کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انسان های پرخاشگر بیشتر در معرض خطر زوال حافظه هستند

افراد عصبانی کم حافظه می شوند

سیناپرس , 18 اسفند 1397 ساعت 10:28

مطالعات دانشمندان نشان دهنده این مطلب است که فشار های عصبی ، عصبانیت بیش از حد و پرخاشگری در سنین جوانی منجر به ضعف حافظه در کهنسالی شده و توصیه می شود که اگر می خواهید دچار زوال عقل و فراموشی نشوید ، از استرس و فشارهای عصبی دوری کنید.


میگنا: در این تحقیقات با بررسی رفتارهای جوانان پرخاشگر و عصبی مشخص شد که به طور خاص در دهه های بعدی زندگی این افراد مشکلات نظیر فراموشکاری نمود پیدا خواهد کرد.

پژوهشگران به منظور بررسی دقیق تاثیر پرخاشگری بر زوال حافظه به  بررسی رفتار در افراد گوناگون و نگرش خصمانه در آن ها پرداخته و در نتیجه مشخص شد که مهارت های فکری و حافظه در افراد پرخاشگر در بازه زمانی حدود 25 سال بسیار پایین تر از افراد آرامتر است.

دکتر لنور از آکادمی نورولوژی آمریکا در این خصوص اظهار داشت : ویژگی های شخصیتی در هر انسان متفاوت از دیگری است، اما چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که پرخاشگری ، تند خویی و به طور کلی فشار های عصبی ، پیری زود رس عقلی و ناتوانی مغز در به خاطر سپردن موارد گوناگون را به همراه دارد.

درراستای تحقیقات فوق الذکر ، تیمی از محققین به بررسی و آزمایش روی 3 هزار و 126 نفر پرداختند. تجزیه وتحلیل  رفتار های عاطفی این افراد که همگی زیر 25 سال سن داشتند به وسیله این گروه با در نظر گرفتن سطح استرس ، حافظه و توانایی تفکرو در چهار گروه با سطح فشار و استرس گوناگون  آغاز شد.

در این پژوهش فرآیند عقلانی این افراد طی 25 سال مورد بررسی قرار گرفته و در حدود 50 سالگی توانایی های شناختی آنان مجددا ارزیابی شد.

محققین برای فهم بهتر شخصیت افراد سوالاتی در خصوص عکس العمل های آنان به رفتار های تحریک آمیز ، عدم اعتماد به دیگران و احساسات منفی در روابط اجتماعی را مطرح کردند  ودر پایان از این افراد خواسته شد که لیستی از کلمات که شامل 15 کلمه بود را به خاطر بسپارند.

در پایان این تیم پژوهشی عنوان کردند که  تفاوت چشمگیری در توانایی به خاطر سپردن این مجموعه کلمات توسط چها گروه یاد شده وجود دارد  و نگرش خصمانه اثری مستقیم بر کاهش حافظه و اختلال در تفکر را به همراه دارد.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در مجله آنلاین نورولوژی به چاپ رسیده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: احسان محمدحسینی
 


کد مطلب: 46704

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46704/افراد-عصبانی-کم-حافظه-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir