کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی مطرح کرد؛

روانشناس و مشاور خانواده مقدم بر پزشک خانواده

سازمان نظام روانشناسی تنها مرجع صدور پروانه روانشناسان و مشاوران است

باشگاه خبرنگاران , 15 اسفند 1397 ساعت 21:49

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی گفت: روانشناس و مشاور خانواده باید مقدم بر پزشک خانواده باشند تنها مرجع صلاحیت دار برای صدور پروانه روانشاسان سازمان نظام روانشناسی است.


میگنا: دکتر غلامعلی افروز در مراسم معارفه دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: علوم تجربی فرش علوم انسانی است و روان شناسی هم عرش علوم انسانی است و روان شناسان در گستره جهان باید با نگاه معرفتی،عرشی و معنوی خدمت کنند و به همین دلیل جهان نیاز به خدمات روانشناسی دارد.
 
وی ادامه داد: تاریخ روانشناسی در ایران قدمت طولانی ندارد و برای اولین بار روان شناسی در ایران در سال 1342 توسط دکتر سیاسی در دانشگاه تهران ابداع شد و سپس در سال 72 دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران ایجاد شد و پس از آن به تدریج گسترش پیدا کرد و من همینجا از همه کسانی که در فرآیند تصویب قانون نظام روانشناسی و مشاوره تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

افروز تصریح کرد: ما در روانشناسی مثبت نگری را درس می‌دهیم و در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به تعهد حرفه‌ای نیاز داریم.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی تأکید کرد: برای حل مسائل ازدواج و فرزندآوری، روانشناسی و مشاوره خانواده باید مقدم بر پزشک خانواده باشد و حتی ما به وزارت خانواده نیاز داریم و من نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم و این موضوع را با ایشان مطرح کردم و در جواب اعلام کردند که به 4 وزیر کابینه دستور دادم تا موضوع را بررسی کنند.

قوانین مجلس باید خانواده محور باشد 

وی تصریح کرد: قوانین مجلس باید خانواده محور باشد، ما اکنون در شرایطی نیستیم که قوه قضاییه و بهزیستی پروانه فعالیت پزشکان را صادر کنند و تنها مرجع صدور پروانه روانشناسی سازمان نظام روانشناسی است.

افروز با اشاره به فعالیت برخی کانال‌ها در حوزه روانشناسی، گفت: برخی کانال‌های تقلبی در حوزه روانشناسی فعالیت می‌کنند که باید جلوی کار آنها را بگیریم.
 
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یادآور شد: اینک وقت همدلی،حمایت،همگامی و جبران است تا بتوانیم حاکمیت ارزش های روان شناسی بر جامعه را شاهد باشیم و ما خودمان باید عزت و ارزشمندی حرفه خود را رعایت کنیم و فقط برای ماندن خود تلاش نکنیم.

افروز در پایان افزود: همه کوشش کنیم اقتدار و تعهد حرفه ای خود را نشکنیم و هویت خودمان را حفظ کنیم و نرویم پروانه کار دیگری کنار پروانه فعالیت خود که سازمان نظام روانشناسی صادر کرده قرار ندهیم، زیرا پروانه حرفه ای سازمان نظام روانشناسی بسیار معتبر است و  در همه دنیا و اروپا آنرا قبول دارند.


کد مطلب: 46685

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46685/روانشناس-مشاور-خانواده-مقدم-پزشک

میگنا
  https://www.migna.ir