جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 19 Jul 2019
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۸
کد مطلب: 46464
۱

رژیم غذایی سرشار از فیبر و سبزیجات باعث کاهش افسردگی می شود

رژیم غذایی سرشار از فیبر و سبزیجات باعث کاهش افسردگی می شود
میگنا: رژیم غذایی ضعیف می تواند تاثیر منفی در سلامت روان داشته باشد، البته این به این معنی نیست که بهبود رژیم غذایی می تواند علائم افسردگی و اضطراب را صد در صد کاهش دهد. با توجه به تحلیل های صورت گرفته هر نوع بهبود در رژیم غذایی نشانه های افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال، تغییرات غذایی بر میزان اضطراب تاثیر نمی گذارد.

مداخلات غذایی که موجب کاهش افسردگی می شود، شامل رژیم های غذایی کم حجم، رژیم های همراه با کاهش چربی و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی است. به طور خاص، به جای خوردن وعده های غذایی مضرو فست فود ها بهتر است برای جلوگیری از اثرات روحی روانی بالقوه منفی رژیم غذایی ناخواسته بیشتر از فیبر و سبزیجات استفاده شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که وقتی مداخلات غذایی با ورزش همراه باشد، بهبود بیشتری در علائم افسردگی بوجود می آید.

در اصل داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام تمرین های منظم از طریق کاهش چاقی، التهاب و یا خستگی به عنوان درمانی مناسب برای کمک به افرادیست که نشانه های افسردگی دارند. جالب توجه است که تاثیر رژیم غذایی سالم همراه با ورزش بر روی سلامتی روان زنان موثر تر است.


منبع: www.medicalnewstoday.com
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«ده باور غلط عامل اصلی نابهنجاری‌های روانی» از دیدگاه آلبرت الیس
نپذیرفتن شخصیت فردی، عامل تنش های رفتاری در افراد
تصاویر/ مراسم افتتاحیه دوره آموزشی توجیهی مجریان طرح نماد
راه اندازی سامانه پایش مشارکت علمی ایرانیان در جهان
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.