کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

والدین با فرزندان خود مطابق با سلیقه و مطالبات روز آن‌ها برخورد کنند

خبرگزاري ايكنا , 17 دی 1397 ساعت 16:59

مدرس روانشناسی دانشگاه‌های اردبیل‌ خانواده را یک نهاد به‌هم پیوسته دانست و گفت: در این مجموعه باید تک تک اعضای آن در راستای پیشبرد اهداف یکدیگر اقدام کنند و پدر و مادر نیز بایستی با فرزندان خود مطابق با سلیقه و مطالبات روز آن‌ها برخورد کنند.


ميگنا: کارگاه آموزشی «رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده»، به همت جهاددانشگاهی اردبیل و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، روز گذشته، ۱۶ دی‌ماه، در نیر برگزار شد.

در این برنامه، بهنام نیرومند، خانواده را یک نهاد به هم پیوسته عنوان کرد و گفت: در این مجموعه باید تک تک اعضای آن نسبت به حفظ منافع همدیگر تعصب داشته باشند و در راستای پیشبرد اهداف یکدیگر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر باید برای پرورش صحیح فرزندان خود با روش‌های نوین تربیتی آشنا باشند، گفت: مطالعه کتاب‌های مرتبط، مشورت کردن با صاحبنظران و الگوگیری از نمونه‌های موفق در این زمینه می‌تواند در این امر یاریگر والدین باشد.

این مشاور خانواده بر تلاش والدین برای تغییر رفتار‌های نامناسب با فرزندان و مهارت‌افزایی در خود برای اصلاح رفتار‌های نادرست بچه‌ها تأکید و اظهار کرد: پدر و مادر باید با فرزندان خود مطابق با سلیقه و مطالبات روز آن‌ها برخورد کند تا آن‌ها را متوجه اشتباهات و انتخاب رفتار صحیح خود کنند.

نیرومند به شکاف بین نسل‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این شکاف طبیعی است و تنها می‌توان با رفتار‌های مناسب و تلطیف خواسته‌های دو نسل در کاهش این شکاف و آسیب‌های آن در جامعه گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه مداخله پدر و مادر در امور فرزندان باید اصولی و منطقی باشد، افزود: در خانواده باید والدین طوری رفتار کنند که حس به‌وجود آمدن دوست داشتن بیشتر یکی از فرزندان از جانب آنان باعث رنجش و دیرگ فرزندان نشود.

این مدرس دانشگاه تشکیل خانواده را پروسه‌ای سخت دانست و گفت: قبل از ازدواج باید مؤلفه‌های آمادگی روحی و جسمی طرفین، شناخت صحیح و واقعی زوجین از همدیگر، توانایی مالی مرد و توانایی حل مشکلات احتمالی در زن و مرد وجود داشته باشد تا آن‌ها بتوانند زندگی موفقی داشته باشند.

نیرومند خودآگاهی، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، ارتباط مؤثر، همدلی و کنترل خشم را از مهارت‌های زندگی اظهار و بیان کرد: در حال حاضر در جامعه با مشکلی به نام عدم قبول مسئولیت کار‌های خود مواجه هستیم که باید برای تغییر این رفتار، تلاش و راهکار‌های کاربردی ارائه شود.


کد مطلب: 46229

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46229/والدین-فرزندان-خود-مطابق-سلیقه-مطالبات-روز-آن-ها-برخورد-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir