دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - 23 Sep 2019
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۰
کد مطلب: 46530
۱

افتتاح نخستین طرح مدرسه فصلی روان شناسی اسلامی

افتتاح نخستین طرح مدرسه فصلی روان شناسی اسلامی
میگنا: سیدمحسن اصغری نکاح مدیر مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در آیین افتتاح این مدرسه روانشناسی که با حضور معاون علمی آستان قدس رضوی و جمعی از روانشناسان برجسته کشور در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، گفت: مدرسه فصلی به معنای دوره‌های فشرده آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی و یکی از رویکرد‌هایی است که در فضا‌های دانشگاهی برای ایام بین ترم و آزاد دانشجویان استفاده می‌شود و هدف از آن تبادل مطالب و یافته‌های علمی و اندیشه‌ورزی است.

وی به تفاوت مدرسه فصلی با کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: در کارگاه‌های آموزشی محوریت با یک یا دو استاد است، اما در مدرسه فصلی اساتید متعددی در حوزه‌های مختلف دانش خود را به صورت یافته‌های جدید ارائه می‌دهند که ماحصل این کار مطالعه و تالیف است.

مدیر مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی ادامه داد: مدرسه فصلی روانشناسی اولین مدرسه‌ای است که در مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است و امیدواریم این امر استمرار داشته باشد، زیرا این اقدام شروعی برای رونق گرفتن طرح مباحث فصلی در حوزه روانشناسی اسلامی است.

اصغری نکاح گفت: مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی فرصتی برای تعامل علمی و حرفه‌ای متخصصان رشته روانشناسی است تا ضمن آموزش و برگزاری نشست‌های تخصصی بحث و گفت‌وگوی گروهی به ارائه سخنرانی، تبادل نظر و مناظره در حوزه روانشناسی با رویکرد اسلامی بپردازند.

وی در ادامه به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: ارائه آخرین تحولات روان شناسی اسلامی و ایده‌ها و تلاش‌های انجام پذیرفته و سیر تحول روان شناسی در ایران و جهان و طرح مباحث چیستی و چرایی روانشناسی اسلامی، مسائل روش شناختی و شیوه‌های برداشت از متون دینی از جمله اهداف این طرح است.

مدیر مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی ادامه داد: در پایان این دوره به شرکت کنندگانی که حد نصاب آزمون را کسب کرده باشند گواهینامه پایان دوره مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی اعطا می‌شود.

اصغری نکاح در پایان گفت: این دوره مطالعاتی طی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۳، ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه با همراهی اساتید و صاحبنظران برجسته کشوری و با دعوت از دانشگاهیان و دانشجویان دکترا و مشاوران فعال در حال برگزاری است تا علاوه بر شبکه‌سازی میان اندیشه‌ورزان، دانش پژوهان و پژوهشگران رشته روان شناسی اسلامی، آخرین ایده‌ها و دستاورد‌های نظری را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

اصغري نكاح چيستي و چرايي روانشناسي اسلامي، ضرورت انديشه ورزي، مفهوم شناسي و ماهيت روانشناسي اسلامي، چالش‌ها و فرصت‌هاي پيش رو، روش برداشت از متون ديني و سير تحول روانشناسي اسلامي در ايران و جهان را از جمله مهمترين سرفصل‌هاي اين طرح برشمرد و گفت: در پايان اين دوره به شركت كنندگاني كه حد نصاب آزمون را كسب كرده باشند گواهينامه پايان دوره مدرسه فصلي روانشناسي اسلامي اعطا مي‌شود.

وي اضافه كرد: شركت كنندگان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۴ به شماره‌هاي 05133154395 و يا 05133154107 با دبيرخانه مدرسه فصلي روانشناسي اسلامي در تماس باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حجم زیاد کتب درسی؛ عامل استرس دانش‌آموزان
لطفا هر شب شام بخورید!
جنایت خونین در عشق یک طرفه به دخترهمسایه
با کودکان «بیش فعال» در مدرسه چگونه رفتار کنیم؟
تنها مانع موجود بر سر شادماني و نشاط، اعتقاد شما به وجود مانع بر اين راه است. به همين دليل راه را اشتباه مي رويد و گرفتار مشكل مي شويد. الهی قمشه ای