کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کودکان بدغذا را چگونه به غذاخوردن ترغیب کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان , 30 دی 1397 ساعت 17:50

یک روانشناس کودک و خانواده راهکار‌هایی کاربردی برای نحوه رفتار والدین با کودکان بدغذا ارائه کرد.


سهیلا علیپور روان شناس کودک و خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بدغذایی و غذانخوردن یکی از مشکلات رایج و اساسی والدین است.

وی با بیان اینکه غذاخوردن و اشتها یک امرشخصی‌ و طبیعی است، افزود: اگر کودکتان ناگهان از غذایی متنفر می‌شود سعی کنید واکنشی نشان ندهید و اجازه دهید آنچه را که دوست دارد، بخورد.

علیپور ادامه داد: اگر واقعا کودک همیشه از غذای خاصی متنفر است به او انتخاب دیگری بدهید تا با این کار از تنش جلوگیری شود و به شخصیت کودک بی احترامی نشود.

وی با بیان اینکه هنگام غذا خوردن کودک را همراهی و تلاش کنید فضای آرام و شادی را به وجود آورید، تشریح کرد: هیچوقت کودک را به آنچه نمی‌خواهد بخورد وادار نکنید کودکان نوپا لج بازی خود را دارد، همچنین بهتر است سفره غذا را حداکثر نیم ساعت باز نگهدارید و بعد جمع کنید.

علیپور با بیان اینکه برای کودک زیرپنج سال میان وعده‌های سبکی درنظر بگیرید و در سینی یا ظرفی نزدیک او قرار دهید تا هر وقت میل داشت بخورد، بیان کرد: با یک‌ یا چند بار غذا نخوردن، کودک بیمار نمی شود بلکه یادمی‌گیرد از فرصت پهن بودن سفره یا آماده بودن چاشت استفاده کند.
 


کد مطلب: 46332

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46332/کودکان-بدغذا-چگونه-غذاخوردن-ترغیب-کنیم

میگنا
  https://www.migna.ir