پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۲:۱۹
کد مطلب: 46666
۴

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام روا‌نشناسی و دانشگاه پیام نور

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام روا‌نشناسی و دانشگاه پیام نور
میگنا: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و دانشگاه پیام‌نور در خصوص همکاری‌های دو جانبه ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان، سامان‌دهی مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره در سطح استان‌ها، توانمندسازی حرفه‌ای فارغ التحصیلان رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره در روز دوشنبه 12 اسفندماه 1397 محل دانشگاه پیام نور امضاء و مبادله شد.
 
دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در این مراسم گفت: دانشگاه پیام‌نور با شعبه‌های استانی و شهرستانی یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور و بیشترین دانشجوی روان‌شناسی و مشاوره را دارد.


وي گفت: دانشجویان ما نیاز به خدمات حرفه‌ای روان‌شناسی و مشاوره دارند و در صورت راه‌اندازی مراکز در سطح ملی به عموم جامعه می‌توانیم خدمات دهیم. این دانشگاه ساختارهای خوبی جهت همکاری با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دارد. خصوصا" سازمان نظام یک سازمان فرا بخشی متعلق به کل آحاد جامعه است.

زماني افزود: لازم است، انتصاب آقای دکتر حاتمی را به ریاست سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تبریک بگوییم و آن را به فال نیک می‌گیریم و اولین تفاهم‌نامه در دوران مسئولیت ایشان با دانشگاه پیام‌نور منعقد می‌شود. باید بند بند تفاهم‌نامه در دانشگاه اجرایی شود و سال آینده جلسه‌ای دیگر داشته باشیم و ارزیابی کنیم چه کارهایی را انجام داده‌ایم.

 
زمانی هدف از امضاء این تفاهم‌نامه را تحقق اصل عدالت‌محوری و ایجاد فرصت‌های برابر برای رشد و شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان برای تبادل افکار و تجارب علمی و امکانات پژوهشی، فرهنگی و آموزشی بین هر دو سازمان عنوان کرد.

وی با تأکید بر استفاده از پتانسیل موجود بین دو سازمان در جهت تحقق اهدافی که در این تفاهم‌نامه اشاره شده است، گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه پیام در اقصی نقاط کشور و همچنین کارکرد ملی سازمان نظام روانشناسی، این تفاهم‌نامه، بی‌شک اثرات عمیق در پهنه کشوری خواهد داشت.

زمانی با اشاره به کمک سه جانبه دانشگاه پیام نور در تحقق این تفاهم‌نامه افزود: دانشگاه پیام نور با بیش از ۴۵۰ هزار دانشجو و خانواده‌های آن‌ها تعداد قابل توجهی از اقشار جامعه را در بر دارد و از طرفی با توجه به تربیت نیرو‌های متخصص و علمی در زمینه روانشناسی، می‌تواند کمک قابل توجهی در پیشبرد اهداف مشترک این تفاهم نامه داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: باید افرادی توانمند را برای تحقق این تفاهم‌نامه مشترک در نظر بگیریم تا در اسرع وقت با دقت و وسواس در پیشبرد اهداف تلاش کنند.
 

در اين ديدار رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه مادر است و دارای امکانات بسیار خوبی است. بخش روان‌شناسی این دانشگاه بسیار فعال و تخصصی است و سازمان از ظرفیت اساتید این دانشگاه بهره می‌برد.

دكتر محمد حاتمي افزود:  بیشتر همکاران ما در سازمان نظام از همین دانشگاه هستند. ما وظیفه داریم معیارهای روان‌شناسی و مشاروه به جامعه اعلام کنیم و بر مبنای آن مجوز فعالیت دهیم. بنابراین در کشور تنها مرجع صدور مجوز فعالیت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره است.


وي گفت: اگر نهاد غیر مسئولی اقدام به صدور مجوز نماید بی اعتبار و ما از طریق نهادهای نظارتی موضوع را پیگیری می‌کنیم. ما خوشحال هستیم دانشگاه پیام‌نور تفاهم‌نامه همکاری را منعقد می‌نماید. قطعا" هم به نفع دانشگاه و سازمان است. در ادامه صدور مجوز فعالیت در دانشگاه را در اولویت قرار می‌دهیم.

رئيس سازمان نظام روان شناسي گفت: نظارت تخصصی جزء وظایف ماست، در دوره جدید این نظارت علاوه بر دفاتر و مراکز سازمان نهادهای دیگرراهم تحت پوشش قرار می‌دهیم و این از هم گسیختگی که دراین چند ساله به وجود آمده است را سامان می‌دهیم. بحث توانمندسازی را با همکاری دانشگاه پیام‌نورسرعت می‌دهیم تا از ظرفیت دانشگاه پیام‌نور استفاده لازم بشود. امیدوارم این همکاری الگو شود برای سایر نهادها و دانشگاه‌ها و ما آماده همکاری با تمام سازمان ها و نهادها هستیم.


وی با اشاره به صدور ۵ هزار پروانه تخصصی در این سازمان گفت: سازمان نظام روانشناسی کشور ۲۶ هزار عضو دارد و ۲۰ هزار نفر دیگر نیز در نوبت دریافت پروانه از این سازمان هستند.

حاتمی از علاقه بیشتر افراد جامعه برای تحصیل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره در ایران خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی روانشناسی در داخل و خارج از ایران مشغول به تحصیل در این رشته هستند.

رییس سازمان نظام روانشناسی ایران افزود: دانشگاه پیام نور در حوزه روانشناسی ظرفیت عظیمی از اساتید و دانشجویان را در اختیار دارد که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر‌گذار باشد.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام و دانشگاه پیام نور امضاء و مبادله شد.


 
 
 
 
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.