کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تصمیم رئیس جمهور

قاضی‌زاده از قطار دولت پیاده شد/ سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت

13 دی 1397 ساعت 19:39

با پذیرفته شدن استعفای حسن قاضی‌زاده هاشمی از سوی رئیس جمهور سعید نمکی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد.


میگنا: رئیس جمهور روز پنجشنبه با قدردانی از خدمات خالصانه و تلاش‌های صادقانه دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم؛ بویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت، استعفای وی را پذیرفت و سرپرست جدیدی را برای این وزارتخانه منصوب کرد.

قاضی‌زاده چند روز قبل در پی اختلاف با سازمان برنامه و بودجه پیرامون طرح تحول سلامت از سمت خود استعفا داده بود. قاضی‌زاده پیش از چند بار دیگر نیز از پست وزارت استعفا داده بود که هر بار با قبول شرایط از سوی دولت، این استعفا منتفی شده بود.


متن استعفای وزیر بهداشت منتشر شد
متن استعفای دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به رییس جمهوری منتشر شد . در ابتدای استعفانامه، وزیر سابق بهداشت که توسط حسن روحانی پذیرفته شده٬ آمده است:

« حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام

پس از خداوند دانا و توانا جناب‌عالی مطلع و شاهد هستید که اینجانب صرفا با انگیزه خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های امام و انقلاب و رهبری و نیز شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز، وارد دولت یازدهم و دوازدهم شدم.

هاشمی در بخش دیگری از این نامه علت استعفایش را « ناهماهنگی‌ها و خلف‌وعده» ‌های صورت گرفته در تخصیص بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوانده و آورده است که بارها تلاش کرده تا به « این مرحله نرسیم» اما آنچه تداوم رویه گذشته علی رغم « دستورات مکرر » رییس جمهوری خوانده٬ موجب شده نهایتا استعفا دهد.

هاشمی در ادامه گفته اسناد مدعایی خود را نیز ضمیمه نامه استعفا کرده و با اظهار نگرانی نسبت به بروز چالش‌های فراوان در حوزه سلامت مردم اعلام کرده به ناچار از ادامه مسوولیت کناره گیری می‌کند. وی در پایان اعلام کرده است که «لازم می‌دانم یک بار دیگر از اعتماد حضرت‌عالی و مجلس شورای‌اسلامی در دوران فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم صمیمانه سپاس‌گزاری نمایم، سال‌هایی که به لطف الهی و با کمک با معاونان و روسای دانشگاه‌ها و همراهی پرسنل مهربان و سخت‌کوش و صبور نظام سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی و جامعه فداکار و نجیب پزشکی و پرستاری و مامایی و پیراپزشکی و... توانستیم خدماتی را هرچند نه آنچنان که در نظر بود، به هموطنان عزیز به‌ ویژه طبقات محروم و مستضعف در اقصی‌ نقاط کشور ارائه دهیم. توفیق روز افزون دولت جنابعالی در خدمت به ملت بزرگوار ایران از خداوند متعال خوهانم.
ارادتمند سیدحسن هاشمی.


از سویی دیگر دکتر حسن روحانی در حکمی، دکتر "سعید نمکی" را به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه منصوب کرد.

نمکی، ‌معاون علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، مدیر گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی نزدیک به ۲۸ سال قبل معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده است و دارای دکترای ایمونولوژی پزشکی است.

نمکی همچنین سابقه ریاست دانشگاه کاشان حوالی سال‌های ٦٦ تا ٧٠ را هم در کارنامه‌اش دارد و بین سال‌های ۹۴ تا ۹۶ معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت بود. وی امروز با حکم رییس جمهور به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب شد.
 

 
سعید نمکی: بودجه ۹۸ سلامت پاسخگوی حداقل نیازهاست
سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت ضمن تشکر از زحمات دکتر سید حسن هاشمی، گفت: مردم نگران نباشند و بدانند که طرح تحول نظام سلامت که طرح دولت روحانی است، با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد و منابع مناسب‌تری برایش تخصیص خواهیم داد.


کد مطلب: 46191

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46191/قاضی-زاده-قطار-دولت-پیاده-سعید-نمکی-سرپرست-وزارت-بهداشت

میگنا
  https://www.migna.ir