پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۵
کد مطلب: 46410
۰

ازدواج با این افراد، ممنوع

میگنا: کاملیا خسروی، روانشناس، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ازدواج با عده‌ای از افراد که همیشه به دنبال جست‌وجو در گذشته شریک زندگیشان هستند، یکی از انتخاب‌های اشتباهی است که فرد در زندگی مرتکب آن می‌شود اگر چه گذشته شریک زندگی باید روشن و واضح باشد اما نمی‌تواند ملاک ادامه زندگی با همسر باشد.

وی ادامه داد: فردی که هیچ اعتمادی به شما نداشته و همواره برای اثبات حقیقت حرف خود، باید به هر راهی متوسل شوید، قطعاً در مرحله‌ای از زندگی خسته و دچار مشکل خواهید شد، بنابراین سعی کنید چنین افرادی را برای ازدواج و زندگی مشترک انتخاب نکنید.

خسروی با بیان اینکه افراد تنوع طلب و زیاده خواه توان اداره و ادامه زندگی مشترک را ندارند، عنوان کرد: فردی که همیشه به دنبال شرایط متنوع و هیجانی است و خیلی زود از شرایط یکنواخت خسته می‌شود، به طوری که شریک زندگی وی باید همیشه نگران مهیا کردن شرایط متنوع برای همسرش باشد، برای ازدواج به هیچ عنوان مناسب نیست.

این روانشناس تصریح کرد: افرادی که همیشه از شما گزارش دیر آمدن به خانه، عصبی و ناراحت بودن و یا هر موضوع دیگری که موجب ناراحتی او شده می‌خواهند و همیشه انتظار پاسخگویی از شما را دارند، افرادی هستند که محبوب هیچ یک از زنان و حتی مردان نیستند.

وی با اشاره به یک خصوصیت مخرب که می‌تواند عواقب بدی برای زوجین در زندگی مشترک را داشته باشد خاطرنشان کرد: غرور یا خودبینی، بدترین معضل زوجین است که پس از ارتکاب اشتباه، طوری رفتار می‌کنند که در نهایت طرف مقابل باید عذرخواهی کند و خود را مقصر بداند.

خسروی بیان کرد: این خصوصیت و غرور بیش از حد می‌تواند از هر مشکل و یا معضل دیگری مخرب‌تر باشد و بیش از ۵۰ درصد از درگیری و مشکلات زوجین به همین علت است.

این روانشناس در پایان توصیه کرد: دختران و پسران جوانی که تصمیم به ازدواج و انتخاب شریک زندگی گرفته‌اند باید تمام مواردمطرح شده را در طرف مقابل خود ارزیابی کنند، اگر چه این مباحث با یک نگاه ساده و گذرا کوچک و ناچیز به شمار می‌آیند، اما نقش مخرب آنها در بطن زندگی مشترک نمایان می‌شود.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.