کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیم غذایی سرشار از فیبر و سبزیجات باعث کاهش افسردگی می شود

شفقنا , 17 بهمن 1397 ساعت 13:28

داشتن رژیم غذایی سالم می تواند علائم افسردگی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. بر اساس مطالعات جدید افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی می تواند سرزندگی و سلامت روان را به ویژه برای زنان افزایش دهد. محققان معتقدند که یک رژیم غذایی ضعیف می تواند منجر به ضعف روانی شود. گرچه زمینه های مشکلات سلامت روان پیچیده است، اما رژیم غذایی سالم نیز به اندازه روانپزشکی، سلامت قلب، غدد درون ریز و سلامتی دستگاه گوارش مهم است.


ميگنا: رژیم غذایی ضعیف می تواند تاثیر منفی در سلامت روان داشته باشد، البته این به این معنی نیست که بهبود رژیم غذایی می تواند علائم افسردگی و اضطراب را صد در صد کاهش دهد. با توجه به تحلیل های صورت گرفته هر نوع بهبود در رژیم غذایی نشانه های افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال، تغییرات غذایی بر میزان اضطراب تاثیر نمی گذارد.

مداخلات غذایی که موجب کاهش افسردگی می شود، شامل رژیم های غذایی کم حجم، رژیم های همراه با کاهش چربی و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی است. به طور خاص، به جای خوردن وعده های غذایی مضرو فست فود ها بهتر است برای جلوگیری از اثرات روحی روانی بالقوه منفی رژیم غذایی ناخواسته بیشتر از فیبر و سبزیجات استفاده شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که وقتی مداخلات غذایی با ورزش همراه باشد، بهبود بیشتری در علائم افسردگی بوجود می آید.

در اصل داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام تمرین های منظم از طریق کاهش چاقی، التهاب و یا خستگی به عنوان درمانی مناسب برای کمک به افرادیست که نشانه های افسردگی دارند. جالب توجه است که تاثیر رژیم غذایی سالم همراه با ورزش بر روی سلامتی روان زنان موثر تر است.


منبع: www.medicalnewstoday.com


کد مطلب: 46464

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46464/رژیم-غذایی-سرشار-فیبر-سبزیجات-باعث-کاهش-افسردگی-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir