پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
کد مطلب: 46094
۱

آمار نگران کننده سرطان در کشور

آمار نگران کننده سرطان در کشور
میگنا:  دكتر حسین فودازی، صبح چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی  و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی ایران که همزمان با برنامه پرستاری و کنگره کارشناسان رادیوتراپی در هتل المپیک تهران، افزود: افراد می‌توانند با استفاده از مصرف غذاهای سالم، تحرک بدنی و ورزش تا حدود زیادی از بروز این بیماری در خود پیشگیری کنند.

وی اظهارداشت: در این کنگره جدیدترین مباحث مربوط به تشخیص و درمان سرطان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور ارائه  و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

فودازی گفت: بر اساس آخرین آمارها سالانه حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار نفر مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور داریم و بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی سرطان‌ها دومین عامل مرگ و میر در کشور هستند.

وی افزود: سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر به دلیل سرطان جان خود را از دست می‌دهند و در حال حاضر ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان بوده که یا درمان شده و یا بیماری‌ آنها تازه تشخیص داده شده است.

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا ۱۵ سال دیگر میزان بروز موارد جدید ابتلا به سرطان در ایران به دو برابر خواهد رسید که این افزایش به دو دلیل بالا رفتن هرم سنی جمعیت در کشور از جوان به سمت میانسالگی و مجموعه  مشکلات ناشی از آلودگی های زیست‌محیطی، تغذیه و سبک زندگی ناسالم سبب این افزایش  موارد جدید سرطان خواهد شد. بنابراین افراد می‌توانند با استفاده از مصرف غذاهای سالم، تحرک بدنی و ورزش تا حدود زیادی از بروز این بیماری در خود پیشگیری کنند.

فودازی گفت: افراد در صورت مواجه با هرگونه توده قابل لمس در بدن و یا خونریزی در مدفوع همچنین کاهش وزن شدید ویا سرفه های که بیش از دو هفته به طول انجامیده،حتماً به پزشک مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند چرا که سرطان بیماری بوده که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام می‌توان تا حدود زیادی آن را کنترل و درمان کرد.

سومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی تا ۳۰ آذر ۹۷ در هتل المپیک در حال برگزاری است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.