کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ده نکته برای حفظ روابط عاطفی از راه دور

زینب شاهدی

موفقيت , 13 اسفند 1397 ساعت 7:28

رابطه شما هم مثل همه روابط دیگر اگر ریشه‌هایش محکم باشد نه تنها مشکلات نمی‌تواند نابودش کند، بلکه آن را محکم‌تر و خالص‌تر می‌کند. قبل از هر اقدامی خوب فکر کنید: اگر رابطه‌تان ارزشش را دارد، آمادگی ذهنی و انگیزه کافی برای ادامه‌اش دارید و این توانایی را در خودتان می‌بینید، محکم و استوار پیش بروید:


10. تا می‌توانید با هم در تماس باشید.

طوری دور از هم زندگی نکنید که اگر روزی در خیابان همدیگر را ببینید، نشناسید! صمیمی‌ترین دوست من کیلومترها از من دور است، اما تمام جزییات زندگی و شخصیتم را می‌داند، چون صمیمی‌ترین دوستم است و مدام از طریق تلفن و اینترنت با هم در تماسیم. با این‌که فاصله نمی‌گذارد بتوانید مثل خیلی‌های دیگر مرتب همدیگر را ببینید، اما به هیچ‌وجه دلیل نمی‌شود که مرتب با هم در ارتباط نباشید. ارتباط‌تان را زنده و به‌روز نگه‌دارید. جالب این‌که پیش‌پاافتاده‌ترین اتفاقات وقتی از راه دور مخابره می‌شود به موضوعات جالب و هیجان‌انگیزی تبدیل می‌شود که شاید اگر در کنارتان اتفاق می‌افتاد نمی‌توانستید لطافت و جذابیتش را درک کنید. البته حواس‌تان باشد که در این مورد افراط نکنید و با تعریف کردن جزییات بیش از حد رابطه را ملال‌آور نکنید.

9. برنامه روشنی برای آینده‌تان داشته باشید.
قدرتمندترین ابزار برای نگه‌داشتن یک رابطه عاطفی راه دور، داشتن یک هدف مشترک و برنامه‌ای قوی برای آینده است؛ برنامه‌ای که در شما شور و شوق به وجود بیاورد و بتواند انگیزه لازم برای تحمل سختی‌ها را در هر دوی‌تان ایجاد کند. از هم بپرسید که هدف‌تان از این رابطه چیست، آیا می‌توانید جابه‌جا شوید و در شهر یا کشور دیگری زندگی کنید، یا کی می‌خواهید خانواده‌ها را با هم آشنا کنید. کار سختی ست اما شما را از سختی‌های احتمالی بعدی که می‌تواند خیلی دردناک باشد نجات می‌دهد. مشخص بودن همه اینها راه را روشن می‌کند و رابطه راه دورتان را به یک رابطه موفق تبدیل کند.

8. هزینه‌ها را کم کنید.
اگر پول تلفن و پست زیاد شده از اینترنت استفاده کنید. در ساعت‌هایی از شبانه‌روز که هزینه تلفن یا اینترنت کمتر حساب می‌شود با هم ارتباط بگیرید. از بسته‌های تخفیفی استفاده کنید. به دنبال راه‌های مقرون به‌صرفه برای ارتباط و رفت و آمد باشید. از راه‌های تخفیف‌دار برای تهیه بلیت استفاده کنید. تلفن را به حرف‌های ضروری‌تر اختصاص بدهید. لازم نیست حتما دو ساعت پشت تلفن با هم حرف بزنید، فقط با هم در تماس باشید و اخبار روز را به شکلی به هم مخابره کنید. بعضی وقت‌ها یک پیام کوتاه همان کار یک تماس تلفنی طولانی را می‌کند –البته فقط بعضی وقت‌ها. و با این همه، اگر باز هم هزینه‌ها زیاد است این را بدانید که رابطه‌تان ارزشش را دارد و این سرمایه‌گذاری در آینده‌ای نه چندان دور به شما کمک می‌کند به هدف بزرگتان برسید.

7. شناخت‌تان را نسبت به هم زیاد کنید.
رابطه راه دور یعنی امکان ارتباط کمتر و ارتباط کمتر هم یعنی شناخت کمتر. بنابراین یکی از نقطه ضعف‌های بزرگ رابطه شما این است که شناخت کمتری نسبت به هم به دست می‌آورید و این خودش می‌تواند یک مشکل بزرگ برای رابطه باشد. شریک عاطفی شما همواره باید اولین کسی باشد که از هر تغییری که در زندگی‌تان پیش می‌‌آید باخبر شود. همدیگر را با خانواده‌تان، محل کارتان، همکاران‌تان، همسایه‌هایتان، محیط و سبک زندگی‌تان و فرهنگ شهر یا کشورتان حتما آشنا کنید. همه اینها برای این است که ارتباط ریشه‌دارتری داشته باشید و به آینده مطمئن‌تر باشید.

6. خاطره‌سازی کنید.
روابط راه دور با خاطره‌ها زنده‌اند. همان‌طور که شناخت کافی یا داشتن برنامه و هدف مشترک ریشه‌های رابطه‌تان را شکل می‌دهد، خاطره‌های خوب هم شاخ و برگ‌هایش را می‌آفریند. رابطه بدون شاخ و برگ فایده‌ای ندارد، هرقدر هم ریشه‌های محکمی داشته باشد. همه‌چیز را برای بعد نگذارید، نهال رابطه‌تان همیشه نیاز به آبیاری دارد، وگرنه چیزی باقی نمی‌ماند که بعدا بخواهید به آن رسیدگی کنید. می‌توانید یک دفتر خاطرات داشته باشید یا اتفاقات روزانه رابطه‌تان را یادداشت کنید. یک آلبوم از عکس‌های دو نفره‌تان داشته باشید تا با نگاه کردن به آن امید بیشتری نسبت به رابطه‌تان پیدا کنید.

5. اعتمادسازی کنید.
جلوی حس کنترل‌گری خودتان را بگیرید. اعتمادسازی یعنی به هم این اطمینان را بدهید که به این رابطه متعهدید. اعتماد بیشتر با شناخت بیشتر حاصل می‌شود که به این راحتی به دست نمی‌آید -مخصوصا در روابط راه دور. برای اعتمادسازی وقت بگذارید و تلاش کنید. نگذارید رابطه‌تان زیر بار بی‌اعتمادی یا شک و تردید و یا کنترل‌گری بیش از حد از بین برود.

4. دل‌هایتان را به هم نزدیک کنید.
شما فعلا از هم دورید اما دلیلی ندارد که دل‌هایتان هم دور باشد. علایق مشترکتان را با هم دنبال کنید، حتی اگر دور از هم باشد. مثلا سریال مورد علاقه‌تان را با هم ببینید، هر دو در یک زمان به پیاده‌روی بروید، یک فیلم ببینید یا کتابی که مورد علاقه‌تان است را بخوانید و در موردش بحث کنید، با هم غذا درست کنید، کیک بپزید، نامه بنویسید. مگر زوج‌هایی که به هم نزدیک هستند چه کار می‌کنند؟ آنها تمام مدت با هم حرف نمی‌زنند بلکه فقط کارهایشان را با هم انجام می‌دهند.

3. به رابطه‌تان تنوع بدهید.
ارتباط راه دور می‌تواند در درازمدت کسل‌کننده شود. پس باید خلاقیت‌تان را به‌کار بیندازید و کارهای جالب بکنید. می‌توانید با هم مسابقه بگذارید و رقابت کنید؛ بازی‌های آنلاین گزینه خوبی است. یا مثلا هر دو به باشگاه بروید و قرار بگذارید که 5 کیلو وزن کم کنید، یا مهارتی را یاد بگیرید. به هم یادگاری بدهید. این کارها باعث می‌شود رابطه‌تان متنوع و سرزنده بماند. و خیلی کارهای دیگر که حتما خودتان با کمی فکر کردن می‌توانید پیدا کنید. یکی دیگر از موضوعات تنوع‌بخش، صحبت از آینده است. آرزوها و هدف‌هایتان را برای هم بگویید و برای رسیدن به آنها برنامه بچینید. این‌طوری هیچ‌وقت برای صحبت موضوع کم نمی‌آورید، چون آدم‌ها عاشق این هستند که از آرزوهای‌شان بگویند. راستی، مناسبت‌های مهم یادتان نرود!

2. تصویر کلی را ببینید.
بالاخره یک روز همه این سختی‌ها تمام می‌شود و شما به هم می‌رسید. این راز زنده ماندن یک رابطه راه دور است.  در تمام لحظه‌های تلخ و شیرین رابطه نباید فراموش کنید که این تصویر کلی را ببینید و به آن فکر کنید. وقتی از هم دورید قلبتان فشرده می‌شود و با خودتان می‌گویید ای‌کاش همه‌چیز یک‌جور دیگر بود. اما این‌که شما دو نفر قرار است یک آینده خوب را در کنار هم بسازید و دارید همه تلاش‌تان را در این راه می‌کنید، مسکنی قوی است که می‌تواند آرام‌تان کند و شعله امید برای داشتن یک آینده درخشان را در دلتان روشن نگه‌دارد.

1. هرچه سریع‌تر به داستان انتظار پایان بدهید.
صبورترین آدم‌ها هم صبرشان پایانی دارد. بهترین کاری که می‌توانید برای رابطه‌تان بکنید این است که هرچه زودتر این فاصله را از میان بردارید و یک رابطه نزدیک و مطمئن را در پیش بگیرید.

یادتان باشد: دور بودن راه همان‌قدر که می‌تواند رابطه‌تان را در معرض خطرهای بیشتری قرار دهد، می‌تواند یک نقطه قوت بزرگ هم باشد، چون می‌دانید که همیشه باید مراقب رابطه‌تان باشید.
 
منبع: Health.howstuffworks.com
Wikiehow.com
 
 


کد مطلب: 46664

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46664/ده-نکته-حفظ-روابط-عاطفی-راه-دور

میگنا
  https://www.migna.ir