پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۴
کد مطلب: 46406
۰
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

هر ۵ دقیقه یک ایرانی دچار سکته مغزی می شود

هر ۵ دقیقه یک ایرانی دچار سکته مغزی می شود
میگنا: دكتر سیدحسین آقامیری، روز سه شنبه در نشست خبری یازدهمین کنگره سکته مغزی ایران، افزود: هزینه درمان سکته مغزی بین ۱۰ تا ۱۸ میلیون تومان است که دولت آن را پرداخت می کند و بیماران با بیمه سلامت، فقط ۱۰ درصد هزینه را می پردازند.

این فوق تخصص سکته مغزی، با اشاره به اینکه هر پنج دقیقه یک نفر در کشور دچار سکته مغزی می شود، گفت: هر سال ۱۰۰ هزار مورد جدید سکته مغزی در کشور داریم. آقامیری، از کاهش سن بیماران سکته مغزی در کشور خبر داد و افزود: آمار شیوع و بروز سکته مغزی در کشور، به دلیل زندگی شهری، تغذیه نامناسب، کم تحرکی و...، رو به افزایش است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به چالش های پیش روی درمان سکته مغزی
در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تجهیزات درمان سکته مغزی در کشور وابسته به واردات است و اکثر این تجهیزات ساخت شرکت های آمریکایی است که تحریم ها، باعث شده در تامین این تجهیزات با مشکلات و چالش هایی مواجه شویم.

وی همچنین به گرانی تجهیزات پزشکی مورد نیاز درمان سکته مغزی با توجه به نوسانات ارزی اشاره کرد و افزود: این مسئله باعث شده با افزایش قیمت تجهیزات مواجه شویم و وزارت بهداشت نتواند بیمارستان ها را تجهیز کند.

آقامیری در ادامه بر ضرورت آموزش و آشنایی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و پرستاران اورژانس بیمارستان ها با بیماران دچار سکته مغزی تاکید کرد و گفت: این بیماران باید در همان لحظات اولیه که علامت بیماری
پیدا می شود، سریع به مرکز درمانی ارجاع داده شوند و پرستاران اورژانس بیمارستان ها نیز باید بتوانند علائم سکته مغزی را شناخته و مقدمات درمان را فراهم کنند.
 
دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی خاطرنشان کرد: درمان حاد سکته مغزی، درمان پیشگیرانه سکته مغزی و درمان اختلالات عروقی مغز از محورهای اصلی این کنگره است.

دبیر علمی یازدهمین کنگره سکته مغزی ادامه داد: این کنگره اول تا سوم اسفند ماه سال جاری در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جنب هتل ارم تهران در بزرگراه حقانی برگزار می‌شود و اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره حضور و جدیدترین دستاوردهای در زمینه سکته مغزی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.