چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۹
کد مطلب: 46229
۱

والدین با فرزندان خود مطابق با سلیقه و مطالبات روز آن‌ها برخورد کنند

والدین با فرزندان خود مطابق با سلیقه و مطالبات روز آن‌ها برخورد کنند
میگنا: کارگاه آموزشی «رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده»، به همت جهاددانشگاهی اردبیل و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، روز گذشته، ۱۶ دی‌ماه، در نیر برگزار شد.

در این برنامه، بهنام نیرومند، خانواده را یک نهاد به هم پیوسته عنوان کرد و گفت: در این مجموعه باید تک تک اعضای آن نسبت به حفظ منافع همدیگر تعصب داشته باشند و در راستای پیشبرد اهداف یکدیگر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر باید برای پرورش صحیح فرزندان خود با روش‌های نوین تربیتی آشنا باشند، گفت: مطالعه کتاب‌های مرتبط، مشورت کردن با صاحبنظران و الگوگیری از نمونه‌های موفق در این زمینه می‌تواند در این امر یاریگر والدین باشد.

این مشاور خانواده بر تلاش والدین برای تغییر رفتار‌های نامناسب با فرزندان و مهارت‌افزایی در خود برای اصلاح رفتار‌های نادرست بچه‌ها تأکید و اظهار کرد: پدر و مادر باید با فرزندان خود مطابق با سلیقه و مطالبات روز آن‌ها برخورد کند تا آن‌ها را متوجه اشتباهات و انتخاب رفتار صحیح خود کنند.

نیرومند به شکاف بین نسل‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این شکاف طبیعی است و تنها می‌توان با رفتار‌های مناسب و تلطیف خواسته‌های دو نسل در کاهش این شکاف و آسیب‌های آن در جامعه گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه مداخله پدر و مادر در امور فرزندان باید اصولی و منطقی باشد، افزود: در خانواده باید والدین طوری رفتار کنند که حس به‌وجود آمدن دوست داشتن بیشتر یکی از فرزندان از جانب آنان باعث رنجش و دیرگ فرزندان نشود.

این مدرس دانشگاه تشکیل خانواده را پروسه‌ای سخت دانست و گفت: قبل از ازدواج باید مؤلفه‌های آمادگی روحی و جسمی طرفین، شناخت صحیح و واقعی زوجین از همدیگر، توانایی مالی مرد و توانایی حل مشکلات احتمالی در زن و مرد وجود داشته باشد تا آن‌ها بتوانند زندگی موفقی داشته باشند.

نیرومند خودآگاهی، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، ارتباط مؤثر، همدلی و کنترل خشم را از مهارت‌های زندگی اظهار و بیان کرد: در حال حاضر در جامعه با مشکلی به نام عدم قبول مسئولیت کار‌های خود مواجه هستیم که باید برای تغییر این رفتار، تلاش و راهکار‌های کاربردی ارائه شود.
مرجع : خبرگزاري ايكنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .