جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۹
کد مطلب: 46367
۱

هزینه جراحی صرع ۵۰ میلیون!

هزینه جراحی صرع ۵۰ میلیون!
بیماری صرع به عنوان یکی از معدود بیماری های وابسته به دارو است. بطوریکه اگر داروهای این بیماران هر لحظه در دسترس آنها قرار نداشته باشد، سلامت آنها تهدید می شود. از همین رو، بیماران مبتلا به صرع، وابستگی شدیدی به داروهای مصرفی دارند. در همین حال، درصدی از این بیماران که بیماری آنها با دارو کنترل نمی شود، لاجرم کاندیدای جراحی می شوند.

به گزارش میگنا دكتر پرویز بهرامی فوق تخصص صرع و نوار مغز، در گفتگو با خبرنگار مهر، به انجام ۱۰۰ جراحی بر روی بیماران مبتلا به صرع در بیمارستان خاتم الانبیاء اشاره کرد و گفت: نتایج جراحی بر روی این تعداد از بیماران، خوب بوده است.

وی در ارتباط با نحوه کنترل بیماری این افراد بعد از عمل جراحی، اظهارداشت: این دسته از بیماران به طور معمول یک سال بعد از جراحی تحت درمانی دارویی قرار می گیرند تا روند بیماری آنها کنترل شود.

بهرامی با عنوان این مطلب که بیماری ۷۰ درصد مبتلایان به صرع با دارو کنترل می شود، افزود: از ۳۰ درصد افراد مبتلا به صرع که بیماری آنها با دارو کنترل نمی شود، ۶۰ درصد به صرع به جراحی پاسخ می دهند.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز، با اشاره به شیوع رو به افزایش صرع در دنیا، گفت: این روند در کشورهای در حال توسعه از شدت بیشتری برخوردار است. 

وی با اشاره به مواردی که می تواند منجر به صرع شود، افزود: تب و تشنج در کودکان، عفونت ها، ضربه های مغزی، تومورهای مغزی و...، از علل بروز صرع تلقی می شوند. هرچند در حال حاضر، مسئله ژنتیک نیز مطرح است.

بهرامی به داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به صرع اشاره کرد و گفت: یک سری از داروهای قدیمی که تحت پوشش بیمه نیز هستند، در دسترس بیماران قرار دارد. اما، تهیه داروهای جدید که به بازار دارویی وارد شده اند، با مشکلاتی همراه است. به ویژه اینکه داروهای جدید تحت پوشش بیمه نیست و از همین رو، بیماران برای تهیه آنها با مشکل مواجه هستند.

این فوق تخصص صرع و نوار مغز، در ارتباط با هزینه جراحی این دسته از بیماران، اظهارداشت: هزینه جراحی بیماران مبتلا به صرع در بخش خصوصی، ۵۰ میلیون تومان برآورد می شود که بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان آن برای کارهای تشخیصی قبل از جراحی و ۳۰ میلیون نیز هزینه جراحی است.

وی ادامه داد: البته هزینه جراحی صرع در بخش دولتی و به دنبال اجرای طرح تحول سلامت، خیلی پایین است.

بهرامی تاکید کرد: هرچند پرداخت این هزینه در کشور ما برای اکثر بیماران مقدور نیست، اما به نسبت سایر کشورها، این هزینه خیلی پایین است. 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.