جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 46629
۳۵
۱۶

نشانه های خیانت زنان چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

نشانه های خیانت زنان چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟
میگنا: خیانت به معنای مخالفت با حق و پیمان در یک شرایط پنهانی؛ مسئله‌ای است که علاوه بر زندگی در زمینه‌های مختلفی از جمله قانون، کار، دوستی و غیره اتفاق می‌افتد و موضوعی است که در بسیاری از جوامع از جمله جامعه‌ی ایرانی ما سایه گسترانده و طبق آمار‌ها روزبه روز افزایش پیدا می‌کند و دامن‌گیر بسیاری از افراد جامعه از جمله زنان و مردان می‌شود.

نشانه های خیانت زنان و مردان ممکن است با هم تفاوت داشته باشد.

خیانت به طور کلی پدیده‌ای اخلاقی است که  در جریان آن شخص مورد نظر اعم از زن یا مرد به طور آگاهانه و بر خلاف تعهدات مشترک و یا پیمان‌ها و به نفع شخصی کاری را انجام می‌دهد و به طرف مقابل خود ضربه بزرگی وارد می‌کند. اگرچه عوامل مختلفی از جمله عوامل روانی، اجتماعی، رفتاری، فقدان ارتباط عاطفی و غیره می‌تواند زمینه ساز خیانت‌های مختلف بخصوص خیانت زنان باشد اما همه عوامل می‌توانند باعث آثار مخرب و زیان بار روحی بر افراد قربانی باشد و نتیجه‌هایی مانند بی‌اعتمادی، سردی، انتقام و نامیدی را در پی داشته باشد و باعث ویران شدن یک زندگی یا رابطه باشد.

در این مقاله قصد داریم تا عمومی‌ترین و مهم‌ترین شاخص‌هایی که طبق علم روانشناسی نیز جز نشانه های خیانت زنان به حساب می‌آیند را بررسی کنیم و به طور اجمالی آن‌ها را برای مخاطبین این مقاله روشن کنیم اما قبل از آن چند نمونه از دلایل خیانت زنان را مطرح می‌کنیم:


دلایل خیانت زنان
- اختلالات روانی و شخصیتی
- احساس تنهایی کردن
- کم بودن ارتباط عاطفی بین او و همسر
- کم درآمدی ، فقر و وضعیت اقتصادی نابسامان
- طرد شدن از جانب همسر و مورد غفلت قرار دادن او
- برآورده نشدن نیاز‌های جنسی
- محدودیت در دوران مجردی و تنوع طلبی
- ماجراجویی، حسادت و غیره
 
*نشانه های خیانت زنان:

1- سرد شدن در روابط و فاصله گرفتن از خانواده

یکی از نشانه های خیانت زنان سرد شدن در اکثر روابط به خصوص رابطه جنسی و عاطفی است. زنانی که دست به خیانت می‌زنند در برقرار کردن ارتباط گرم و عاطفی ناتوان می‌مانند و دیگر تمایلی ندارند که با همسر خود یا اطرافیان او رابطه برقرار کنند  و دلیل این کار را نیز مربوط به این می‌دانند که زن خیانتکار با دیدن دوستان و اطرافیان و برقرار کردن روابط بیشتر احساس گناه می‌کند و عذاب وجدان می‌کشد؛ بنابراین برای رهایی از این حالت سعی می‌کند فاصله بگیرد.
 
2- دوستی‌های جدید
یکی از نشانه های خیانت زنان آغاز رابطه‌های دوستانه با فردی جدید است که او را دوست، همکار یا غیره خطاب می‌کند و زمانی که در مورد آن شخص بحثی پیش بیاید یا صحبتی آغاز شود؛ سعی می‌کند که درباره جزئیات آن شخص و ارتباط با او حرفی نزند و در واقع سعی می‌کند  آن را به گونه‌ای بپوشاند. این نوع پنهان کاری در واقع می تواند سر نخی برای وجود رابطه پنهانی با آن شخص باشد.


3- بیش از حد به ظاهر رسیدگی کردن

یکی از نشانه های خیانت زنان رسیدگی بیش از حد به ظاهر، لباس و آرایش کردن است. البته این امر را نمی‌توان به صورت قطعی گفت بلکه فقط یک نشانه است و به صورت احتمالی می‌تواند درست باشد. این کار بیشتر برای زنانی صدق می‌کند که قبلا کمتر حوصله آرایش و رسیدگی به خود را داشته‌اند و جدیدا بیشتر به مدل مو، آرایش و ظاهر خود اهمیت می‌دهند که از روی این علائم احتمال می‌رود که پای شخص دیگری در میان باشد.

4- عدم صمیمت یا در مقابل توجه بیش از حد
برای این کار فرمول قطعی وجود ندارد چون رفتار زنان در این مواقع به دو مدل مختلف ظاهر می‌شود در بعضی از زنان که احساس گناه در آن‌ها زیاد می‌شود؛ نسبت به همسر خود تمایلی ندارند و با او سرد می‌شوند (همان زنانی که قبلا این رفتار را نداشتند و سعی می‌کردند به همسرشان نزدیک شوند) اما در بعضی دیگر ممکن است به طرز عجیبی محبت آن‌ها چند برابر شود. البته روانشناسان دلیل این عدم محبت یا محبت زیادی در برخی زنان را به همان احساس گناه و عذاب وجدان ناشی از آن ربط می‌دهند.


5- افزایش یافتن عادت پرخاشگری

در یک زندگی عادی و بدون رابطه خیانت که روال عادی خود را طی می‌کند نشانه‌ای از مشاجره، شکایت و تخریب نیست و یا ممکن است خیلی محدود باشد. اما به محض اینکه خیانت وارد زندگی شود؛ زن سعی دارد برای رهایی از احساس گناه مدام و با هر بهانه‌ای پای مشکلات را پیش بکشد و نق بزند و بیشتر به دنبال بهانه‌ای است تا هر روز مشاجره‌ای جدید را شروع کند و یا از طرق مختلف از همسرش عیب جویی کند. بنابراین اگر این عادات در زنی به یک کار مداوم تبدیل شود احتمال می‌رود که پای مرد دیگری در میان باشد و روانشناسان نیز این رفتار را جزو نشانه های خیانت زنان به حساب می‌آورند.

6- تمایل نداشتن به ارتباط جنسی یا تغییر در این عادت
در زنانی که خیانت می‌کنند به طور ناگهانی عادت جنسیشان تغییر می‌کند؛ به طور مثال ارضا نمی‌شوند یا مانند گذشته تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارند و برای این کار بهانه تراشی می‌کنند. بنابراین این عادات که می‌تواند یکی از نشانه‌های خیانت در زنان به حساب بیاید خود بیانگر این است که ممکن است پای فردی دیگر در میان باشد.

7- استفاده کردن بیش از حد از تلفن
البته این نشانه نیز یعنی وقت گذراندن زیاد نسبت به تلفن خود به تنهایی دلیل محکمی برای خیانت نیست. چون امروزه و بیشتر به دلیل فضای مجازی و سرگرمی‌های مختلف آن مردم زیادی خیلی از ساعات روزمره خود را با آن سپری می‌کنند اما اگر در زنی در عین اینکه وقت زیادی را با تلفن و چت کردن می‌گذراند نشانه‌هایی دیگر مانند قطع کردن تلفن با وارد شدن شما، اختصاص زمانی بیشتر نسبت به قبلا برای چت کردن و ارسال پیامک و ترک کردن محیط برای جواب دادن به تلفن را مشاهده کردید؛ پس باید بیشتر به جست و جو بپردازید واین رفتار‌ها در ارتباط با تلفن تا حدی از خیانت زن خبر می‌دهد (اما قطعی نیست).

8- اصرار کردن به مسافرت همسر
زنان خائن معمولا به دنبال فرصتی هستند تا زمان بیشتری را با فرد مورد نظر خود باشند و سعی می‌کنند با اصرار کردن و تشویق نمودن همسرشان برای مسافرت و به بهانه‌های مختلف از جمله دیدار دوستان و خانواده، همسرشان را وادار کنند تا مدتی را خارج از محیط خانه یا او باشد. در صورتی که چنین رفتاری در خانم ها مشاهده شود باید نسبت به این رفتار کنجکاوی نشان داد و علل آن را به طور جدی بررسی نمود.

9- حرف نزدن با همسر مثل گذشته
این رفتار که به عنوان یکی ازعلایم در نظر گرفته می‌شود و روانشناسان نیز منشاء آن را نوعی خلل و مربوط به زمانی می‌دانند که زن خیانت کار، قبلا از این نظر بدون بستر بوده است یعنی همسر او فضای مناسبی برای گوش دادن به حرف‌هایش ایجاد نکرده است و در پی جبران این خلل زن دست به خیانت زده است بنابراین اگر علایمی مانند کم حرف شدن زنان را بخصوص به طور ناگهانی مشاهده کردید پس به یک رابطه پنهانی عاطفی شک کنید.

10- تغییر کردن برنامه‌های روزمره
به طور طبیعی و در یک زندگی با روال عادی زن وشوهر سعی می‌کنند که برنامه‌های هماهنگی با هم داشته باشند اما زمانی که زن قصد خیانت دارد به طور ناگهانی و خیلی سریع، بسیاری از برنامه‌های زندگی از حالت عادی خود خارج می‌شود و این کار صرفا جهت وقت گذرانی و به دنبال وقت اضافی بودن است تا زنی که خیانت می‌کند به فرد مورد علاقه‌اش رسیدگی کند.

11- استفاده نکردن از گوشی و وسیله‌ ارتباط نزد شما
یکی از نشانه های خیانت زنان می‌تواند استفاده نکردن از گوشی کنار شما و یا علایمی مانند هول شدن و استرس است به خصوص زمانی که شما به طور ناگهانی و اتفاقی او را در حال استفاده از گوشی می‌بینید. زنی که خیانت می‌کند در این مواقع سعی دارد که با رفتارهایی نظیر خاموش کردن گوشی یا سایلنت کردن آن و جور کردن بهانه خود را از این وضعیت خلاص کند.

12- ایجاد بیماری‌های مقاربتی
یکی از نشانه های خیانت زنان، مبتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی از جمله زگیل تناسلی و سایر بیماری‌های واژینالی می‌باشد که فرد قبلا آن‌ها را نداشته است. البته این مورد نیز به طور جدی نمی تواند بیانگر وجود خیانت باشد اما اگر مدت زیادی است که با او زندگی می کنید و قبلا چنین مواردی مشاهده نشده است پس از اطمینان از سلامت خود می توانید علل آن را به رابطه با شخص سوم نسبت داد.


13- جواب ندادن به سوالات ساده

در مواقعی که یک زن خیانت می‌کند؛ از جواب دادن به ساده‌ترین سوالات نیز سرباز می‌زند و در جواب سوالات ساده حالت مدافعانه‌ای به خود می‌گیرد؛ به نوعی که جواب سوال را با سوال می‌دهد و جبهه می‌گیرد ( این فرد قبلا به این گونه نبوده است).
 

14- مستقل شدن بیشتر نسبت به قبل
در این مواقع یکی از نشانه های خیانت زنان این است که او مثل سابق نیست و به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار نیازی به حمایت وهمدلی از طرف شما را ندارد و اکثرا به جای اینکه با همسرش کار‌ها را انجام دهد و حس کند که نفر دیگری را نیاز دارد سعی می‌کند که مستقل و به طور خودمختار کار‌ها را پیش ببرد و تمایلی به مشورت کردن هم ندارد.

15- تغییرات در خرج و مخارج
وقتی شخصی وارد رابطه احساسی دیگری می شود به طور طبیعی میزان خرج کردن او نسبت به گذشته بیشتر می‌شود و افزایش زیاد در الگوی خرج کردن یک زن به طور ناگهانی، خود می‌تواند یکی از علایم خیانت و وجود نفر جدیدی در این میان باشد.

16- متهم کردن همسر به خیانت
در این مورد فرد خیانتکار برای اینکه تمرکز‌ها از روی او برداشته شود و اطرافیان متوجه خیانت او نشوند و او را به حال خود رها کنند سعی می‌کند برای دفاع از خود، همسرش یا دیگران را متهم به خیانت کند.
مرجع : تكامل من
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Ukraine
سلام من خیلی حس بد به زنم دارم ک خیانت میکنه حتی منجرشد ک خانوادهامون پاوسط بذار اشتمون بدن ولی من هنوزم هم حس بدی ب زنم دارم قانع نشدم یکی کمک کنه
دوست
Iran, Islamic Republic of
بنظرم برای اطمینان به یک مرکز روانشناسی مراجعه کنین و مشاوره بگیرین . خودخوری نکن چیزی نیست شاید بدبین باشی یا فقط خیال می کنی
Iran, Islamic Republic of
مریضی
روزبه
Iran, Islamic Republic of
دلایل خیانت زنان
- اختلالات روانی و شخصیتی
- احساس تنهایی کردن
- کم بودن ارتباط عاطفی بین او و همسر
- کم درآمدی ، فقر و وضعیت اقتصادی نابسامان
- طرد شدن از جانب همسر و مورد غفلت قرار دادن او
- برآورده نشدن نیاز‌های جنسی
- محدودیت در دوران مجردی و تنوع طلبی
- ماجراجویی، حسادت و غیره (همیشه حرمت همسرتون رو نگهدارید و احترام بگذارید تا در قبالش احترام ببینید)انشالله همه یا هم خوب باشن و دلی شکسته نشه)آمین،شــــــــــاد پـــــــــیروز بـــــــــاشید
Iran, Islamic Republic of
من هیچی ندیدم از زنم بازم حس بدی دارم باید روانشناس بری
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
داداش خودخوری فایده نداره میخوای بفهمی زنت خیانت میکنه یک راه داری من امتحان کردم جواب گرفتم ولی باید خودتو نگه داری
Iran, Islamic Republic of
چجوری
Iran, Islamic Republic of
س فقط باید صبر کنی تا زمان کار خودش رو بکنه تا بتونی آروم بشی وبتونی به زندگی معمولی خودت برگردی فکرت رو آزاد بزار
Iran, Islamic Republic of
طلاقش وبده بهتره مشکلی دروست نکنه برات
United Kingdom
ایا مشاوره تلفنی هم میدین؟
وحید تبریزی نژاد
Iran, Islamic Republic of
بنام خالق دوست که هرچه داریم از اوست بدون مقدمه میرم سر اصل مطلب خیانت کردن از طرفین برمیگردد ب عادات زمان مجردی شخص هرچه درزمان مجردی سربراه تر باشد در زندگی مشترک هم چنین خواهد بود وبلعکس دنبال چیزی نگردین مقصر بودی یا نبودی اصل بد نیکو نگردد چون که بنیانش بداست پس در زمان انتخاب همسر سعی کنید وسواس بیشتری خرج کنید ونگزارید در انتخاب احساس بیجا جاشو به دلیل و برهان بده اگه مردی بره سمت کثافت کاری اون مرد از اول اینکاره بوده شک نکنید یا زن شاید ۳۰ درصد این گونه رفتارها بخود زوج برمیگردد اما اگر طرفین ازروز اول سر سفره پدر مادر بزرگ شده باشند هیچ وقت دنبال بهانه نمیگردن برای خیانت مولا علی. ع، میفرماید. انسانهادرشرایت سخت ساخته نمیشن بلکه شناخته میشن پس گناه کار کثیف خیانت رو گردن هیچ کس نندازیم وسلام
Iran, Islamic Republic of
عزیزم درست حرفتون ولی امروزه ادمای پیدا میشن که اینقدر پیله زن بدبخت میشن اون مجبور میشه یا ماهواره بعضی شبکه این زمینه تو ذهنشون اماده میکنه
Iran, Islamic Republic of
ما باید با همسر خودمات حرف بزنیم زن هم حدی داره من چند وقت پیش به زنم شک میکردم ولی فهمیدم بی خود شک میکردم تا خودش امد همه چیز به من گفت الان ما بهترین زندگی داریم
آریو
Iran, Islamic Republic of
سپاس از شما ،،،،،،، بسبار خوب بود ،،،،، اگر زن یا مردی خیانت کنن! ،،،، زود آشکار میشود ،،،،
United States
همسرم درسن 42سالگی به من خیانت کرد با وجود سه فرزند پسر و دختر که پسر بزرگم 25سالشه و19و دخترم 9ساله که با تمام وجودم درخدمت خانواده ام بودم خیانت کرد الان هم حدود 11ماه خونه نرفتم و پسر بزرگم را در مقابلم شوروند و درگیر شدم که نباید خونه بیایی وگرنه پسرهات خیابان گرد میشوند حتی خونه و ماشین هم به نام همسرم کردم و طلاق هم نمیگیرد و با دوستانی جدید و بیوه در رابطه هست تا میخواستم با ایشان صحبت کنم پرخاشگری میکرد و له اطرافیان می‌گفت که من کتک شأن زدم اصلا بسیار آدم عوضی شده ایشان اوایل حدودا 120کیلو بود والان به خاطر عمل وایمکس حدودا 74شده خوردن و شرایط بدنی جدید و لباسهای متفاوت و دیده شدن در اجتماع اخلاقهایش عوض شد و من گوشی ان را دیدم که با چند نفر در رابطه هست و قبا درگیری شدید که داشتم قول داد دیگه انجام نده ولی متاسفانه بعد از چند روز دوباره احساس کردم دوباره این کار را انجام میدهد که گفتم بره اقدام کنه برای طلاق که من برم برای او و فرزندهایم بد میشود ایشان خیلی نماز خان و قران خوان بود والان الکل مصرف می‌کنه و دیگه به خدا هیچ ایمانی ندارد تمام فامیل واشناها به من میگویند که برگرد و اشتی کن بخاطر فرزندانت ولی نمیتوانم دوباره در کنارش باشم و همش آن ویزهایی که در تلفنش دیدم و اخلاق بدی که پیدا کرده جلوی نظرم میاد و دیگر نمی‌شناسمش والان حدود 29ساله که باهم زندگی میکنیم خواهش میکنم یه راهنمایی بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
به این شماره های پاسخگو و مشاوره از راه دور زنگ بزنید و با مشاور صحبت کنید
1480
123
1570
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود