کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افراد عصبانی کم حافظه می شوند

سیناپرس , 22 اسفند 1397 ساعت 12:36

مطالعات دانشمندان نشان دهنده این مطلب است که فشار های عصبی ، عصبانیت بیش از حد و پرخاشگری در سنین جوانی منجر به ضعف حافظه در کهنسالی شده و توصیه می شود که اگر می خواهید دچار زوال عقل و فراموشی نشوید ، از استرس و فشارهای عصبی دوری کنید .


ميگنا: در این تحقیقات با بررسی رفتارهای جوانان پرخاشگر و عصبی مشخص شد که به طور خاص در دهه های بعدی زندگی این افراد مشکلات نظیر فراموشکاری نمود پیدا خواهد کرد .

پژوهشگران به منظور بررسی دقیق تاثیر پرخاشگری بر زوال حافظه به بررسی رفتار در افراد گوناگون و نگرش خصمانه در آن ها پرداخته و در نتیجه مشخص شد که مهارت های فکری و حافظه در افراد پرخاشگر در بازه زمانی حدود 25 سال بسیار پایین تر از افراد آرامتر است.

پرخاشگری ، تند خویی و به طور کلی فشار های عصبی ، پیری زود رس عقلی و ناتوانی مغز در به خاطر سپردن موارد گوناگون را به همراه دارد .

دکتر لنور از آکادمی نورولوژی آمریکا در این خصوص اظهار داشت : ویژگی های شخصیتی در هر انسان متفاوت از دیگری است ، اما چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که پرخاشگری ، تند خویی و به طور کلی فشار های عصبی، پیری زود رس عقلی و ناتوانی مغز در به خاطر سپردن موارد گوناگون را به همراه دارد.

درراستای تحقیقات فوق الذکر ، تیمی از محققین به بررسی و آزمایش روی 3 هزار و 126 نفر پرداختند . تجزیه وتحلیل رفتار های عاطفی این افراد که همگی زیر 25 سال سن داشتند به وسیله این گروه با در نظر گرفتن سطح استرس، حافظه و توانایی تفکرو در چهار گروه با سطح فشار و استرس گوناگون آغاز شد .

در این پژوهش فرآیند عقلانی این افراد طی 25 سال مورد بررسی قرار گرفته و در حدود 50 سالگی توانایی های شناختی آنان مجددا ارزیابی شد . محققین برای فهم بهتر شخصیت افراد سوالاتی در خصوص عکس العمل های آنان به رفتار های تحریک آمیز، عدم اعتماد به دیگران و احساسات منفی در روابط اجتماعی را مطرح کردند و در پایان از این افراد خواسته شد که لیستی از کلمات که شامل 15 کلمه بود را به خاطر بسپارند .

در پایان این تیم پژوهشی عنوان کردند که تفاوت چشمگیری در توانایی به خاطر سپردن این مجموعه کلمات توسط چها گروه یاد شده وجود دارد و نگرش خصمانه اثری مستقیم بر کاهش حافظه و اختلال در تفکر را به همراه دارد.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در مجله آنلاین نورولوژی به چاپ رسیده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.


کد مطلب: 46726

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46726/افراد-عصبانی-کم-حافظه-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir