای 27 تا 29 بهمن ماه برگزار شده است و 870 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.
 
زمان اعلام نتایج 13 رشته دکتری دانشگاه آزاد
 
عبدالله سجادی جاغرق - رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز  گفت: اسامی واجدین شرایط دعوت به مصاحبه 13 رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد و اسامی پذیرفته شدگان اولیه 13 رشته دکتری روی پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.net قرار گرفت.
 
وی افزود: با احتساب این 13 رشته، اسامی واجدین شرایط دعوت به مصاحبه 160 رشته دکتری دانشگاه آزاد اعلام شده است. پذیرفته شدگان می توانند با مشاهده نام خود در این پایگاه برای شرکت در مرحله دوم پذیرش دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه اسامی 13 رشته باقیمانده از مجموع 173 رشته دکتری آزاد تا 10 روز آینده از سوی مرکز آزمون اعلام می شود گفت: ظرفیت امسال پذیرش دکتری در این دانشگاه در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و حدود 2 هزار و 500 دانشجوی دکتری برای سال تحصیلی 91 - 90 جذب می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
سازمان سنجش با خودشم مشکل داره
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم