سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۴
کد مطلب: 46712
۱

ماموریت کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک چیست؟

ماموریت کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک چیست؟
میگنا: دکتر محمدکاظم واعظ موسوی، درباره‌ اهداف اصلی تشکیل کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: کمیسیون روان شناسی کمیته ملی المپیک با حمایت‌های رئیس کمیته ملی المپیک و با هدف پشتیبانی روان شناختی از ورزشکاران تیم‌های ملی که در رقابت‌های المپیکی شرکت می‌کنند، چند ماهی است که شکل گرفته و تلاش بر این است تا از طریق این کمیسیون سطح برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در زمینه‌ روان شناسی ارتقا و به دامنه‌ وسیع‌تری گسترش پیدا کند. البته مجری تصمیمات این کمیسیون آکادمی ملی المپیک است و طی ۴ جلسه‌ای که از زمان شکل‌گیری این کمیسیون تا به الان داشتیم، تصمیمات مهمی پیرامون اینکه چگونه سیاست‌گذاری کنیم تا پشتیبانی روانشناختی خوبی از تیم‌های ملی داشته باشیم و اینکه چگونه فدراسیون‌ها را برای استفاده از خدمات روانشناسی تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم فدراسیون‌ها را مجبور کنیم تا از خدمات روانشناسی استفاده نمایند، گفت: سعی داریم لیستی از نخبگان روانشناسی ورزشی را تهیه کنیم تا فدراسیون‌هایی که تمایل به استفاده از خدمات روان شناسی هستند به آنها معرفی کنیم تا سراغ افراد شایسته و تبحر در این زمینه بروند، نه اینکه فدراسیون‌ها از خدمات هر فردی تحت عنوان روان شناس بهره بگیرند و در آینده مشکلاتی برای آنها ایجاد شود.

واعظ موسوی اضافه کرد: در سال آینده تمام تصمیمات گرفته شده در این کمیسیون اجرایی خواهد شد، به طوری که با سرکشی به اردوهای تیم‌های ملی که خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کنند، عملکرد تیم‌ها را با توجه به خدمات روانشناسی ارزیابی و برای هر تیمی که نیاز به استفاده از این خدمات باشد، روانشناس ورزشی اعزام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک تصریح کرد: تلاش کمیسیون بر این است که فدراسیون‌ها را نسبت به استفاده از خدمات روانشناسی در رویدادهای مهم آگاه کند تا خود برای استفاده از این خدمات تصمیم نهایی را بگیرند. البته تصور من بر این است که در حال حاضر فدراسیون‌ها نسبت به استفاده از خدمات روان شناسی نسبت به گذشته راغب‌تر هستند و دید مثبتی نسبت به این مساله دارند.

وی در پایان در خصوص جایگاه روانشناسی در بین تیم‌های ورزشی گفت: مأموریت اصلی این کمیسیون پررنگ کردن جایگاه روانشناسی در بین تیم‌های ورزشی است تا فدراسیون‌ها نه به اجبار بلکه به خاطر احساس نیازی که برای حضور روانشناس دارند، از خدمات روان شناسی بهره بگیرند. امیدوارم که در سال آینده به نتایج بهتری در خصوص حضور متخصصان روانشناس در بین تیم‌های ورزشی دست پیدا کنیم.
 
مرجع : خبرگزاري ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.