جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۸
کد مطلب: 46641
۲

همگرایی رشته‌ روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد با کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها

همگرایی رشته‌ روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد با کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها
میگنا: به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست تخصصی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف «تحول و ارتقای رشته روانشناسی بالینی و سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی» صبح امروز با حضور دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی، دکتر عباس مسجدی رئیس شورای راهبردی و سیاست‌گذاری رشته روانشناسی بالینی و سلامت و جمعی از مدیران گروه‌های روانشناسی بالینی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی در سالن 9 دی سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر نفر در این جلسه با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت اظهار داشت: آمار کل دانشجویان رشته روانشناسی در کشور 280 هزار نفر است که 26 درصد آنها در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیلی می‌کنند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه داری 8749 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، 274 دانشجو در مقطع دکتری و 231 عضو هیات علمی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بین رشته‌های بالینی نوعی انفکاک وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیم داریم با رشته‌های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی و کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها هم‌گرایی ایجاد کنیم تا دانشجویان روانشناسی بالینی پیش از آنکه فارغ‌التحصیل شوند، دوره‌های بالینی را در این کلینیک‌ها و بیمارستان ها بگذرانند و مهارت‌آموزی کنند.

وی تاکید کرد: برگزای این نشست برای اولین بار اتفاف می‌افتد که مدیران گروه‌های روانشناسی بالینی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی گرد هم بیایند و برای تحول و ارتقای این رشته همفکری و تبادل نظر کنند. همچنین شورای راهبردی و سیاست‌گذاری معاونت علوم پرشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای بهبود وضعیت این رشته و ارائه راهکار برای رفع مشکلات رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت و ارتقای عرصه‌های بالینی تشکیل شده است.

دکتر نفر با بیان اینکه بهبود کیفیت و ارتقای روانشناسی بالینی در دستور کار معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، خاطرنشان کرد: عرصه‌های بالینی، سرفصل‌های دروس و ارتقای اعضای هیات علمی از جمله مواردی است که شورای راهبردی و سیاست‌گذاری رشته روانشناسی بالینی و سلامت پیگیری می‌‌کند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار ساماندهی رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی